خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

دیپلماسی بر پایه زور به نتیجه نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۶۷

hعتراف صریح وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه ما تسلیحات بیشتری به کشورهای خلیج فارس می فروشیم، پرده از اهداف پروژه ایران هراسی آنان برداشته و نشان می‌دهد آنان به فکر امنیت منطقه نیستند بلکه به دنبال تأمین منافع و نجات اقتصاد بحران زده خود هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز روز گذشته وزیر دفاع آمریکا گفت: دیپلماسی بر پایه عقلانیت و منطق به نتیجه می‌رسد نه بر پایه توسل به زور، جنگ‌افروزی و پایمال کردن حقوق ملت‌ها.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان در واکنش به اظهارات تهدید آمیز روز گذشته وزیر دفاع آمریکا که گفته بود دیپلماسی با ایران، باید با نیروی نظامی حمایت شود، گفت: دیپلماسی بر پایه عقلانیت و منطق به نتیجه می‌رسد نه بر پایه توسل به زور، جنگ افروزی و پایمال کردن حقوق ملت‌ها.

دهقان افزود: ادبیات تهدیدآمیز و لفاظی‌های جنگ طلبانه و به دور از عقلانیت و منطق، فاقد ارزش و نزد افکار عمومی جهانی مذموم، غیرقابل پذیرش و موجب افزایش تنفر ملتها نسبت به بکارگیرنده آنها و توسعه فضای بی اعتمادی به سردمداران سیاسی آمریکا و اثبات کننده تأثیرپذیری آنها از لابی صهیونیستی است.

وزیردفاع خاطرنشان کرد: اعتراف صریح وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه ما تسلیحات بیشتری به کشورهای خلیج فارس می فروشیم، پرده از اهداف پروژه ایران هراسی آنان برداشته و نشان می‌دهد آنان به فکر امنیت منطقه نیستند بلکه به دنبال تأمین منافع و نجات اقتصاد بحران زده خود هستند.

دهقان تأکید کرد: ما به کشورهای دوست و برادر خود در خلیج فارس توصیه می‌کنیم که با هوشیاری در دام جنگ روانی نظامیان آمریکا نیفتند.

وزیر دفاع گفت: سوالی که در اذهان ایجاد می شود علت تناقض موجود در اظهارات و مواضع مقامات آمریکایی است از یک طرف منادی صلح و دفاع از حقوق بشرند و از یک طرف به طبل جنگ و تهدید می‌کوبند.

دهقان تصریح کرد: امنیت پایدار در منطقه در سایه حسن همجواری، تعامل سازنده و همکاری‌های مشترک متکی بر اعتماد و به دور از سوءظن قابل حصول است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز