خبرگزاری کار ایران

لیلاز در تحلیل گزارش ۱۰۰ روزه رئیس‌جمهور:

روحانی بر مسائل اقتصادی کشور مسلط است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۱

گزارش روحانی تاثیر مثبتی بر کشور خواهد داشت / رئیس‌جمهور بر اقدامات نمایشی تاکید نکرد و خود را یک شخصیت اعتدالی نشان داد / سیاهی گزارش روحانی به دلیل عملکرد هشت ساله اخیر محافظه‌کاران بوده است.

یک کار‌شناس مسائل اقتصادی با اشاره به گزارش ۱۰۰ روزه رئیس‌جمهور گفت: اینکه آقای روحانی بدون هیچ لکنتی بر تمامی آمار و مسائل اقتصادی کشور مسلط است، نشان می‌دهد که وضعیت کشور به صورت مستمر از سوی ایشان درحال رصد شدن است و رئیس‌جمهور نسبت به مسائل روزمره کشور بی‌تفاوت نیست.

سعید لیلاز در گفت‌وگو با ایلنا، در ارزیابی خود از گزارش عملکرد رئیس‌جمهور که از صداوسیما پخش شد، اظهار داشت: عمده مباحثی که در این گزارش مطرح شد، مباحثاقتصادی‌ بودند که می‌توان گفت اکثریت مردم به نوعی با آن در ارتباط هستند و من به عنوان یک کار‌شناس مسائل اقتصادی؛ آمار مطرح شده در این گزارش را تائید می‌کنم.

این فعال اقتصادی؛ تسلط رئیس‌جمهور به آمار‌ و اطلاعات در مقایسه با روسای جمهوری سابق را بی‌همتا دانست و گفت: اینکه آقای روحانی بدون هیچ لکنتی بر تمام آمار و مسائل اقتصادی کشور مسلط است، نشان می‌دهد که وضعیت کشور به صورت مستمر از سوی ایشان درحال رصد شدن است و رئیس‌جمهور نسبت به مسائل روزمره کشور بی‌تفاوت نیست.

این کار‌شناس اقتصادی با اشاره به اینکه این گزارش در امور کشور تاثیر مثبتی خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: در این سخنرانی روحانی در مسیری قدم نهاد که برخلاف مسیر احمدی‌نژاد بود و آن مسیر، این است که رئیس‌جمهور بر اقدامات نمایشی تاکید نکرد و خود را به عنوان یک شخصیت اعتدالی نشان داد.

لیلاز در ادامه افزود: پیشنهاد من این است که آشتی ملی مردم و دولت در عرصه اقتصادی و اجتماعی حول محور گفتمانی آقای روحانی شکل بگیرد و این گفتمان، در واقع بستری برای پیوند مجدد مردم و حاکمیت و مردم با مردم بشود چنانچه این گفتمان در عرصه سیاست خارجی و مسائل هسته‌ای موجب اتحاد و انسجام مردم شد.

وی درخصوص سیاه‌نمایی خواندن گزارش روحانی ازسوی محافظه‌کاران اظهار داشت: آقایان می‌گویند که این گزارش سیاه‌نمایی است. من نیز آن را گزارش سیاهی می‌دانم‏. سیاهی آن هم به دلیل عملکرد هشت ساله اخیر آن‌ها بوده است و فقط روحانی به بازگویی آن پرداخته است. فارغ از آن مردم نیز به خوبی از شرایط کشور آگاه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز