خبرگزاری کار ایران

حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه:

توافق هسته ای نشان دهنده قدرت دیپلماسی کشور بود

کد خبر : ۱۲۷۴۲۱

نقدهای مشفقانه‌ای در رسانه‌ها در مورد مفاد توافقنامه صورت گرفته خوب است از باب روشنگری تیم مذاکره کننده پاسخ دهد تا ابهام‌ها برطرف شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد نقدهایی که به توافق هسته‌ای شده است، اظهار داشت: توافق هسته‌ای بدون شک نه یک فتح‌الفتوح است و نه نوشیدن جام زهر. این توافق نتیجه کارکرد دیپلماسی خارجی ما است و ممکن است ضعف‌هایی هم در آن وجود داشته باشد، اما نباید منکر نقاط مثبت آن بود. یکی از نکات مثبت آن کند کردن چرخ تحریمها و نشان دادن قدرت دیپلماسی کشور در خنثی کردن توطئه‌های دشمن بود.

به گزارش ایلنا، محمد نبی حبیبی که در پایان نشست دبیران حزب سخن می‌گفت، افزود: دانشجویان طی ۶۰ سال گذشته در صف مبارزه با آمریکا و استبداد جهانی قرار دارند و ۱۶ آذر آغاز طرح شعار مرگ بر آمریکا در دانشگاه تهران در مقابله با کودتای آمریکایی و انگلیسی ۲۸ مرداد بود، دانشگاه در اولین گام مبارزه با آمریکا سه تن از بهترین فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرد.

وی افزود: هم صدایی با آمریکا ولو تحت عنوان جنبش دانشجویی یک انحراف است. دانشجویان باید در برابر این حرکت بایستند و نگذارند افتخار مبارزه آمریکا از این قشر پیشتاز گرفته شود.

حبیبی تصریح کرد: دانشجویان همواره در برابر خط سازش ایستاده‌اند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و افشای خط سازش از افتخارات مبارزات دانشجویی است.

وی با اشاره به گفتمان جنبش دانشجویی در عصر حاضر گفت: حرکت دانشجویی امروز با تکیه بر جنبش نرم افزاری و راه‌اندازی کرسی‌های «آزاد اندیشی» و «نظریه‌پردازی» در مسیر اسلامی کردن دانشگاه‌ها قراردارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اسلامی شدن دانشگاه را مرهون تولید علم به ویژه در شاخه علوم انسانی دانست و بیان داشت: علاوه بر تغیر متون دانشگاهی و فاصله گرفتن متن از علم سکولار، دانشجویان باید با نهضت اسلامی شدن دانشگاه‌ها قله‌های عظیمی که در گذشته بوعلی‌سینا ها و فارابی‌ها و ابوریحان بیرونی‌ها طی کردند، آنها هم در فتوحات علمی خود کوشا باشند. البته طبیعی است جریان آمریکا که در راستای سازش گام برمی‌دارد در برابر این پدیده انقلابی بایستند. جنبش اسلامی دانشجویی در دهه چهارم انقلاب وظایف تاریخی بزرگی به عهده دارد که باید به آن عمل کند.

وی افزود: امروز دانشگاه می‌تواند افتخار کند که برای پیشرفت‌های علمی کشور شهدای هسته‌ای را تقدیم ملت کرده است و در عرصه عمل و نظر توأمان کار می‌کند.

حبیبی در مورد نقدهایی که به توافق هسته‌ای شده است، اظهار داشت: توافق هسته‌ای بدون شک نه یک فتح‌الفتوح است و نه نوشیدن جام زهر. این توافق نتیجه کارکرد دیپلماسی خارجی ما است و ممکن است ضعف‌هایی هم در آن وجود داشته باشد، اما نباید منکر نقاط مثبت آن بود. یکی از نکات مثبت آن کند کردن چرخ تحریمها و نشان دادن قدرت دیپلماسی کشور در خنثی کردن توطئه‌های دشمن بود.

وی ادامه داد: نقدهای مشفقانه‌ای در رسانه‌ها در مورد مفاد توافقنامه صورت گرفته خوب است از باب روشنگری تیم مذاکره کننده پاسخ دهد تا ابهام‌ها برطرف شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان اخیر اوباما که گفته سخت‌ترین تحریمها علیه ایران باقی می‌ماند، گفت: آنچه که آمریکاییها و غربی ها از اول رسیدن به توافقنامه تا کنون بیان کرده‌اند با مفاد توافق مغایر است. معلوم نیست ما به چه عهد و پیمان آنها باید اعتماد کنیم. طبیعی است اگر کار به همین منوال پیش رود بازگشت به نقطه اول اجتناب‌ناپذیر است.

حبیبی در مورد لشگرکشی جدید فرانسه به سرزمین اورانیوم، الماس و طلا خاطر نشان کرد: مجوز شورای امنیت به فرانسه برای حمله به آفریقای مرکزی آن هم در پوشش حقوق بشر برای آگاهان سیاسی امری پنهان نیست. فرانسوی‌ها برای حفظ منافع خود به آفریقا لشگرکشی کرده‌اند.

وی افزود: چندی پیش فرانسوی‌ها به همین بهانه به کشور آفریقایی مالی حمله کردند. واقعاً اگر فرانسه دلش برای حقوق بشر می‌سوزد چرا به «میانمار» حمله نکرد. در میانمار هزاران مسلمان را زنده زنده در آتش سوزاندند، خانه‌های آنها را ویران کردند و آنها را از شهر و دیارشان بیرون کرد، اما هیچ کشوری از جمله فرانسه بخاطر دفاع حقوق بشر در میانمار نیرو پیاده نکرد و اصلاً حتی در حرف هم حاضر نشدند از مسلمانان مظلوم میانماری دفاع کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا با تجلیل از شخصیت وی اظهار داشت: نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با استعمار و آپارتاید در آفریقاست و نام او به نیکی در این قاره و جهان باقی خواهد ماند. امروز آفریقا نیازمند چهره‌هایی مثل ماندلا است تا جلوی تجاوزات غرب به ویژه فرانسه را در این قاره بگیرد و چهره استعمار نو را آنچنان که هست فاش سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهوری و تقاضای مناظره ازطرف آقای احمدی نژاد گفت: موضع حزب موتلفه اسلامی بعد از گزارش ۱۰۰ روزه اعلام شد ولی اگر بین رئیس جمهوری محترم فعلی و رئیس جمهوری محترم قبلی توافقی برای چهارچوب‌های مناظره آید که بیشتر در مناظره با زبان ریاضی در مورد ارقام و اعدادی که بیان آنها به مصلحت نظام است صحبت شود، بهتر است که این مناظره با رعایت موازین اخلاقی صورت گیرد.

حبیبی در پایان با اشاره به نزدیک شدن چهلمین روز ارتحال مرحوم استاد حبیب‌الله عسگراولادی بیان داشت: در روزهای قبل برای تقدیم مراتب تشکر ستاد برگزاری مراسم مربوط به ارتحال توفیق ملاقات با مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و شخصیتهای بزرگوار نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شد که در این ملاقات‌ها نیز مطالب ارزشمندی راجع به مرحوم استاد عسگراولادی مطرح گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز