خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضائیه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران:

مسوولین دیپلماسی سنگر دار ارزش‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۳۹

گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان مردم‌سالاری دینی مبتنی بر جمهوریت در کنار اسلامیت بود، اما عده‌ای دنبال این بودند که دموکراسی غربی را با طرح کردن شعار غلط در بین مردم مطرح کنند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: ما با تهدیدات بسیاری از سمت دشمنان مواجه هستیم، در حوزه دیپلماسی عزیزان سنگردار ارزش‌ها خواهند بود ولی تهدیدهای بسیار دیگری در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست وجود دارد که مرزبانان انقلاب اسلامی باید از آن‌ها مرزبانی کنند و حق حتی یک لحظه غفلت را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: گفتمان انقلاب، امام و رهبری یک گفتمان ثابت است، این گفتمان مبتنی بر توصیه عدالت اجتماعی، عزت جامعه اسلامی، ایستادگی در مقابل دشمنان است و باید همیشه مورد تبیین قرار گیرد تا هیچ زمانی راه گم نشود.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی توجه به محرومین و مستضعفین است، گفت: البته عده‌ای دنبال این بودند که برابری سوسیالیسم را گسترش دهند. گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان مردم‌سالاری دینی مبتنی بر جمهوریت در کنار اسلامیت بود، اما عده‌ای دنبال این بودند که دموکراسی غربی را با طرح کردن شعار غلط در بین مردم مطرح کنند.
وی با بیان اینکه گفتمان امام(ره) گفتمان صلح، مصلحت، عزت، حکمت و نفی هر گونه سلطه بود، خاطرنشان کرد: عده‌ای به دنبال سازش بودند، گفتمان انقلاب به دنبال توسعه عدالت محور بود ولی عده‌ای دنبال توسعه با مدل امپریالیستی و سرمایه داری غربی بودند.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه انقلابیون، عاشوریان و در راس آن‌ها امام و رهبری این جهت را تاکید می‌کردند، ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی توسعه سیاسی با حفظ اصول و ارزش‌های اسلامی است ولی عده‌ای دنبال جامعه مدنی همراه با تساهل و تسامح در عرصه سیاست و حوزه فرهنگ بودند.
رئیسی با یادآوری اینکه گفتمان انقلاب اسلامی دنبال به کارگیری افراد شایسته و صالح بوده و هست ولی بعضی دنبال تبارگرایی، فامیل بازی بودند، تاکید کرد: گفتمان ما گفتمان فرهنگ جهاد، مبارزه، کار و تلاش خستگی ناپذیر بوده و هست. ولی برخی به دنبال فرصت طلبی وتثبیت موقعیت بودند. مردم ما آگاهند و هوشیار و نسبت به اتفاقاتی که در عرصه‌های مختلف رخ می‌دهد با عنایت توجه دارند، لذا همواره باید اینکه گفتمان انقلاب اسلامی چه بود و چه می‌خواستیم مورد توجه باشد تا خود را به جامعه قرآنی نزدیک‌تر کنیم.
معاون اول قوه قضائیه افزود: گفتمان ما همیشه ثابت است ولی ممکن است تاکتیک‌ها و روش‌ها عوض شود. ممکن است در یک حوزه‌ای انعطاف باشد، ولی انفعال هرگز.
وی در ادامه به مساله هسته‌ای و مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: موضوع هسته‌ای مساله بسیار مهم و اساسی است، عزیزانی که در حوزه دیپلماسی حرکت می‌کنند حرکت با صفایشان مورد توجه است، آن‌ها به نام نظام سخن می‌گویند و مذاکره می‌کند اما نکته‌ای که قابل توجه است این است که استراتژی‌ها و راهبردهای اساسی امری ثابت است و ممکن است در یک موضوع، روش متفاوت با قبلی باشد.
در ادامه‏ رئیسی به قرارداد الجزایر اشاره کرد و گفت: در قرارداد الجزایر یک واژه‌ای به نام تابعیت در متن توافقنامه ذکر شده بود، ما در حقوق خصوصی خود تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسیم، ولی در نظام بین المللی و در کشورهای اروپایی و آمریکایی تابعیت مضاعف را به رسمیت می‌شناسند. مثلاً به اینکه کسی تابعیت دو کشور را داشته باشد اعتقاد دارند، ولی در کشور ما این طور نیست، لذا از همین واژه سوء استفاده صورت گرفت و باعثشد بسیاری از افراد ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی اقامه دعوی کردند و میلیارد‌ها تومان از پول جمهوری اسلامی را به خاطر اموال بلوکه شده‌شان در ایران با واژه تابعیت از ما گرفتند.
وی با بیان اینکه ملت ایران ملت بسیار بزرگ و حق خواهی است، ادامه داد: ملت ما در راه هدف دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی هرگز حتی یک گام در برابر دشمن عقب نشینی نخواهد کرد.
رئیسی به حقوق بشر غربی اشاره کرد و گفت: در حقوق بشری که آن‌ها می‌گویند با آنچه که ما می‌گوییم اختلاف مبنایی بسیاری وجود دارد، نگاه آن‌ها به انسان با نگاه ما بسیار متفاوت است. غرب پرده دری‌ها، بی‌حجابی‌ها، بی‌عفتی‌ها و تهدید کردن فضای خصوصی را به رسمیت می‌شناسد، آن‌ها با ایجاد شبکه‌هایی می‌خواهند بگویند حریم خصوصی معنی ندارد، ولی ما در دینمان س‌تر عیوب یعنی پوشاندن عیوب دیگران را داریم، حجاب و عفاف داریم.
وی ادامه داد: ما با تهدیدات بسیاری از سمت دشمنان مواجه هستیم، در حوزه دیپلماسی عزیزان سنگردار ارزش‌ها خواهند بود ولی تهدیدهای بسیار دیگری در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست وجود دارد که مرزبانان انقلاب اسلامی باید از آن‌ها مرزبانی کنند و حق حتی یک لحظه غفلت را ندارند.
معاون اول قوه قضائیه سپس به مقوله مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مساله مواد مخدر مساله بسیار مهمی است که بخش بسیار از نیروهای انقلاب را در قوه قضائیه، نیروی انتظامی و در بسیاری از نهادهای دیگر درگیر خود کرده و شهدای بسیاری نیز در این راه داده شده است. بیش از ۲۰۰ هزار هکتار کشت خشخاش و تولید مواد مخدر توسط ناتو انجام می‌گیرد. لابراتورهایی در نقاط مرزی شکل گرفته که مواد مخدر سنتی را به مواد مخدر صنعتی تبدیل می‌کند و این کار‌ها زیر نظر آمریکایی‌ها انجام می‌شود که تمامی این‌ها جنایت علیه بشریت است.
وی در پایان گفت: کشور ما نیز یکی از قربانیان این پدیده است لذا باید توجه کنیم که تهدیدات بسیاری علیه کشور، مردم، نظام وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز