خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی رییس قوه قضاییه:

محکومیت در دستگاه قضا نباید با توهین و تحقیر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۰۱

بازرسی‌ها و نظارت‌ها، هیچ کدام نمی‌تواند باطن ما را کشف کند، اما آن روز که پرده‌ها کنار می‌رود، نه نیرویی داریم و نه یاوری که از ما دفاع کند.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه با بیان این که قضاوت وظیفه سنگین و حساسی است، گفت: جایگاه قاضی نسبت به سایر افراد جامعه، به خطا نزدیک‌تر است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با تاکید بر حساسیت‌های کار در دستگاه قضایی، اظهار کرد: مراجعه‌کنندگان به محاکم قضایی برای تظلم‌خواهی به دادگاه آمده‌اند و در میان آن‌ها افرادی هستند که در جامعه هیچ پناهگاهی ندارند.

وی افزود: از هر کاری که ما انجام می‌دهیم، یک نسخه آن نزد خداوند است و این نسخه‌ای محفوظ است و از بین نمی‌رود. لایه‌های وجودی ما پیش خودمان هم محفوظ است و می‌توانیم برگردیم و آن‌ها را مرور کنیم. بازرسی‌ها و نظارت‌ها، هیچ کدام نمی‌تواند باطن ما را کشف کند، اما آن روز که پرده‌ها کنار می‌رود، نه نیرویی داریم و نه یاوری که از ما دفاع کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این همه بازجویی کردیم و پرونده دیگران را بررسی کردیم، یک بار هم پرونده خود را مرور کنیم. انسان از هرجا برگردد منفعت است. انسان ظاهر و صورتی دارد که در آن نقشی ندارد، اما خداوند انسان را مأمور عمرانی و آباد کردن زمین قرار داده است. واژه عمر در خصوص انسان هم به همین معناست. این که انسان باید کشاورز درون خود باشد و بذر خوب در وجود خود پرورش دهد.

وی با بیان این که «ای کاش‌ها در قضاوت‌ها و تصمیم‌گیری‌های فرد تاثیر دارد»، ادامه داد: خداوند نه تنها ظلم که میل به ظالم را نیز نهی کرده است.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه درباره رعایت ادب و اخلاق در برخورد با مراجعه‌کنندگان، گفت: هر فردی که نزد شما می‌آید خود را جای او بگذارید. انصاف یعنی همین و باید نیمی از حق را برای دیگران قائل شد. نباید مراجعه کنندگان را پشت در نگه داشت، به آنان بی‌احترامی کرد و رفتار توهین‌آمیز داشت. اگر کسی را با ادله و مدارک محکوم می‌کنیم، باید با قدرت این کار را انجام دهیم نه با عصبانیت و توهین و تحقیر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز