خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور:

روش امام(ره) اعتدال و دوری از افراط بود

کد خبر : ۱۴۲۸۶۲

افکار بلند امام راحل «رضوان الله علیه» ملت ایران را از تاریکی و انزوا خارج کرد و قیام و روش بینانگذار جمهوری اسلامی در بستر اعتدال و دوری از افراط بود و به همین جهت نظام اسلام ناب محمدی(ص) با شاخص های ارزشی و با تفکر مردم سالاری دینی در جامعه گسترش پیدا کرد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: امروزه ولایت فقیه یک نماد نیرومند و امنیت برای استمرار حکومت اسلام است که با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، سی و پنجمین سالگرد نظام دینی را با اقتدار پایدار و ماندگار و با نشاط جشن می‌گیریم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور هیئت عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور به ریاست آیت الله احمد محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور و با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور در روز سه شنبه ۱۵/۱۱ / ۱۳۹۲ تشکیل جلسه داد.

در این جلسه پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آیت الله محسنی گرکانی با تبریک و گرامیداشت دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: پیامبر گرامی اسلام از جانب خداوند تبارک و تعالی ماموریت پیدا کردند که مردم را موعظه نمایند. «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله» لذا قیام پیامبر برای خدا بود و قیام برای خدا پایه و اساس همه کارهاست و بخاطر همین است که قیام برای الله شکست ناپذیر است.

وی افزود: قیام تمام پیامبران امامان و صالحان برای خدا بود از جمله قیام حضرت موسی(ع) که با یک عصا بر فرعون تا دندان مسلح پیروز شد برای خدا بود و همین طور قیام حضرت پیامبر اسلام با آنکه ۱۳سال در مکه با افراد لجوج و بت پرست مبارزه کردند ادامه مبارزه را در هجرت و مهاجرت خود قرار دادند و با هجرت از مکه به مدینه و با حفظ شعائر اسلام به محض ورود نماز جمعه را برپا نمودند و حرکت خدائی خود را به نمایش گذاشتند لذا با دست خالی بر قلوب مردم حکومت کردند و اسلام را جاری و اقامه نمودند.

رئیس دیوان عالی کشور با سرمشق قرار دادن هجرت پیامبر اسلام ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز با آن همه مخالفین سرسخت با تبعید و هجرت از کشوری به کشور دیگر بر علیه نظام ستمشاهی قیام کردند.

وی تصریح کرد: ریشه تمام اصلاحات فرد و اجتماع به کارانداختن اندیشه هاست و مادامیکه فکر ملتی در خواب باشد مورد هجوم دزدان و سارقان دین و آزادی و فرهنگ و استقلال قرار می گیرد. اما هنگامیکه افکار اجتماعی بیدار و آزاد باشد از هجمه فرهنگی و اجتماعی دشمن مصونیت پیدا می کند و به زندگی آزادانه و سرافرازانه خود در پرتو عدالت ادامه می دهد.

وی یادآورشد: ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ آزادی و استقلال ایرانیان با قیام تاریخی و ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی رقم خورد و نظام فاسد به نظام دینی و مردمی تبدیل شده و ارزشهای الهی در جامعه رواج پیدا کرد و افکار بلند امام راحل «رضوان الله علیه» ملت ایران را از تاریکی و انزوا خارج کرد و قیام و روش بینانگذار جمهوری اسلامی در بستر اعتدال و دوری از افراط بود و به همین جهت نظام اسلام ناب محمدی(ص) با شاخص های ارزشی و با تفکر مردم سالاری دینی در جامعه گسترش پیدا کرد.

رئیس هیئت عمومی دیوان عالی کشور تاکید کرد: حضرت امام «قدس سره» در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ که از هواپیما پیاده شدند نه تانکی داشتند و نه مسلسلی فقط خودش بود و عبایش، امام با دست خالی و با حمایت اراده و دلهای مردم توانست بر حکومت ستمشاهی پیروز شود و هدف آن حضرت کودتا نبود و تنها هدف ایشان الله بود که تا آخر پای آن ایستادند.

امروزه ولایت فقیه یک نماد نیرومند و امنیت برای استمرار حکومت اسلام است که با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای سی و پنجمین سالگرد نظام دینی را با اقتدار پایدار و ماندگار و با نشاط جشن می گیریم.

گرکانی در خاتمه عنوان کرد: مسئولین عالی قضایی و قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور با تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و پیروی از مقام معظم رهبری دهه فجر انقلاب اسلامی را به ملت بزرگوار تبریک گفته و از خداوند متعال مسئلت می داریم انشاء الله حکومت جمهوری اسلامی ایران را به حکومت جهانی حضرت مهدی «ارواحنا له الفداء» متصل گرداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز