خبرگزاری کار ایران

کوهکن در گفت‌وگو با ایلنا:

«خود حق پنداری» جزو مکنونات اصولگرایی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۲۹

این نوع صحبت کردن‌ها بیانگر این است که برخی به همگرایی اعتقاد ندارند و رسانه‌ای کردن اختلافات نیز امر مذمومی است. یک روحانی محترمی آمده است بدون هیچ چشمداشتی سعی کند تا وحدت در میان اصولگریان را محقق کنند و من بابت این اظهارات متاسفم.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس با بیان اینکه «خود حق پنداری» جزو مکنونات اصولگرایی نیست، تصریح کرد: دوستان باید بدانند وقتی می‌گویند وحدت حول محور اصول و ولایت باشد حرف کاملا درستی است، اما باید پایبندی به آن را در مرحله عمل نشان دهند. پایبندی به اصول و ولایت را می‌توان اینگونه نشان داد که هر‌گاه برای ایجاد وحدت میان اصولگریان دعوت می‌شوند در آن شرکت کرد نه اینکه با اعلام مخالفت بهانه عدم شرکت را هم رسانه‌ای کرد.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص تشکیل جلسه کمیته‌ای زیر نظر حجت‌الاسلام تقوی که به منظور وحدت اصولگرایان برگزار می‌شود، گفت: طبیعی است بعد از هر انتخاباتی جریاناتی که کاندیدای مد نظر آن‌ها شکست خورده باشد، به نوعی دچار واگرایی می‌شوند و افرادی پیدا می‌شوند که آن جریان را از افتراق و واگرایی خارج شود و ایشان نیز سعی می‌کنند اصولگرایان به وحدت دست یابند.

این نماینده سابق مجلس درباره اینکه چرا آقای تقوی چنین احساس مسئولیتی را برای به وحدت رساندن اصولگرایان کرده است، اظهار داشت: آقای تقوی از گذشته همواره دغدغه‌هایی نسبت به افتراق و انشقاق میان اصولگریان داشته‌اند و بر همین اساس، احساس تکلیف وظیفه کرده‌اند تا با ممانعت از واگرایی، به همگرایی در میان اصولگریان کمک کنند.

وی در پاسخ به این سوال که جلسات آقای تقوی از چه زمانی آغاز شده است، ابراز داشت: تاکنون شش یا هفت جلسه از این جلسات گذشته است و من نیز از ابتدا در این جلسات حضور داشتم.

دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه قرار نیست، خروجی این جلسات رقیبی برای احزاب اصولگرا شود، خاطرنشان کرد: در‌‌‌ همان جلسه اول این سری جلسات تاکید شد که خروجی این جلسات قرار نیست تبدیل به رقیب احزاب شود و قرار نیست از دل این جلسات جبهه جدیدی شکل بگیرد بر همین اساس از دعوت احزاب و تشکل‌ها خودداری شد و تنها افراد تاثیرگذار اصولگریان به این جلسات دعوت شده‌اند.

کوهکن در ادامه افزود: هدف این جلسات ارزیابی و تحلیل نحوه دستیابی به ساز و کار ایجاد وحدت در اردوگاه اصولگرایان برای انتخابات مجلس آینده است.

این نماینده سابق مجلس در خصوص این سوال که آیا از جبهه پایداری نیز در این جلسه دعوت شده‌اند، گفت: افرادی از این دوستان که عضو جبهه پایداری هستند نیز در این جلسه دعوت شده‌اند، اما تاکنون در این جلسه فردی حاضر نشده است.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس در واکنش به اظهارات زاکانی گفت: این نوع صحبت کردن‌ها بیانگر این است که برخی به همگرایی اعتقاد ندارند و رسانه‌ای کردن اختلافات نیز امر مذمومی است. یک روحانی محترمی آمده است بدون هیچ چشمداشتی سعی کند تا وحدت در میان اصولگریان را محقق کنند و من بابت این اظهارات متاسفم.

وی با بیان اینکه «خود حق پنداری» جزو مکنونات اصولگرایی نیست، تصریح کرد: دوستان باید بدانند وقتی می‌گویند وحدت حول محور اصول و ولایت باشد حرف کاملا درستی است، اما باید پایبندی به آن را در مرحله عمل نشان دهند. پایبندی به اصول و ولایت را می‌توان اینگونه نشان داد که هر‌گاه برای ایجاد وحدت میان اصولگریان دعوت می‌شوند در آن شرکت کرد نه اینکه با اعلام مخالفت بهانه عدم شرکت را هم رسانه‌ای کرد.

دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری با انحراف دانستن اینکه عده‌ای خود را اصولگرای ناب بدانند، خاطرنشان کرد: توصیه به همه این است به حرکت در مسیر همگرایی اصولگرایی آسیب نزنند و متوجه شرایط باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز