خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوء قضاییه خبر داد: / ۲ /

رفع تصرف دهها هزار هکتار زمین در ۷-۸ استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۰۱

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص ادامه پیگیری پرونده حادثه کهریزک‏، ابراز داشت: این پرونده در دو یا سه مرحله رسیدگی شده و هم اکنون نیز در حال پیگیری است که در خصوص آن بعضی از افراد حکم قصاص، شلاق، زندان و تعلیق از کار محکوم شده اند

سخنگوی قوءقضاییه گفت: قوه‌قضاییه در خصوص مقابله با زمین خواری اهتمام دارد و نسبتا هم در این زمینه موفق بوده است و در اراک و قزوین در دو ماه گذشته ۱۴۰ مورد دادستان وارد شده و رفع تصرف صورت گرفته است ودر ۷ یا ۸ استان هم ده ها هکتار زمین رفع تصرف شده است و افراد متخلف نیز محکوم شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری بعد از ظهر امروز در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در گزارش ۱۰۰ روزه آقای روحانی همه مشکلات موجود را به دولت آقای احمدی نژاد نسبت دادند آیا این تخلفات دولت گذشته جرم است یا خیر؟ و یا آیا دادستان به آن ورود پیدا می‌کند، گفت: اعضای دولت گذشته اگر صلاح بدانند می آیند و پاسخ می دهند. دستگاه قضایی درصورت شکایت افراد وارد می شود و در صورتی که گزارشی مبنی بر تخلف وجود داشته باشد دستگاه قضایی به آن رسیدگی می کند، اماباید توجه داشت هر دولتی که روی کار می آید انتقاداتی نسبت به دولت های قبل خود می‌کند.

وی ادامه داد: یادم نمی رود که پس از پایان دولت آقای هاشمی و روی کارآمدن دولت جدید انتقادات زیادی به دولت گذشته انجام شد و از همان زمان به جای خصوصی سازی عنوان خصولی سازی را مطرح کردند و پس از آن دولت های بعدی نیز همین انتقادات را به دولت های گذشته داشته اند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص ادامه پیگیری پرونده حادثه کهریزک‏، ابراز داشت: این پرونده در دو یا سه مرحله رسیدگی شده و هم اکنون نیز در حال پیگیری است که در خصوص آن بعضی از افراد حکم قصاص، شلاق، زندان و تعلیق از کار محکوم شده اند و مابقی پرونده نیز در حال رسیدگی است و در خصوص کسی که هنوز حکم آن قطعی نشده است نمی‌توانم سخن اضافه ای بگویم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات قوه قضاییه برای پیش‌گیری از پدیده زمین خواری اظهار کرد: متولی زمین های موات دولتی و خصوصی مشخص است و در مرحله اول مسئولیت حفظ آنها برعهده مالکین و متولیان آن است. زیرا قوه قضاییه نمی تواند که برروی همه زمین ها کوه ها جنگل ها و… نگهبان بگذارد.

وی ادامه داد: به طور مثال چند وقت پیش روی یک تپه که تا شعاع یک کیلومتری آن هیچ ساختمانی نبود یک ساختمان ۶ طبقه ساخته بودند که دستگاه قضا وارد شد و آن نیز از تصرف آنها درآمد،. اما من به فرماندار، استاندار و متولیان مربوطه گفتم که تا زمان ساخت آن شما کجا بودید؟

سخنگوی دستگاه قضا افزود: قوه‌قضاییه در خصوص مقابله با زمین خواری اهتمام دارد و نسبتا هم در این زمینه موفق بوده است و در اراک و قزوین در دو ماه گذشته ۱۴۰ مورد دادستان وارد شده و رفع تصرف صورت گرفته است ودر ۷ یا ۸ استان هم ده ها هکتار زمین رفع تصرف شده است و افراد متخلف نیز محکوم شده اند.

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: یکی از راه‌های به پایان رسیدن این امر این است که متولیان توجه لازم را به زمین های خود داشته باشند و در مرحله بعدی دستگاه قضا باید طوری وارد شود که برخوردش بازدارنده باشد و با کسی که عالما و عامدا زمین خواری و تصرف انجام می دهد با قدرت برخورد کند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی که برای برخورد با(ع. ع) تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پیگیری هایی در این زمینه صورت گرفته است و اموال زیادی از ایشان شناسایی شده و از درآمد حاصل از آن تعداد زیادی از مالباختگان به پولهای خود رسیده‌اند. اما در خصوص برخورد با خود وی متأسفانه ایشان در کشور حضور ندارندو به خاطر عدم اجرای قوانین از سوی برخی کشورها نمی‌توان وی را برای آمدن به دادگاه فراخواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز