خبرگزاری کار ایران

سردار جعفری:

نیروهای مردمی در جنگ، محاسبات نظامی صدام را برهم زد

کد خبر : ۱۲۱۱۷۵

در واقع شکست حصر سوسنگرد، ترس زیادی را در نیروهای بعثی ایجاد و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه «نیروهای مردمی تمام محاسبات نظامی صدام را در جنگ به هم ریختند»، گفت: اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد، ممکن بود جنگ سرنوشت دیگری پیدا کند.
به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در آئین گرامیداشت شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد که در این شهرستان با حضور جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری برگزار شد، با بیان اینکه «سوسنگرد نخستین شهری بود که با نیروی مردم و مقاومت مردمی آزاد شد»، افزود: در واقع شکست حصر سوسنگرد، ترس زیادی را در نیروهای بعثی ایجاد و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.
وی با بیان اینکه این شکست برای نیرو‌های بعثی در واقع سرمنشاء ناکامی‌های دیگر دشمن در جنگ بود، اظهار کرد: رژیم بعثی سودای تصرف شش روزه خوزستان را در سر داشت اما آنچه در عمل اتفاق افتاده مقاومت دلیرانه ملت ایران بود، زمانی که ایمان و توکل بر خدا در کنار فرهنگ و مکتب تشیع با دلاورمردی مردان و زنان ایرانی همراه شد، دشمن را به شکست واداشت.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه «عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی، مرهون ایستادگی‌ها، مقاومت و دلامردی‌های هشت سال دفاع مقدس است»، خاطرنشان کرد: صدام و هم‌پیمانانش همه محاسبات نظامی را برای رسیدن به هدف خود انجام داده بودند اما از یک چیز غافل شدند و آن، نیروهای مردمی بود. در واقع نیروی مردمی تمام برنامه‌ها و محاسبات آن‌ها را بر هم ریخت و معادلات را کاملاً تغییر داد.
جعفری با بیان اینکه «اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد، ممکن بود جنگ سرنوشت دیگری پیدا کند»، تصریح کرد: بنی‌صدر همواره مخالف حضور نیروهای مردمی در جنگ بود و با نگاه لیبرالی خود خواستار مذاکره با عراقی‌ها بود.
وی ادامه داد: همکاری‌های سپاه و ارتش برای آزادی سوسنگرد نیز به دلیل مخالفت‌های بنی‌صدر بدون اطلاع وی انجام می‌شد و این دو ارگان نظامی، همکاری نزدیک اما پنهانی با یکدیگر داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز