خبرگزاری کار ایران

میرلوحی درگفت‌وگو با ایلنا:

افراطیون کارت‌های زرد خود را برای دولت نگه داشته بودند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۲۵

اگر اصولگرایان عاقل نتوانند خط خود را از افراطیون جدا کنند ستاره آنها نیز رو به افول خواهد گذاشت / اگر این رفتارهای افراطی ادامه داشته باشد قطعاً ملت برای این نمایندگان در انتخابات بعدی مجلس چیزی جز کارت قرمز در نظر نخواهد گرفت.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: آقایان درست زمانی که ضرورت داشت و جماعتی کشور را به حراج گذاشتند؛ کارت‌های خود را در جیبشان نگه داشتند و با توجه به رویکرد دولت یازدهم در خصوص احترام به مجلس و حق آزادی بیان امروز شرایط مصرف این کارت‌ها را برای خود فراهم دیده‌اند.

سید محمود میرلوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سوالات و تذکرات مجلس از وزرای دولت یازدهم عنوان کرد: امروز کسانی این کارت‌ها را برای وزرای دولت صادر می‌کنند که در طول مدیریت دولت نهم و دهم تقریباً تمام کارت‌های خود را ذخیره کردند و امروز گمان می‌کنند که باید به هر بهانه‌ای که شده است از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: همین آقایان درست زمانی که ضرورت داشت و جماعتی کشور را به حراج گذاشتند؛ کارت‌های خود را در جیبشان نگه داشتند و با توجه به رویکرد دولت یازدهم در خصوص احترام به مجلس و حق آزادی بیان امروز شرایط مصرف این کارت‌ها را برای خود فراهم دیده‌اند.

میر لوحی با تاکید بر اینکه عقلای مجلس نباید اجازه چنین تندروی‌هایی را در مجلس بدهند، تصریح کرد: به هر حال این عده از افراد شناخته شده‌ای هستند و این باعثخوشحالی ماست، چراکه چنین روندی را از برکات انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ می‌دانیم و این برای اصلاح‌طلبان و اعتدالیون موجب افتخار است که فضای کشور هم اکنون به قدری باز شده است که عده‌ای که طرفدار افراطی‌گری بودند، امروز طرفدار مطبوعات آزاد شده‌اند حتی اگر این اقدام به شکل کاسب‌کارانه صورت گرفته باشد نیز با عثامیدواری است.

وی با اشاره به کارت زردی که اخیراً به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد، گفت: همین عده که امروز به وزیر ارشاد کارت زرد می‌دهند نباید فراموش کنند تا دیروز در برابر رفتارهایی که با مطبوعات می‌شد چه هلهله‌ای انجام می‌دادند. اما امروز وقتی افرادی خرمن خود را سوخته می‌بینند تازه متوجه شده‌اند در چند سال اخیر فرهیختگان ما چه رنجی کشیدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطر نشان کرد: این عده به جای اینکه بگویند در سالهای گذشته ۳۰۰ بورسیه غیر استاندارد با چه معیاری به یک عده خاص داده شده امروز به وزیر علوم که می‌خواهد جلوی این هرج و مرج‌ها را بگیرد، کارت زرد نشان می‌دهند.

میرلوحی چنین نمایندگانی را جمعیت خود‌معیار توصیف کرد و گفت: معیار این عده آزادی بیان و تحمل و مدارا و رعایت حقوق شهروندی نیست، بلکه همه چیز را با معیار خودشان مورد سنجش قرار می‌دهند به گونه‌ای که در مقابل انتقاد دیگران فریادشان بلند می‌شود و با بسته شدن مطبوعاتی که منتقدین آن‌ها هستند کف می‌زنند.

وی با بیان اینکه رفتار این عده را باید به فال نیک بگیریم، گفت: ما فکر می‌کنیم در صورتیکه دولت یازدهم که منبعثاز تفکر اصلاح‌طلبی و اعتدال خواهی است با همین روند مخالفان را تحمل کند و اجازه شنیده شدن حرف‌های آن‌ها را بدهد، ملت ما بهتر از هر کسی متوجه رفتار دو گانه آن‌ها خواهد شد و در مرحله بعد پاسخ بهتر و دندان شکن تری به این عده خواهد داد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین یادآور شد: اگرچه سوالات این نمایندگان از وزرا جای نگرانی ندارد، اما عقلای مجلس باید جلوی جریان افراطی را بگیرند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد: نمایندگان مراقب رفتار‌ها و تصمیمات خود باشند، چرا که این ملت یک بار در ۲۴ خرداد ۹۲ کارت قرمز خود را به افراطیون و حامیان بی‌چون و چرای دولت نهم و دهم نشان دادند.

میر لوحی تاکید کرد: در دولت گذشته فساد به حدی بود که امروز یک به یک کشف و یا علنی می‌شود. اگر نمایندگان نقدی به عملکرد دولت دارند باید آن را در جای خود به کار گیرند و اگر این رفتارهای افراطی ادامه داشته باشد قطعاً ملت برای این نمایندگان در انتخابات بعدی مجلس چیزی جز کارت قرمز در نظر نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید با قدری تامل بیشتر، عجله‌ای در محدود کردن دولت یازدهم نداشته باشند، گفت: امروز مشخص شده است که این دولت مورد احترام مردم است بنابراین نمایندگان هم نباید بی‌جهت در مورد مقابله با برخی تصمیقات دولت همچون برکناری برخی اساتید افراطی دانشگاه‌ها پا فشاری کنند.

میرلوحی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بسیاری از فرهیختگان ما در صحنه فرهنگ و هنر دوران غربت را سپری کردند، تصریح کرد: امروز باید اجازه نفس کشیدن به این طیف داده شود و و افرادی که به نام اسلام با بسیاری تصمیمات مقابله می‌کنند نیز بدانند که مطمئناً اسلام هم در فضای فعلی بیشتر نفس می‌کشد چرا که دوره رفتارهای کاسب‌کارانه دیگر سپری شده است.

وی افزود: از افکار عمومی رسانه و تماس با جامعه می‌بینیم که مردم امروز از حضور بیشتر اصلاح طلبان در عرصه کشور و خروج دولت از دست افراطیون راضی هستند بنابراین به نظر می‌رسد که نتیجه انتخابات آینده مجلس نیز بستگی به رفتار سیاسی اصلاح طلبان داشته باشد.

می‌رلوحی ادامه داد: مردم ما با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته‌اند، اما می‌توان به راحتی متوجه شد که اگر اصولگرایان عاقل نتوانند خط خود را از افراطیون جدا کنند ستاره آن‌ها نیز رو به افول خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان امروز از اقبال و اعتبار خوبی در جامعه برخوردار هستند، گفت: اگر چه در مورد آرایش گروه‌های سیاسی در انتخابات مجلس تا اواخر امسال می‌توان نظر داد اما به نظر می‌رسد که اگر اصلاح طلبان بتوانند به خوبی تشکیلات خود را سامان دهند در این انتخابات با اعتدالیون به جمع‌بندی خواهند رسید و مجلس دهم مجلس مشترکی برای اصلاح طلبان و اعتدالیون خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز