خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

دشمنان سوریه از سر ناچاری به راه حل سیاسی روی آورده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۵۵

بنده به وزیر امورخارجه سوئد تاکید کردم سوریه کشوری است که از جانب بیگانگان مورد تهاجم قرار گرفته است و عده‌ای در ابتدا تصور می‌کردند ظرف مدت کوتاهی حکومت سوریه را ساقط می‌کنند و در این میان از تروریست‌ها کمک گرفتند. حدود ۷۰ کشور علیه مردم سوریه می‌جنگند و تعدادی از این افراد از کشورهای اروپایی می‌آید و این چیزی است که باید توسط مجامع بین‌المللی، سازمان ملل و شورای امنیت محکوم شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: اگر می‌‌بینیم کسانی که قبلا به دنبال راه‌حل نظامی در سوریه بودند، امروز طرفدار راه‌حل صلح‌آمیز شده‌اند، به خاطر این است که بسیاری از آنها چاره‌ای ندارند.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام عصر امروز در حاشیه دیدار وزیر امورخارجه سوئد با وی در جمع خبرنگاران این دیدار را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این دیدار روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای مورد گفت‌وگو قرار گرفت و موضوع هسته‌ای اولین مطلبی بود که توسط وزیر امورخارجه سوئد مطرح شد و بنده هم با صراحت تاکید کردم جمهوری اسلامی ایران بنا دارد مذاکرات را ادامه دهد.

وی تاکید کرد: مذاکرات تا زمانی که به نتیجه کامل برسد ادامه خواهد یافت و به هیچ‌وجه جمهوری اسلامی ایران از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و کاملا موافق نظارت سازمانهای بین‌المللی بر کلیه کارهای خود است. چرا که آنچه ما در ایران انجام می‌دهیم قانونی و در چارچوب قرارداد NPT است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد: ملت‌هایی که این قرارداد را امضا کردند می‌توانند از مزایای صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای استفاده کنند.

ولایتی با بیان اینکه در این دیدار پیرامون مسئله سوریه نیز گفت‌وگو کردیم و وی دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص سوال کرد، اظهار داشت: ‌ بنده به وزیر امورخارجه سوئد تاکید کردم، سوریه کشوری است که از جانب بیگانگان مورد تهاجم قرار گرفته است و عده‌ای در ابتدا تصور می‌کردند ظرف مدت کوتاهی حکومت سوریه را ساقط می‌کنند و در این میان از تروریست‌ها کمک گرفتند. حدود ۷۰ کشور علیه مردم سوریه می‌جنگند و تعدادی از این افراد از کشورهای اروپایی می‌آید و این چیزی است که باید توسط مجامع بین‌المللی، سازمان ملل و شورای امنیت محکوم شود.

وی تاکید کرد: اگر می‌‌بینیم قریب به اتفاق کسانی که قبلا به دنبال راه‌حل نظامی در سوریه بودند، امروز طرفدار راه‌حل صلح‌آمیز شده‌اند، به خاطر این است که بسیاری از آنها چاره‌ای ندارند و لذا تاکید می‌کنند راه‌حل، راه‌حل سیاسی است. این همان چیزی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا می‌گفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد: در مورد افغانستان هم با یکدیگر صحبت کردیم و او مطرح کرد که خوشحالم که کشورهای بیگانه، ناتو و آمریکا در حقیقت توسط مردم مجبور به عقب‌نشینی شدند البته این تجربه تاریخی از ابتدا در مردم افغانستان وجود داشت و در قرن ۲۱ آمریکایی‌ها را به واسطه غیرت و همت خود مجبور به ترک این کشور کردند.

ولایتی به اتفاقاتی که در عراق می‌گذرد اشاره کرد و افزود: آنچه در عراق می‌گذرد استمرار حرکت نامعقول و غیرقابل قبول کسانی است که از تروریست حمایت می‌کنند البته تروریستها باید بدانند مردم عراق توانستند صدام را سرنگون و آمریکا را بیرون کنند و حتما با اتحاد می‌توانند علیه تروریسم موفق باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز