خبرگزاری کار ایران

در نامه بیش از ۱۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر به فرجی دانا مطرح شد:

رهایی را از ریاست دانشگاه امیرکبیر برکنار کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۸۵

بیش از ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر(پلی تکنیک) در نامه‌ای به وزیر علوم از وی خواستند تا دکتر علیرضا رهایی را از ریاست این دانشگاه برکنار کند.

بیش از ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر(پلی تکنیک) در نامه‌ای به وزیر علوم از وی خواستند تا دکتر علیرضا رهایی را از ریاست این دانشگاه برکنار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از ۱۱۰۰ دانشجویان دانشگاه امیرکبیر(پلی تکنیک) با امضای نامه‌ای ضمن تبریک انتخاب فرجی دانا به عنوان وزیر علوم، روند مدیریتی دانشگاهشان را در ۸ سال اخیر با رویکرد دولت جدید در حوزه دانشگاه‌ها، آشتی‌ناپذیر توصیف کردند و از ایشان خواستند تا باتوجه به اهمیت عدم تطابق رویکرد دکتر علیرضا رهایی با دولت اعتدال‌گرای تدبیر و امید در زمینه‌های علمی، فرهنگی و مدیریتی وی را از ریاست از ریاست این دانشگاه برکنار کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری، جناب آقای دکتر فرجی دانا

با عرض ادب و احترام،

همانطور که مستظهر هستید، انتخابات ۲۴ خردادماه عرصه بازگشت امید و شادمانی به دانشگاههای کشور بود. امری که با تغییر چند تن از مدیران افراطی دانشگاهها دوچندان گردید. پس از این تغییرات، جامعه دانشگاهی پلی تکنیک نیز به انتظار تغییر کادر مدیریتی و راس آن ریاست دانشگاه نشسته است که متاسفانه تا امروز به آن جامه عمل پوشانده نشده است. ریاستی که در طول این هشت سال زخم‌های فراوانی را بر پیکره این درخت تنومند وارد کرده است.

وی در اولین گام، اقدام به برداشتن موانع موجود در مقابل خواسته‌های خویش کرد که بدون شک می‌توان مهمترین آنها را تعطیلی انجمن اسلامی دانشگاه و تخریب دفتر آن دانست. نهادی که همواره به عنوان یکی از مهمترین تشکل‌های دانشجویی کشور مطرح بوده است، به بکباره به تعطیلی کشانده شد تا دانشجویان از پیگیری مطالبات خود به صورت هماهنگ و یکپارچه محروم بمانند و از ایستادگی درمقابل بی‌قانونی‌های رئیس دانشگاه ناتوان گردند.

یکی از عجیب‌ترین اقدامات وی، شکایت از دانشجویان دانشگاه و پیگیری پرونده‌های آنها برای اخذ حکم قضایی می‌باشد. آری عجیب است! رئیس دانشگاه که باید به سان پدری در کنار دانشجویان قرار گیرد، خود در مقابل دانشجویان ایستاده است.

در طول این ۸ سال پلی تکنیک بارها شاهد هجوم نیروهای خودسر به دانشگاه و هتک حرمت به ساحت این نهاد مقدس بوده است و پس از هر یورش نه تنها چرایی آن مورد پیگرد قرار نگرفته و از لطمه دیدگان دلجویی نشده بلکه شاهد موجی از برخورد با آنان بوده‌ایم و پس از آن در اقدامی غیرقانونی از ورود دانشجویان به دانشگاه که خانه همه آنهاست برای مدتهایی که گاه به چندین ماه می‌رسید؛ ممانعت به عمل آمده است.

کمیته انظباطی دانشگاه به عنوان اصلی‌ترین بازوی اجرایی ریاست دانشگاه در تمامی این مسائل ورود نموده که ثمره آن بیش از ۱۵۰ ترم تعلیق و احضار چند صد تن از دانشجویان می‌باشد. همچنین حراست دانشگاه در ۸ ساله گذشته همگام با کمیته انظباطی دست به ایجاد و استمرار فضای رعب و وحشت در میان دانشجویان و خانواده آنها از طریق احضار یا تماس تلفنی زده است. این روند پس از انتخابات نیز به روال گذشته ادامه یافته است و شاهد موجی از احضارها به کمیته انظباطی بوده‌ایم.

شوراهای صنفی دانشجویی، تشکلی برخواسته از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سالهای گذشته همواره با محدودیت‌های فراوانی روبرو بوده است. همچنین کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به محاق رفته‌اند و حتی طی دوره‌ای چندساله این دانشگاه از نعمت حضور کانون‌های فرهنگی و نشریات مستقل دانشجویی محروم بوده است. پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز این روند ادامه یافته است و طی دو ماه گذشته از آغاز ترم جاری تمامی نشریات مستقل چاپ شده تعطیل گشته‌اند.

همچنین در طول ۸ سال گذشته اساتید نیز از تیغ تنگ نظری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در امان نبوده‌اند و پیوسته مشکلاتی برای آنها ایجاد گشته است.

ما، جمعی از دانشجویان پلی تکنیک وظیفه خود می‌دانیم که صدای مظلومیت خویش را به گوش شما برسانیم و از شما نیز انتظار اقدامی عاجل برای التیام زخم‌های ۸ سال گذشته را تقاضامندیم که تغییر ریاست دانشگاه می‌تواند پایانی بر تمامی این افراطی‌گری‌ها باشد.

تصویر امضای دانشجویان نیز برای خبرگزاری ایلنا ارسال شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز