خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

نشان بی‌مهری دولت قبل به احزاب، بستن خانه احزاب بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۰۶

در دولت قبل به هیچ وجه به کارکرد حزبی اعتقادی وجود نداشت و احزاب را رقیب خود می پنداشت و در مورد احزاب و گروه‌ها بی‌مهری می‌کرد که نشانه این بی‌مهری را نیز می‌توان در بستن خانه احزاب مشاهده کرد.

دبیرکل حزب سبز ایران نگاه دولت نهم و دهم به احزاب را حذفی دانست و گفت: دولت قبل به هیچ وجه به کارکرد حزبی اعتقادی نداشت و احزاب را رقیب خود می پنداشت و در مورد احزاب و گروه‌ها بی‌مهری می‌کرد که نشانه این بی‌مهری را نیز می‌توان در بستن خانه احزاب مشاهده کرد.

محمد کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت خانه احزاب گفت: در دیداری که اعضای هیات رئیسه خانه احزاب با آقای میرولد معاون سیاسی وزیر کشور داشتیم، خواسته‌های ما از ایشان احیای خانه احزاب و بازگرداندن ساختمان و اسنادی بود که در دوره دولت آقای احمدی‌نژاد بدون مراعات احزاب تصرف کردند و می‌توانم بگویم خانه احزاب در دوره احمدی‌نژاد مورد بی‌مهری قرار گرفت.

دبیرکل حزب سبز ایران ادامه داد: آقای میرولد قول دادند تا ساختمان و اسناد خانه احزاب را به ما پس بدهند تا با تشکیل مجمع عمومی خانه احزاب با حضور تمامی احزاب سیاسی کشور از اصلا‌ح طلب تا اصولگرا بار دیگر فعالیت‌های جدید خویش را آغاز کنند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با اشاره به دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کشور تصریح کرد: در این دیدارها آنها به نقل قولی از رئیس جمهور پرداختند که ایشان نگاه ویژ‌ه‌ای به احزاب دارند و با توجه به آغاز به کار دولت تدبیر و امید و این نگاه رئیس جمهور ما امیدواری بسیاری برای انجام فعالیت‌های حزبی داریم.

وی با بیان اینکه خانه احزاب خواستار تغییر و اصلاح قانون احزاب با نظر خود آنهاست، خاطرنشان کرد: متاسفانه قانون احزاب دارای نقص‌های بسیاری است که به نظرم باید اندکی اصلاح شود و در این رابطه هم باید احزاب پیشگام باشند و خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.

کنعانی مقدم در ادامه افزود: مهمترین رکن هر انتخاباتی حضور و مشارکت سیاسی مردم است که با ترغیب احزاب صورت می‌گیرد و بنابراین منطقی است که نمایندگان احزاب و بالاخص خانه احزاب قبل از اینکه قانونی در مورد آنها تغییر یابد، در مورد آن اظهارنظر کنند و بتوانند آن را تغییر دهند.

دبیرکل حزب سبز ایران با اشاره به اینکه ما خواستار این هستیم که رانت بعضی گروه‌ها کاسته شود و عدالت سیاسی میان احزاب صورت بگیرد، اظهار داشت: متاسفانه در موقع هر انتخاباتی چند نفر به اسم جبهه و گروه‌های سیاسی، فعالیت انتخاباتی انجام می‌دهند بدون اینکه شناسنامه و مجوزی داشته باشند و متاسفانه در دولت قبل این گروه‌ها، از تمامی مزایا بیش از سایر گروه‌ها و احزاب شناسنامه‌دار نیز برخوردار بودند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی نگاه دولت نهم و دهم به احزاب را حذفی دانست و ادامه داد: دولت قبل به هیچ وجه به کارکرد حزبی اعتقادی نداشت و احزاب را رقیب خود می پنداشت و در مورد احزاب و گروه‌ها بی‌مهری می‌کرد که نشانه این بی‌مهری را نیز می‌توان در بستن خانه احزاب مشاهده کرد.

کنعانی مقدم در پاسخ به اینکه نگاه دولت یازدهم به احزاب چیست، گفت: نگاه آقای روحانی به احزاب سیاسی کلان‌نگر نیست، در حالی که احزاب باید در موضوعات کلان کشور حضور داشته باشند و بتوانند با بیان نقد و نظر خویش دولت و نظام را در مسائل کلان یاری کنند.

وی ادامه داد: اگر احزاب را به انتخابات محدود کنیم این ایجاد محدودیت، جفا به احزاب و مغایر با قانون اساسی است و دولت روحانی باید از این امر پرهیز داشته باشد.

دبیر کل حزب سبز ایران در خصوص اینکه رییس جمهور معتقد است در کشور حزب واقعی شکل نگرفته است، گفت: این نقد آقای روحانی هرچند ناصحیح نیست اما درست هم نیست و نشاندهنده نگاه سیاسی ایشان به احزاب است. هر چند ممکن است بعضی از احزاب فقط اسم داشته باشند و از عِده و عده زیادی هم برخوردار نباشند، اما نمی توان منکر وجود احزاب ریشه‌دار و شناسنامه‌دار در کشور شد که تعدادی از آنها نیز به آقای روحانی برای رئیس جمهور شدن کمک کردند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در پایان افزود: شخص آقای روحانی و مشاوران ایشان باید به این مهم توجه کنند که یکی از شاخصه‌های دمکراسی حضور احزاب، تعدد آنها و اهمیت دادن دولت به کارکرد حزبی است و اگر می‌خواهیم که از این جایگاه برخوردار باشیم، باید این اصل اساسی را بپذیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز