خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام اختری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه:

انقلاب اسلامی از مساجد و عاشورا سرچشمه گرفته است

کد خبر : ۱۳۹۲۰۷

امروز دشمنان دست به حیله جدیدی زده‌اند و با همکاری بعضی از کشورهای عربی و گروه‌های به اصطلاح مسلمان می‌خواهند با انقلاب اسلامی مقابله کنند و یکی از راه‌هایشان اختلاف و فتنه‌انگیزی فرقه‌ای است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مساجد و عاشورا سرچشمه گرفته است، تصریح کرد: ازهاری زمانی که نتوانست در برابر انقلاب اسلامی و راه‌پیمایی روز تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ مقابله کند استعفا داد. ضد انقلاب تلاش کردند انقلاب پیروز نشود، اما نتوانستند جلوی امام و انقلاب اسلامی را بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن اختری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع‌الاول گفت: پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با این ماه مبارک بود و همزمانی دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی با این ماه نشان از یک ارتباط معنوی است.

وی با بیان اینکه معارف شیعه در زمان امام صادق(ع) نشر و گسترش یافت، اظهار داشت: از زمان شکل‌گیری اسلام دشمنان تلاش کردند تا آن را از بین ببرند و یا با رخنه در اسلام بتوانند به هر شکل خلل و ضربه‌ای به آن وارد کنند که این مسئله بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) شدت گرفت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه جنگ‌هایی که امام علی(ع) و بعد از رحلت پیامبر(ص) و در زمان زعامتشان انجام دادند در راستای مقابله با انحراف در اسلام بود، خاطرنشان کرد: ممانعت از جمع‌آوری احادیثو روایات پیامبر(ص) و عدم نشر فضائل امیرالمومنین(ع) و اهل بیت یکی از نقشه‌های دشمنان اسلام بود که براساس آن واقعه عاشورا رخ داد. آنها سعی کردند با تحریف روایات پیامبر و تفاسیر موهوم از قرآن اسلام را از مسیر اصلی خویش منحرف کنند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در ادامه افزود: بعد از شهادت امام حسین(ع) وضعیت به گونه‌ای شد که فرزندان اهل بیت به کشورهای مجاور و بالاخص ایران مهاجرت کردند و در زمان بنی‌عباس نیز همین راه دنبال شد. اما در زمان ضعف حکومت بنی‌امیه و روی کارآمدن بنی‌عباس فرصتی پیش آمد و امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با تشکیل دانشگاه اسلامی و بیان شریف‌شان، به تربیت شاگردان بپردازند و راه صحیح اسلامی را نشان داده و با انحراف مبارزه کنند که این دوران را می‌توان دوره شکوفایی اسلام و اهل بیت و روی کار آمدن تشیع به عنوان یک مذهب و گرایش صحیح است.

اختری با بیان اینکه امام صادق(ع) نه در علوم قرآنی بلکه در علوم طبیعی و مسائل مورد نیاز مردم نیز شاگردانی تربیت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: گفته می‌شود علم در زمان ایشان به ۵۰۰ رشته تقسیم شد و علم در زمان ایشان به نضج خاصی دست یافت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تأکید کرد: در زمان بنی‌عباس و قبل از آن جنایتکاران بنی‌امیه چنان ائمه را در تنگنا قرار می‌دادند تا نگذارند آنها با مردم ارتباط داشته باشند. چون کسی شایسته‌تر، صالح‌تر از ائمه اطهار وجود نداشت.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مساجد و عاشورا سرچشمه گرفته است، تصریح کرد: ازهاری زمانی که نتوانست در برابر انقلاب اسلامی و راه‌پیمایی روز تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ مقابله کند استعفا داد و ضد انقلاب تلاش کردند انقلاب پیروز نشود. اما نتوانستند جلوی امام و انقلاب اسلامی را بگیرند و همانطور که حکام بنی‌امیه سعی کردند با انحراف مردم را از اهل بیت دور کنند آنها و بعضی از گروه‌های داخلی نیز همین کار را کردند، اما موفق نشدند چون مردم ما هوشیار بودند.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ملت ما توانست در مقابل حمله نظامی آنان نیز سرفرازانه پیروز شود، اما آنها باز دست برنداشتند و تا امروز نیز این دشمنی را ادامه می‌دهند.

اختری ادامه داد: امروز دشمنان دست به حیله جدیدی زده‌اند و با همکاری بعضی از کشورهای عربی و گروه‌های به اصطلاح مسلمان می‌خواهند با انقلاب اسلامی مقابله کنند و یکی از راه‌هایشان اختلاف و فتنه‌انگیزی فرقه‌ای است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه امروز اسلام رشد کرده است، اظهار داشت: امروز بیداری اسلامی رشد پیدا کرده و مردم مسلمان نیز به اسلام امیدوار شده‌اند و انقلاب نیز توانسته دماغ اسرائیل را به خاک بمالاند و این استقامت، شجاعت و پایمردمی متعلق به مکتب اهل بیت است و لذا تلاش می‌کنند با مذهب شیعه مقابله کنند.

وی با اشاره به ساختگی بودن وهابیت تکفیری توسط انگلیس و حمایت استکبار جهانی از آنها، تأکید کرد: این افراد آنقدر بی‌سواد هستند و تهمت‌هایی به شیعه و مکتب اهل بیت می‌زنند که با کمترین مطالعه نیز می‌توان ادعای باطل آنها را روشن کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه وهابیون حاضر نیستند در کشورشان نهج‌البلاغه پخش شود، گفت: ما در نمایشگاهی در سودان کتاب‌هایی داشتیم که سعودی‌ها و وهابی‌ها به این غرفه‌مان حمله کردند، اما در نمایشگاه تهران کتاب‌های ضدشیعه پخش می‌شود و ما مانع آنها نیستیم. اما آنها از ترس ما حاضر نیستند که در کشورهای عربی به عنوان اهل بیت غرفه‌ای داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز