خبرگزاری کار ایران

لاریجانی دراجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه: / ۲ /

بازدارندگی را در سلاح کشتار جمعی نمی‌بنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۸۵

اقتصاد ما از ابتدای انقلاب تاکنون مسیر خوبی را دنبال کرده البته در دوره‌ای از جمله سالهای گذشته مشکلاتی ایجاد شد و فرمان اقتصاد درست عمل نکرد و ظرفیت‌های کشور فعال نشد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری امروز می‌تواند استقلال خود را حفظ کند که توان بازدارندگی داشته باشد ما این را در سلاح کشتار جمعی نمی‌بینیم، اینکه امروز توان دفاعی ما توانسته روی پای خود بایستد بسیار مهم است نیروی دفاعی ما با مانور، نیروی دفاعی نشد، بلکه آزمون جنگ را گذرانده و دفاعی جانانه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی با حضور در اجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه با بیان اینکه یک سیاستمدار نمی‌تواند توهمی باشد، گفت: زمانی در همسایگی ما تحولاتی رح داد و افراطیونی که امروز غره هستند که سر مسلمانان را می‌برند، روی کار آمدند برخی می‌گفتند این واقعیت است و ما باید آن را بپذیریم. در حالی که این یک اشتباه مبنایی است. همه سیاست مداران باید آرمان داشته باشند، اما در عین حال حرکت آن‌ها باید واقع گرایانه باشد.

وی با تأکید براینکه مرحوم عسگراولادی سیاستمداری تأثیرگذار بود، گفت: وی واقعیت را به سمت مرحله متعالیتر می‌کشاند و می‌توان گفت او یک سیاستمدار واقعی و سرمایه بود. به گونه‌ای که حتی قبل از انقلاب نیز تحت فشار قرار نگرفت و همواره تلاش می‌کرد که شرایط را تغییر دهد.

لاریجانی افزود: افرادی همچون مرحوم عسگراولادی از نفت پرارزش‌تر هستند، چرا که یک سیاستمدار وقتی فرمانده ملی کشور باشد می‌تواند آن کشور را بدون نفت هم اداره کند و شرایط را تغییر دهد. مرحوم عسگراولادی نیز یک رجل سیاسی مسلکی بود که در زندگی فردی و اجتماعی همواره هدفدار بود و گام‌های خود را راسخ برمی داشت.

رئیس مجلس با اشاره به وصیت نامه مرحوم عسگراولادی یادآور شد: وصیت نامه ایشان نیز بسیار تأثیرگذار بود. ما باید افتخار کنیم که چنین شخصیت‌هایی در کشور اینگونه زندگی کردند. یک انسان مسلکی ابتدا رابطه خود را با خدا درست تنظیم می‌کند و مابقی امور تحت‌‌ همان به درستی تنظیم می‌شود، اما نباید فراموش کرد که هر مسلکی انسان را به تعالی نمی‌رساند تنها مسلکی که محور آن خدا باشد متعالی است.

وی ادامه داد: شرایط سیاسی هیچگاه مرحوم عسگراولادی را تغییر نمی‌داد و وی‌‌ همان عسگراولادی باقی ماند. همانطور که هیچگاه برای هیچ پستی تلاش نمی‌کرد و دردمندانه و هدفدار سخن می‌گفت. این شخصیت‌ها در عصری که فریبکاری جزو اصول سیاستورزی محسوب می‌شوند تراز دیگری را نشان می‌دهند. این نمونه تربیت انقلاب اسلامی است که بسیار ارزشمند است.

لاریجانی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی بسیار اخلاق گرا بود، گفت: جنس سیاست کمی خشن است، اما آقای عسگراولادی همواره نسبت به مخالفین با ادب واخلاق حرف می‌زد نمونه مکاتبات او در دوره دوم خرداد نیز همین‌ها را نشان می‌دهد. نقدهای وی برسر حکمت است اگر چه گاهی صحبت‌های تیزی دارد، اما اخلاق در آن هست و این نشان دهنده فکر دینی وی است.

وی با بیان اینکه مرحوم عسگر اولادی در نظردادن شجاع بود، گفت: اینکه دیگران برای وی فریاد بزنند برایش مهم نبود و گاهی حس می‌کرد باید خود را هزینه کند و شجاعت این کار را نیز داشت و از نقد کردن هراسی نداشت اگرچه برخی نسبت به وی ایراداتی را می‌گرفتند. من توصیه می‌کنم مکاتبات وی را مدون کنید تا از درون آن مسلکی برای نحوه نقد دیگران دربیاوریم چرا که یک عمر تجربه در این مکاتبات نهفته است.

رئیس مجلس همچنین یادآور شد: وجود همچون شخصیتی در حزب موتلفه اسلامی برای این حزب افتخار آمیز است، ضمن اینکه فقدان ایشان نیز خسارت بار است البته شما جمعیت مسلکی هستید که راه وی را دنبال خواهید کرد.

لاریجانی با اشاره به مسائل روز کشور خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی گاهی آورده‌های ما دقیق دیده نمی‌شود در شرایط بین المللی عده‌ای به دنبال این هستند که با فریب کاری و لفاظی برخی نقاط قوت کشور را نادیده بگیرند، در حالی که جمهوری اسلامی طی ۳۴ سال ملت ایران را سرافراز کرد و حرکتی که امام ایجاد کرد و رهبران جمهوری اسلامی برای آن تلاش کردند ایجاد کننده ظرفیت بزرگی شد که البته قطعا این ظرفیت بدون کاستی نیست و می‌شد که بهتر از این کار شود که البته دموکراسی نقاط ضعف و قوت خود را دارد اما در مجموع می‌بینیم شرایط کشور از نظر بین المللی و منطقه‌ای جلو رفته است.

رئیس مجلس با بیان اینکه ما پیش از انقلاب کشور مطرحی نبودیم، گفت: در این دوران به خاطر نسبت شاه با آمریکا و اسرائیل باید خجالت می‌کشیدم و در داخل کشور نیز تنها چند شهر آباد داشتیم و مابقی در وضعیت اسفباری زندگی می‌کردند و شرایط دیکتاتوری حاکم بود در حالی که در این سال‌ها شرایط تغییر کرده است. اگر چه ژئوپلوتیک ایران نیز بسیار برجسته است و این از تیزهوشی امام و رهبری بود که از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

رئیس مجلس با اشاره به ظرفیت‌های نیروی انسانی در کشور، خاطرنشان کرد: ظرفیت علمی خوبی در کشور داریم که نباید آن را دست کم گرفت، نتیجه سی سال زحمت الآن در حال به بار نشستن است. امروز ما حتی قدرت ساخت نیروگاه در دیگر کشور‌ها را داریم که نیروگاه‌های هسته‌ای بخشی از آن است. من از قبل نیز گفته‌ام که غربی‌ها نگرانی از بابت ساخت بمب هسته‌ای ندارند کما اینکه ما نیز هیچگاه به دنبال آن نبوده و نیستیم اما مسئله آن‌ها چیز دیگری است که گاهی در الفاظ آن‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: همانطور که بار‌ها اشاره کرده‌اند ظرفیت منطقه‌ای ایران بالا رفته و نفوذ آن نیز بیشتر شده است. گاهی همه مسائل بخوبی درک نمی‌شود و صورت ظاهر جلوه پیدا کرده و باطن آن دیده نمی‌شود. مسئله هسته‌ای موضوع مهمی است که می‌تواند تراز کشور را بالا ببرد. ما طی این سال‌ها در زمینه دفاعی نیز رشد بسیاری داشتیم که این حرکت نباید تحت الشعاع مسائل دیگر قرار گیرد.

لاریجانی ادامه داد: من سال‌ها در فضای مسئولیت‌های مختلف بودم و می‌توانم شهادت بدهم که قالب مسائل استراتژیک که توان کشور را بالا برد با هدایت رهبری صورت گرفت و این از نعمت‌هایی است که ساختار حکومت ما دارد. علاوه بر نیروی انسانی یکی دیگر از آورده‌های کشور ما توان دفاعی است که نمی‌توانیم در این خصوص پوشیده حرف بزنیم. اینکه دیگران نگران هستند دلیل نمی‌شود که ما آورده خود را کم ببینیم. قطعا امروز ما از قدرت‌های موشکی منطقه هستیم. و دلیلی ندارد که این را پنهان کنیم. آن‌ها که باید این مسئله را می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: کشوری امروز می‌تواند استقلال خود را حفظ کند که توان بازدارندگی داشته باشد ما این را در سلاح کشتار جمعی نمی‌بینیم، اینکه امروز توان دفاعی ما توانسته روی پای خود بایستد بسیار مهم است نیروی دفاعی ما با مانور نیروی دفاعی نشد بلکه آزمون جنگ را گذرانده و دفاعی جانانه کرده است.

رئیس مجلس با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد: اقتصاد ما از ابتدای انقلاب تاکنون مسیر خوبی را دنبال کرده البته در دوره‌ای از جمله سالهای گذشته مشکلاتی ایجاد شد و فرمان اقتصاد درست عمل نکرد و ظرفیت‌های کشور فعال نشد. این از اشکالات کار بود اگر دولت جدید به این ظرفیت‌ها توجه کند می‌تواند پایه‌های خوبی گذاشته و کشور را به جلو ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز