خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت وگو با ایلنا:

برخورد افراطی‌ها با دولت فرار به جلو است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۰۷

روزی که منزلت مردم زیر سوال می‌رفت و وضعیت اقتصادی به گونه‌ای شده بود که ارزش پول ملی نزول کرده بود و بی‌قانونی بسیاری از حوزه‌ها را فراگرفته بود و عده‌ای افتخار می‌کردند که بگویند مجلس در راس امور بود، چرا صدایی از اینان در نمی‌آید.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ‌ برخوردهایی که این روز‌ها در مخالفت با دولت از تندرو‌ها و افراطیون می‌بینیم نوعی فرار به جلو است.

حسین کاشفی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص اظهارات تند برخی اصولگرایان درباره توافق ژنو و اجرای آن اظهار داشت: این دوستان به جای اینکه درباره عملکرد گذشته خود پاسخگو باشند حال که کار‌ها بر ریل مناسبی قرار گرفته و کشور دارای آرامشی شده می‌خواهند این شرایط را به هم بزنند.

وی افزود: آقای روحانی به مردم قول داده در زمینه مطالبات مردم، اجرای قانون بازشدن فضای سیاسی% ارتباط منطقی با سایر کشور‌ها و تغییر رویکرد گذشته اقداماتی را انجام دهند. این اقدامات هم به نحوی انجام شده که امروز دیگر ایران به عنوان کشور حامی تروریسم شناخته نمی‌شود.

کاشفی ادامه داد: من نمی‌دانم چرا در زمانی که رشد اقتصادی کشورر منفی ۵/۷ بود اینان احساس مشکل نمی‌کردند؟ روزی که منزلت مردم زیر سوال می‌رفت و وضعیت اقتصادی به گونه‌ای شده بود که ارزش پول ملی نزول کرده بود و بی‌قانونی بسیاری از حوزه‌ها را فراگرفته بود و عده‌ای افتخار می‌کردند که بگویند مجلس در راس امور بود، چرا صدایی از اینان در نمی‌آید.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای بر اساس تصمیمات مجموعه مسئولان نظام انجام می‌گیرد، اظهار داشت: دوستان به جای این اظهارات تند و افراطی بهتر است بگویند چه باید کرد؟ برای اینکه به دنبال حقوقمان باشیم و عزت و منزلتمان نیز محفوط باشد و در عین حال تحت فشار تحریم‌ها نیز نباشیم. حال که این روند آغاز شده به جای همراهی با آن آیا باید مانع تراشی کرد؟

وی بخشی از این اظهارات را برای فرار از پاسخگویی دانست و ادامه داد: بخشی از آنچه در هشت سال گذشته رخ داد تنها حاصل عملکرد دولت نبوده%بلکه پشتیانی برخی از این افراد نیز در دولت نهم و دهم موجب وضعی شد که همه شاهد بودیم. اینان در شرایط اقتصادی و سیاسی و فرهنگی که بر کشور حاکم شد دخیل هستند. اینان در وضعیت گذشته سهیم‌اند و به همین دلیل به دنبال جنجال آفرینی هستند تا پاسخگو نباشند.

کاشفی در ادامه اظهار داشت: اینان اگر خدا و دین را در نظر می‌گرفتند و مسئولیت پذیر بودند باید از مردم عذرخواهی می‌کردند و صادقانه به مردم می‌گفتند که ما گمان می‌کردیم که این راه جوابگو خواهد بود، ولی آزمودیم و اینگونه نبود.

وی ادامه داد: این برخورد‌ها اما نوعی فرار به جلوست. شاید فکر می‌کنند عملکرد آن‌ها از دید مردم پنهان خواهد ماند. اما چنین نیست. مردم می‌دانند و همه چیز را به خاطر خواهند سپرد. مردم در ۲۴ خرداد نشان دادند که این تفکر تنها ۴ میلیون رای دارد. نمایندگان مردم باید رای مردم را ببینند و بر اساس نظر و منافع آنان عمل کنند. نه اینکه بخواهند که وضعیت گذشته ادامه یابد.

وی با اشاره به برخی انتقادات درباره خلف وعده حتمی گروه ۱ + ۵ اظهار داشت: حتی اگر چنین باشد ما نشان داده‌ایم که به قول خود پایبندیم و آن‌ها کارشکنی کرده‌اند. در این صورت دیگر دنیا ما را محکوم نخواهد کرد و در انزوا قرار نخواهیم گرفت. دنیا در آن زمان حق را به ما می‌دهد.

این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه امروز کشور ما از انزوا خارج شده رفتار دبیرکل سازمان ملل در پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در کنفراس ژنو ۲ را نادرست ارزیابی کرد و ادامه داد: حضور ایران در این نشست به نفع همه منطقه بود. به هر حال مردم می‌دانند و متوجه هستند و برخوردهای افراطیون را به خاطر خواهند سپرد. این برخورد‌ها دیگر در آینده قابل پذیرش نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز