خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست جامعه اسلامی مهندسین:

حرف‌های بی‌ربط جان کری فقط مصرف داخلی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۳۱

آن‌ها همیشه می‌گفتند که تجهیزات را باید جمع کنید، اما اکنون دیگر غنی سازی متوقف نمی‌شود و تنها در برخی مسائل روند گذشته تغییر می‌کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه امریکا در خصوص اینکه همچنان گزینه نظامی روی میز است، اذعان داشت: برخی مواقع حرفهای بیربط توسط بعضی از دیپلماتهای غربی زده می‌شود و بیشتر مصرف داخلی دارد. همانند اینکه ما نیز در ایران غنی سازی ۶۰درصد را مطرح می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در خصوص ادامه مذاکرات هسته‌ای ژنو عنوان کرد: قرار‌هایی که دو طرف گذاشته بودند تا این مرحله انجام شده است و طرفین به تعهدات خود پایبند بود ه‌اند.

وی افزود: ایران غنی سازی ۲۰ درصد را متوقف کرد و قرار است که نصف اورانیوم‌های غنی شده ۲۰درصدی هم اکسید شوند و مابقی نیز به غلظت ۵ درصد رقیق شوند.

وی ادامه داد: اکنون میزان ۲۰درصد اورانیومی که مورد نیاز راکتور تهران است به میزان کافی وجود داد و به عبارتی سوخت فعلی جوابگوی راکتورتهران تا پایان عمر آن است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره عدم موفقیت مذاکرات صورت گرفته در ده سال گذشته عنوان کرد: آن‌ها همیشه می‌گفتند که تجهیزات را باید جمع کنید، اما اکنون دیگر غنی سازی متوقف نمی‌شود و تنها در برخی مسائل روند گذشته تغییر می‌کند.

باهنر بااشاره به تعهدات ۵ + ۱ در توافق نامه ژنو عنوان کرد: بیمه نفتکش‌ها و حاملهای انرژی دوباره از سر گرفته شد و تحریم قطعات هواپیما نیز به میزان زیادی برداشته شد.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی افزود: در هشت سال گذشته دو سوم از هواپیماهای ما به خاطر نبود قطعات زمین گیر شده بودند و قابل استفاده نبودند، اما از اوایل بهمن ماه این تحریم برداشته شده است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص آزاد شدن پولهای بلوکه شده نفت اظهار کرد: قرار است ۴ میلیارد دلار پول پرداخهت شود و علاوه بر آن تجهیزات پزشکی رفع تحریم شوند.

باهنر با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه امریکا در خصوص اینکه همچنان گزینه نظامی روی میز است، اذعان داشت: برخی مواقع حرفهای بیربط توسط بعضی از دیپلماتهای غربی زده می‌شود و بیشتر مصرف داخلی دارد. همانند اینکه ما نیز در ایران غنی سازی ۶۰درصد را مطرح می‌کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین دربخش دیگری از سخنان خود در خصوص پس گرفتن دعوت حضور ایران در اجلاس ژنو۲ اظهار کرد: دبیر کل سازمان ملل تصورش این بود که ما مصوبات ژنو ۱ را پذیرفته‌ایم و به همین خاطر ایران را به این اجلاس دعوت کرد و وقتی ما آنرا حس کردیم برخی از نمایندگان و مسئولان و در پایان آقای ولایتی اعلام کردند که ما به هیچ وجه مصوبات ژنو ۱ را نمی‌پذیرم و به همین دلیل که دعوت را پس گرفتند که البته خیر ما در آن بود و باید بی‌ادبی‌بان کی مون را جبران کنیم.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص بودجه سال ۹۳ عنوان کرد: عملا جای مانور اعداد و ارقام وجودندارد، اماتلاش می‌کنیم برخی نرم افزار‌ها را برای دولت ایجاد کنیم که دولت دستش برای کار کردن آزاد باشد.

وی افزود: دولت در هفته گذشته تبصره یارانه‌ها را به مجلس آورد و با توجه به این مصوبه فراورده‌ها به شکل متوسط به میزان ۵۰درصد افزایش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز