خبرگزاری کار ایران

رضایی در دیدار هیات سیاسی دانمارک:

غرب با ایران مشکل اساسی دارد

کد خبر : ۱۲۸۴۲۰

در هشت سال اخیر باید غرب فهمیده باشدکه ملت ایران قطعا با چنین رفتارهایی از ارزش ها و منافع ملی خود عقب نشینی نخواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: معتقدیم غرب و به ویژه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران مشکل اساسی دارد، چون در مقاطع مختلف حسن نیت ما ثابت شده، ولی آنها برخورد مناسبی با ما نداشته و این بار هم شواهد حاکی از تکرار همین ماجراست.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در دیدار با هیأت سیاسی دانمارک متشکل از «استار بک» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه دانمارک، «آندرس کریستین هوگارد» سفیر دانمارک در تهران، با تشریح تخاصم تاریخی غرب با ایران اسلامی افزود: پیش از دور جدید مذاکرات ایران با ۱ + ۵ در ژنو که منجر به توافقی ۶ ماهه شد، بارها در موضوعات مختلف توافقاتی بین ایران و غرب رخ داده ولی هر بار آنها و به ویژه آمریکا توافق را نقض کردند.

وی ادامه داد: ایران در برقراری امنیت و صلح در عراق و افغانستان و مبارزه با مواد مخدر کمک بزرگی به ثبات و امنیت در منطقه کرد، اما امریکایی‌ها حاضر به اعتراف آن نیستند و اقدام متقابلی را انجام نمی‌دهند.

رضایی با محور شرارت نامیدن ایران توسط امریکا علیرغم اقدامات صلح جویانه ایران در زمان سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق ایران از هیأت دانمارکی پرسید: به نظر شما چرا غرب در تقابل، ایران را در محور شرارت قرار داد؟ در هشت سال اخیر باید غرب فهمیده باشدکه ملت ایران قطعا با چنین رفتارهایی از ارزش ها و منافع ملی خود عقب نشینی نخواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره وقایع سوریه از سوی هیأت دانمارکی گفت: امروز در سوریه دو گروه در مقابل اسد قرار دارند، گروهی به دنبال اصلاح ساختارهای سیاسی سوریه هستند و گروه دوم، تروریست‌هایی قرار دارند که ۱۰ برابر از القاعده خطرناک‌ترند. اگر اینها به قدرت می‌رسیدند حتی برای کشورهای اروپایی هم مشکل درست می‌کردند. حال سوال این است که آیا افکار عمومی غرب این نکات را می‌داند یا چشم و گوش بسته پیرو فضاسازی‌های رسانه‌ای حرکت می کند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به شرایط اقتصادی اروپا و پتانسیل بالای ایران، اطمینان داریم اگر بحث‌های اقتصادی به جای بحث‌های سیاسی محور قرار بگیرند برای دو کشور منافع بسیاری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش رییس هیأت دانمارکی نیز در این دیدار با اشاره به هشتادمین سالگرد روابط سیاسی ایران و دانمارک با بیان نقش کلیدی ایران در منطقه گفت: اختلاف و بی اعتمادی بین قدرت های بین المللی و منطقه باعثایجاد مشکل برای کشورها شده است.

وی افزود: از آنجا که غرب ا از ایفای نقش توسط مذهب در جوامع خود می ترسد با آن مقابله می کند. به همین دلیل معتقدیم بسیاری از درگیری ها، ناشی از اصل مذهب نیست و ریشه سیاسی دارد. بی اعتمادی که بین ایران و غرب بوجود آمده باید حل شود.

وی در پایان ابراز امیدواری برای تقویت بنیان‌های روابط سیاسی اقتصادی با ایران گفت: امیدواریم ایران در نشست ژنو ۲ برای سوریه حضور فعال داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز