خبرگزاری کار ایران

سردار صفوی:

دوستی با ایران قدرتمند به نفع کشورهای منطقه است

کد خبر : ۱۲۶۹۵۷

تجربه تاریخی به ما نشان می دهد آمریکایی‌ها هر زمان که فرصت یافته‌اند به ما ضربه زدند؛ اینها دولت‌هایی اهل فریب و اقواگری هستند که نمونه بارز رفتار آنها را در برابر حکومت سابق لیبی می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خطاب به سران برخی از کشورهای منطقه گفت: به جای توطئه گری و دوستی با رژیم صهیونیستی با ایران دوست باشید و با رویکردی سازنده در قبال ثبات، آرامش و امنیت در منطقه غرب آسیا با ایران مشارکت کنید.
به گزارش ایلنا به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار ومشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر - روز دانشجو - و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشگاه امام حسین(ع) که در سالن همایش‌های بصیرت این دانشگاه برگزار شد در جمع مسئولین، روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، دانشجویان و دانش آموختگان و خانواده شهدای دانشجوی دانشگاه امام حسین(ع) با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به خانواده شهدای دانشجو گفت: از شش شهیدی که طی سال های اخیر از دانشگاه امام حسین(ع) به فیض شهادت نائل شدند سه شهید از همرزمان و سه شهید دیگر از دانشجویان بنده بودند.

سرلشکر صفوی به گوشه‌ای از ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی این شهدا اشاره و تصریح کرد: شهید مجید حاج حاتم فرمانده‌ای شجاع، دانا، مومن و خردمند بود که عمق تفکر استراتژیک وی را در طرح‌هایی که ارائه می‌کرد به خوبی می‌توان یافت.

وی شهیدحسن شاطری به عنوان فرمانده‌ای که بعد از جنگ هم روحیه جهادی داشت یاد کرد و در وصف شهید حیدرپور گفت: شهید حیدرپور فرمانده دلاور تیپ ۴۸ فتح در دوران دفاع مقدس بود که در عملیات کربلای ۵ رشادت‌ها و مقاوت‌های بی‌نظیری را به همراه سایر رزمندگان از خود نشان داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه استحکام هویت ملی و تاریخ پایداری ملتها را روحیه جهادی آنان تشکیل می‌دهد، گفت: جهاد در راه خدا و فلسفه شهادت اساس پیروزی ما در سال‌های دفاع مقدس بود و امروز نیز اساس دوام و بقای انقلاب اسلامی و تامین امنیت ملی ما روحیه جهادی، شهادت و مقاومت ملت ماست.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ملت ها و حکومت هایی که از روحیه جهادی برخوردار نبوده‌اند سرنوشتی جز ذلت و ظلالت نداشتند به مقایسه‌ای جنگ های اعراب و اسراییل و جنگ‌های۳۳ و۲۲ روزه پرداخت و اظهار داشت: در جنگ میان اعراب و اسرائیل سران کشورهای عربی دست در دست رهبران امریکایی داشتند و بدون تکیه بر شعارهای اسلامی اقدام کردند اما در جنگ های۳۳ و۲۲ روزه رزمندگان حزب‌الله با سربندهای یا فاطمه الزهرا(س) تجهیزات مدرن رژیم منحوس صهیونیستی را در هم شکستند و ذلتی فراموش نشدنی را نصیب صهیونیست‌ها کردند.

وی خاطر‌نشان کرد: ما از نعمت رهبری فرزانه برخورداریم که جهان شناس، دوراندیش، خردمند، شجاع و داناست، هم چنین ملتی حماسی، فهیم و بصیر داریم که این امر از تفاوت‌های حکومت‌های مردم سالار با غیر مردم سالار است.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر رخدادی نیست که با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شود؛ پیام اسکتبار ستیزی دانشجویان شهید، پیام عدالت، استکبار ستیزی، آزادی و استقلال است که باید این پیام به دانشجویان نسل جدید منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه امریکا مظهر ظلم و توطئه‌گری است، گفت: تجربه تاریخی به ما نشان می دهد آمریکایی‌ها هر زمان که فرصت یافته‌اند به ما ضربه زدند؛ اینها دولت‌هایی اهل فریب و اقواگری هستند که نمونه بارز رفتار آنها را در برابر حکومت سابق لیبی می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه خطاب به خانواده شهدا گفت: ملت ایران به فضل الهی با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با انسجام ملی، صبر و هوشمندی نسبت به مسائل کشور از این چالش‌ها نیز عبور کرده و به ساحل امن خواهند رسید.

سرلشکر صفوی در ادامه خطاب به برخی سران کشورهای منطقه نیز گفت: امیدواریم کشورهای منطقه به جای اتخاذ سیاست‌های غلط و دوستی با رژیم صهیونیستی، دوستی با ایران را دنبال کرده و با رویکردی سازنده در قبال ثبات، آرامش و امنیت در منطقه غرب آسیا با ایران مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه دوستی با ایران به نفع کشورهای منطقه خواهد بود، گفت: رژیم‌های پادشاهی منطقه باید از سرنوشت شاه ایران، لیبی و اردن عبرت بگیرند ایران امروز کشوری با ثبات و قدرتمند است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان با تاکید بر اینکه برخورداری از روحیه جهادی و مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان هم چنین کسب قدرتهای درون زا در صحنه‌های مختلف مدیریتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی راه برون رفت از این مقطع حساس است با اشاره به وضعیت فتنه گران گفت: کسانیکه علیه امنیت کشور قیام کردند و بیانیه دادند از نظر اسلام حکمشان روشن است و این افراد در هر کشوری حتی امریکا هم که باشند قوانین سختی در برابر آنها وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز