خبرگزاری کار ایران

رفیق دوست در نشست جامعه اسلامی مهندسین:

نباید تجربه آمدن شخصی همچون احمدی‌نژاد را تکرار کنیم

کد خبر : ۱۳۹۶۳۰

امام می گفتند مگر قرار است که هزار سال دیگر با امریکا رابطه نداشته باشیم / اواخر دولت نهم و دهم هر جا می‌رفتیم مردم می‌گفتند این ۴۵ هزار تومان یارانه رابگیرید و قیمت‌ها رابه روز اول برگردانید.

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی گفت: باید دقت کنیم که کلاهی که هشت سال پیش بر سرمان رفت بر سرمان نرود، فرصت آزمون و خطا و قمار نداریم و نباید دوباره تجربه آمدن شخصی همچون احمدی‌نژاد را تکرار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رفیق دوست در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه باید دقت کنیم که کلاهی که هشت سال پیش بر سرمان رفت بر سرمان نرود، عنوان کرد: فرصت آزمون و خطا و قمار نداریم و نباید دوباره تجربه آمدن شخصی همچون احمدی‌نژاد را تکرار کنیم.

وی با بیان خاطره‌ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز کرد: ایشان جامعه را به سه بخش تقسیم کرد که ۲۰درصد آن اصلاح طلب، ۲۰درصد اصول گرا و ۶۰درصد مردم عادی هستند که جز این دو دسته نمی‌باشند و رئیس جمهور نمایندگان مجلس و خبرگان را این مردم انتخاب می‌کنند.

وی افزود: چند وقت پیش نامه‌ای برای مقام معظم رهبری نوشتم و گفتم مجلس و مطبوعات آماری در خصوص تورم می‌دهند که اگر آنرا از سال ۸۳ تاکنون محاسبه کنیم به ۱۰۰۰درصد می‌رسد به بیان دیگر اقلام برای مردم ده برابر گران شده است.

وی ادامه داد: اواخر دولت نهم و دهم هر جا می‌رفتیم مردم می‌گفتند این ۴۵ هزار تومان یارانه رابگیرید و قیمت‌ها رابه روز اول برگردانید درست است که یارانه‌ها باید برداشته شود، اما نه اینکه برداشته شود و روز به روز چین چاق شود و ۱۸ هزار واحد تولیدی در تهران تعطیل شود.

رفیق دوست با بیان اینکه بحثاعتدال جایش در کشور خالی است، اظها رکرد: امام و رهبری هر دو از تندروی ناراحت هستند وتجارب چندسال گذشته همه نشان از تندروی دولت‌ها می‌دهد که شعار دولت یازدهم درخصوص اعتدال قابل احترام است، اما دولت دارد از مسیر اعتدال خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدام آقای روحانی در خصوص پیگیری برخورد با ویژه خواران قابل ستایش است، گفت: اینکه با ویژه خواران برخوردشود امر مناسبی است. اما من گفته‌ام و بازهم می‌گویم بجای برخورد با معلول باید به دنبال علت رفت. زیرا علت اصلی بروز رانت خواری اقتصاد دولتی است و با ادامه یافتن این اقتصاد دولتی اشخاصی چون بابک زنجانی دوباره رشد و ظهور پیدامی کنند و تا زمانی که اقتصاد در دست دولت است؛ گرانی فساد و رانت خواری وجود دارد و باید همت کنیم تا این مسئله را حل کنیم.

وی افزود: اگر قرار است حامل‌های انرژی ۵۰درصد گران شود همه آن را صرف تولید کنیم تا تولید بهبود یابد.

این فعال سیاسی در ادامه صحبت‌های خود به بیان خاطره‌ای از مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: روزی آقای هاشمی من را فراخواندند و «به من گفتند که نزد مقام معظم رهبری بروم و به ایشان بگویم که با احمدآقا(خمینی) اینقدر بد رفتار نکنند».

وی افزود: من نیز نزد مقام معظم رهبری رفتم و به ایشان گفتم که داش اکبر می‌گویند که با احمد آقا بهتر باشید. ایشان نیز به من گفتند که «من با احمدآقا خوب هستم. اگر درخواست ایشان گذشته از اصول است، من نیستم، چراکه من در اصول با هیچ‌کسی شوخی ندارم».

رفیق‌دوست افزود: در آن زمان ما هر ماه جلسات مشترکی با احمدآقا داشتیم که در یکی از این جلسات من اتفاقاتی را که افتاد را به احمدآقا منتقل کردم که ایشان در پاسخ به من گفتند یکی از دلایلی که امام خمینی(ره) به مقام معظم رهبری علاقه پیدا کرد، همین صلابت و استقلال رای ایشان بود.

وی با انتقاد از دولت احمدی‌نژاد عنوان کرد: در هشت سال گذشته ۵۰ یا ۶۰ مصاحبه کردم و درتمام آنها به دولت احمدی‌نژاد حمله کردم و در نامه‌ای که به رهبری نوشتم از پروژه مسکن مهر و سفرهای استانی انتقاد کردم، اگر مقام معظم رهبری از دولت حمایت می‌کردند وظیفه خودشان را انجام می‌دادند.

رئیس سابق بنیاد مستضعفان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: آن زمانی که آقای احمدی نژاد با مراجع اختلافات زیادی پیدا کرده بودند آقای فروزنده به احمدی‌نژاد گفت؛ چرا با مراجع و روحانیون خوب نیستی و رابطه‌ات را با آن‌ها بهتر کن.

رفیق دوست در خاطره دیگری از سید محمد خاتمی اظهار کرد: زمانی که آقای خاتمی وزیر بودند به آقای خاتمی گفتم شما به تاریخ رفتید سعی کنید خوب در آن بمانید و پس از انکه ایشان رئیس جمهور شدند به ایشان گفتم شما راه‌تان را ازبرخی‌ها جدا کنید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روی کار آمدن دولت روحانی خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که با روی کار آمدن دولت یازدهم یک امید در دل مردم ایجاد شد و بسیاری از تولید کنندگان به آینده امیدوار شدند و اگر انشاالله درهای مملکت را باز کنند مملکت پیشرفت زیادی می‌کند.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۵ + ۱ عنوان کرد: من همواره طرفدار مذاکره بوده‌ام، زیرا آدم که نباید با دنیا قهر کند این مذاکرات هر چه باشد و هر چقدر به پیش رویم به نفع همه ماست.

وی با اشاره به خاطره‌ای در همین خصوص عنوان کرد: زمانی که وزیر سپاه شده بودم خدمت امام(ره) به ایشان گفتم که می‌خواهم وزارت خانه سپاه را در لانه جاسوسی تاسیس کنم که ایشان در جواب من گفتند: مگر قرار است که هزار سال دیگر با امریکا رابطه نداشته باشیم، شما نباید این کار را انجام دهید زیرا آنجا مال آمریکاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز