خبرگزاری کار ایران

رهبر معظم انقلاب در اجتماع باشکوه بسیجیان:

امروز دولت آمریکا در رأس استکبار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۲۰

در جنگ اقتصادی، نظامی و هر میدان دیگری باید در مقابل دشمن ایستاد و به پشت به دشمن نکرد تا اراده و عزم شما بر دشمن غالب شود.

سخنرانی آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از دقایقی قبل در جمع ۵۰ هزار نفری بسیجیان در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار، مقام معظم رهبری تصریح کردند: یکی از ویژگی های نظام استکباری خودبرتربینی است. مجموعه های استکباری وقتی خودشان را از بقیه انسان ها و مجموعه خودشان را از بقیه مجموعه ها برتر دانستند، وقتی همه چیز را فرع بر خودشان دانستند، یک معادله غلط و خطرناکی در تعاملات جهانی به وجود می آید.

ایشان خاطرنشان کردند: نظام اسلامی جهت‌گیری خصومت‌هایش با نظام استکبار است، استکبارجهانی جنایت را در حق ملت‌ها مجاز می‌داند، امروز دولت آمریکا در رأس استکبار است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: نرمش قهرمانانه به معنای مانور هنرمندانه برای دست یافتن به مقصود است. هر گونه حرکتی چه حرکت به جلو و چه حرکت به عقب، مثل میدان رزم نظامی باید به دنبال رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: در هر جایی که صحنه زورآزمایی است در مقابل دشمن باید ایستاد، باید عزم شما بر عزم دشمن پیروز بشود، اراده شما بر اراده دشمن غالب باید بشود و می‌شود و این ممکن است. در عرصه هر گونه جهادی و کارزاری پشت کردن به دشمن و هزیمت کردن از نظر اسلام و قرآن ممنوع است.

برخی از محورهای مهم سخنان مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

*بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور ماست.

*حماسه زینب کبری(س) مکمل حماسه عاشوراست بلکه به یک معنا حماسه‌ای که بی زینب بوجود آورد، نگه دارنده حماسه عاشورا شد؛ تقارن هفته بسیج با این حماسه بزرگ را مغتنم باید دانست.

*زینب کبری(س) با چنان قدرتی سخن گفت که هم دشمن را تحقیر کرد و هم سختی‌هایی که دشمن تحمیل کرده بود را تحقیر کرد.

*حماسه زینبی در طول تاریخ جریان‌ساز شد؛ حرکت جامعه ما باید زینبی باشد.

*یکی از عوامل مولد این روحیه و صبر در زینب(س) و دیگر اولیاء‌الله صدق است؛ دل را صادقانه به راه خدا سپردن، خیلی مهم است.

* در جنگ اقتصادی، نظامی و هر میدان دیگری باید در مقابل دشمن ایستاد و به پشت به دشمن نکرد تا اراده و عزم شما بر دشمن غالب شود و آنوقت پیروزی از آن شماست و این وعده الهی است.

*عده‌ای نرمش قهرمانانه را دست برداشتن از آرمان‌ها و عقب‌نشینی از اصول تعبیر کردند، این‌ها خلاف و بدفهمی بود؛ نرمش قهرمانانه، مانور هنرمندانه و استفاده از روش‌های متنوع برای دستیابی به مقصود است.

*آیا نظام اسلامی بدنبال جنگ با دیگران است؛ جمله‌ای که از دهان سگ هار نجس منطقه یعنی رژیم صهیونیستی شنیده می‌شود که ایران تهدیدی برای جهان است؛ تهدید جهان آنهایی هستند که جز شر چیزی برای دنیا نداشته‌اند، مانند همین رژیم نامشروع.

*ما می‌خواهیم با همه ملت ها رابطه داشته باشیم. حتی ما با ملت آمریکا هم دشمنی نداریم ما با دولت آمریکا و استکبار مشکل داریم و مبارزه می کنیم استکبار یک واژه قرآنی است امروز رأس استکبار دولت آمریکاست.

* با برخورد غیرخردمندانه در همه عرصه‌ها مخالفیم؛ معتقدیم در همه برنامه‌‌ریزی‌ها باید با درایت و حکمت عمل کرد؛ اگر دوست و دشمن و نظام سلطه را نشناسیم چطور می‌توانیم با درایت حرکت کنیم.

* یکی از ویژگی‌های نظام استکبار، خود برتر بینی است. نتیجه‌ی خود را محور و اصل دانستن، این می‌شود که اجازه دخالت در سایر کشورها را برخود مجاز می‌دانند. دولتمردان آمریکایی طوری حرف می‌زنند که گویا مالک جهانند.

*شاخص دوم استکبار، حق‌ناپذیری است، نه حرف حق را می‌پذیرند و نه حق ملت‌ها را می‌پذیرند؛ بحثهسته‌ای ایران یک حق مسلم است که هر منصفی با شنیدن استدلال‌ها، قبول می‌کند اما استکبار زیر بار نمی‌رود.

*ویژگی دیگر استکبار اینست که جنایت علیه ملت‌ها را بر خود مجاز می‌داند و برای جان مردم ارزشی قائل نیستند؛ صدها مثال برای این ویژگی وجود دارد، از قتل عام بومیان تا حمله اتمی به هیروشیما.

*در تاریخ دو بار از بمب اتمی استفاده شده که هر دو بارش توسط همین آمریکایی‌هایی صورت گرفت که امروز خود را مسئول جلوگیری از حملات می‌دانند، دلشان هم می‌خواهد که اذهان فراموش کنند که فراموش نخواهد شد.

*یکی دیگر از ویژگی‌های استکبار، فریب‌گری و رفتار منافقانه است، سعی می‌کنند بر تن جنایت‌هایشان، لباس خدمت بپوشانند.

*ادعای حقوق بشر می‌کنند بعد هواپیمای مسافربری ایران را می‌زنند و ۳۰۰ نفر را به قتل می‌رسانند، عذرخواهی که نمی‌کنند به آن نفر مدال هم می‌دهند؛ می‌گویند قتل‌عام در هیروشیما هزینه پایان دادن به جنگ جهانی بوده، در حالیکه ۴ ماه قبل آن، جنگ خاتمه پیدا کرده بود.

* جنجال در دنیا راه انداختند که دولت سوریه از بمب شیمیایی استفاده کرده، من قضاوت نمی‌کنم چه کسی استفاده کرده بود، اما همین آمریکا که ادعا می‌کند خط قرمزش سلاح شیمیایی است، ۵۰۰ تن از همین بمب‌ها به صدام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز