خبرگزاری کار ایران

ابوالفضل موسویان در گفت وگو با ایلنا:

تندروها در مجلس بعد جایی نخواهند داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۰۹

نمایندگان تندرو از رأی مردم به روحانی ناراحتند / هدف تندروها؛ مانع تراشی برای دولت است / عقلای مجلس مانع خدشه‌دار شدن رابطه مجلس و دولت شوند / اگر برای خاتمی هر ۹ روز یک بحران درست می‌کردند، امروز سعی دارند برای روحانی هر روز ۹ بحران درست کنند.

ایلنا: عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه رأی مردم به آقای دکتر روحانی در ۲۴ خردادماه، رأِی به تفکر اعتدال و اصلاحات و دوری از افراطی‌گری و جنجال‌های بیهوده سیاسی بود، گفت: با حرکت معنادار مردم در فضای سیاسی کشور، بسیاری از این نمایندگان تندرو مجلس که هم‌اکنون از هر وسیله‌ای برای مانع تراشی علیه دولت استفاده می‌کنند، می‌دانند که در دوره بعد مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم نخواهند بود و لذا با خود می‌گویند از همین فرصتی هم که برایمان باقی مانده استفاده کرده و برخوردمان را با این دولت داشته باشیم.

حجت الاسلام سیدابوالفضل موسویان؛ از اساتید حوزه و دانشگاه؛ در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فشار برخی از نمایندگان تندرو مجلس بر دولت دکتر روحانی، اظهار داشت: به نظر می‌رسد این نمایندگان تندرو، توجهی به آراء ملت در ۲۴خرداد ندارند و بدون توجه به آن موضع گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه فشار نمایندگان تندرو مجلس که تعداد آنان نیز اندک است، روی برخی از وزرای دولت تدبیر و امید، نه از روی کار کارشناسی که از روی سیاسی کاری محض است، گفت: این نمایندگان تندرو اگر واقعا دنبال تخلفات بودند باید در دوره آقای احمدی نژاد که آن تخلفات آشکار صورت گرفت هم برخورد می‌کردند. امروز این سؤال پیش می‌آید که این آقایان، چرا در آن جا برخورد نکردند و امروز که مدت زمان زیادی از دوره دولت تدبیر و امید نمی‌گذرد این قدر فشار وارد می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم، گفت: البته نمایندگان حق دارند نسبت به عملکرد وزرا اعتراض داشته باشند و سؤال کنند، اما چرا در دوره دولت قبل که تخلفات خیلی واضح و آشکاری صورت گرفت، سکوت کرده و با آن برخورد نمی‌کردند، اما با این دولت که هنوز مدت زمان زیادی از روی کار آمدن آن نگذشته، این قدر مانع تراشی می‌کنند؟

حجت الاسلام و المسلمین موسویان گفت: به نظر می‌رسد این دوستان از اینکه مردم به شخصیتی مثل آقای دکتر روحانی رأی دادند، ناراحتند و این ناراحتی خودشان را به این صورت می‌خواهند ابراز کنند.

وی با بیان اینکه هدف نمایندگان تندرو، مانع تراشی برای دولت است، گفت: این نمایندگان، اگرچه جمع کوچکی از مجلس را تشکیل می‌دهند، اما به اندازه خودشان تأثیرگذارند و هر کدام صاحب رأی هستند، اما انتظار این است، عقلای مجلس و آن کسانی که در مجلس عواقب سوء این حرکت‌ها را متوجه می‌شوند، جلوی این حرکت‌های تند را بگیرند و نگذارند این اتفاقات رخ بدهد تا خدای ناکرده شاهد خدشه‌دار شدن رابطه مجلس با دولت باشیم.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، اضافه کرد: سنگ‌اندازی‌ها در راه دولت همیشه وجود دارد و همانطور که بعضی پیش‌بینی می‌کردند و می‌گفتند، مثل دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی شده که هر ۹ روز یک بحران برای دولت درست می‌کنند؛ اگرچه این سخن زود است اما با این روندی که اکنون پیش می‌رود و اگر جلوی آن گرفته نشود، شاید بتوان گفت اگر برای دولت آقای خاتمی هر ۹ روز یک بحران درست می‌کردند، برای دولت آقای روحانی هر یک روز ۹ بحران درست می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسویان، افزود: مخالفان تفکر اعتدال و اصلاحات، باتوجه به تجربه‌ای هم که از دوره ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی دارند، سعی می‌کنند در شرایط کنونی عرصه را بر دولت مردان دولت تدبیر و امید تنگ کرده و از همین اول فشارها را وارد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رأی مردم به آقای دکتر روحانی در ۲۴ خردادماه، رأِی به تفکر اعتدال و اصلاحات و دوری از افراطی‌گری و جنجال‌های بیهوده سیاسی بود، گفت: با حرکت معنادار مردم در فضای سیاسی کشور، بسیاری از این نمایندگان تندرو، می‌دانند که در دوره بعد مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم نخواهند بود و لذا با خود می‌گویند از همین فرصتی هم که برایمان باقیمانده استفاده کرده و برخوردمان را با این دولت داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: تصورم این است که اینها چون آینده روشنی برای خودشان نمی‌بینند، تصور می‌کنند باید اینطور، ناراحتی خودشان را بروز دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز