خبرگزاری کار ایران

بیانیه برخی تشکل‌های دانشجویی اصفهان درباره تغییر رؤسای دانشگاه

کد خبر : ۱۲۵۶۲۳

بی‌شک آنچه امروز نوید آینده‌ای روشن و غرق در پیشرفت‌های متعالی را در برخواهد داشت، درنوردیدن افق‌های علمی و فناوری است،

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان با صدور بیانیه‌ای، دغدغه‌های خود درباره تغییر رؤسای دانشگاه‌ها را مطرح و تاکید کردند که این تغییرات باید در جهت گسترش و شکوفایی مسیر پیشرفت علمی پیش روی دانشگاهیان باشد.

به گزارش ایلنا‏، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: خلق حماسه سیاسی در انتخابات خردادماه ۱۳۹۲ نشان از آن داشت که ملت مسلمان ایران، همچنان همیشه، با پایبندی به آرمان‌های انقلاب و امام، ندای لبیک به " ساختن حماسه سیاسی " مقام معظم رهبری سر داده و با امید به آینده‌ای بس روشن به تعیین سرنوشت خویش پرداختند. بی‌شک آنچه امروز نوید آینده‌ای روشن و غرق در پیشرفت‌های متعالی را در برخواهد داشت، درنوردیدن افق‌های علمی و فناوری است، افق‌هایی که حاملان آن، عالمان و دانشمندان مومن و متعهدی خواهند بود که از مهمترین عرصه‌های جولانگه آنان فضای دانشگاه‌ها می‌باشد.

در بخش دیگری ازاین بیانیه آمده است: دانشگاه نهادی برای تحقق اندیشه‌ها و اهداف والای جمهوری اسلامی ایران که نه تنها نقش بی‌بدیل آن در تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور و در جهت‌دهی به فضای افکارعمومی انکارناپذیر بوده که دشمنان قسم خورده این نظام مقدس نیز به درستی جایگاه آن را درک کرده و در نقطه ثقل توجه و اجرای برنامه‌های شومشان قرار داده‌اند، چنانکه اندکی لغزش و اشتباه مسئولین درحراست از آن عواقب خطرناکی خواهد داشت.

نگارندگان این بیانیه با حمایت از سیاست‌های دولت قبل در زمینه دانشگاه‌ها، افزوده‌اند: بدیهی است با روند پیش‌روی دولت یازدهم درجریان تغییر روسای دانشگاه‌ها آنچه دغدغه عمده دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی گردیده، حفظ و تثبیت شاخص‌های مذکور، رفع نقایص و ضعف‌های مترتب بر آن و افزودن دیگر نکات مثبت بدان و همچنین در نظر گرفتن شاخصه‌هایی بس مهم است که نه فقط مسیر پیشرفت علمی پیش روی دانشگاهیان را دچار خدشه و یا توقف نکند که دامنه آن را گسترانیده و شکوفایی و بالندگی بیشتری را شاهد باشد.

در ادامه این بیانیه، مومن، پیشرو، برجسته در عرصه‌های انقلابی، جهادی و علمی، دارای اعتقاد راسخ به خط امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری، مقاوم در برابر سیاست‌زدگی و ملتهب شدن دانشگاه‌ها، ساده زیست، پاسخگو به دانشجویان، قائل بودن جایگاه لازم برای تشکل‌های دانشگاهی، دلسوز و بدون سوابق سوء سیاسی، از جمله مؤلفه‌های ضروری برای رؤسای دانشگاه‌ها برشمرده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز