خبرگزاری کار ایران

آیت الله موحدی کرمانی:

وزارت خارجه به یاوه سرایی‌های آمریکا پاسخ دندان شکن دهد

کد خبر : ۱۴۳۶۹۸

مجلس باید برای حقوق های بالای ده میلیون تومان فکری کند / درباره برگزاری برخی جشن‌ها به نیروی انتظامی می‌گویم که وظیفه دارید، باید برخورد کنید و جلوی اختلاط را بگیرید / مبادا شکاف بین فقرا و اغنیاء زیاد شود.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: وزارت خارجه ایران باید به یاوه سرایی‌ها، دروغ‌ها و تهمت‌ها و بی‌حیایی‌های امریکایی‌ها پاسخ دندان شکن بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به ۱۹ بهمن ماه سالروز بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با امام(ره) اظهار داشت: این بیعت کمر شاه را شکست. من این موفقیت بزرگ را به همافران ونیروی هوایی ارتش تبریک می‌گویم. همچنین روز ۲۲ بهمن ماه روز بزرگی است که هر چقدر باشکوه‌تر برگزار شود کمر دشمن را شدید‌تر می‌شکند. امیدواریم بتوانیم دین خود را به انقلاب ادا کنیم.

خطیب جمعه تهران در ادامه با ذکر لزوم چند تذکر اظهار داشت: نکاتی را از سیره امام به عنوان تذکر عرض می‌کنم؛ امام کاغذ دستمالی را بر می‌داشتند و آن را دونصف می‌کردند این امری جزئی است اما عمل بزرگی است، امام می‌فرماید با نصف دستمال کاغذی می‌توان رفع نیاز کردو به‌‌ همان مقدار اکتفا کرد متاسفانه جامعه ما به این سیره اقتدا نمی کند. جشن‌های ازدواج و ضیافتهای سنگین برگزار می‌شود و غذاهای متنوع که نقل کرده‌اند غذاهای دست نخورده را در کیسه اشغال می‌ریزند من از این جایگاه مقدس اعلام خطر می‌کنم. می‌ترسم به واسطه این اسراف عذاب خدا نازل شود. دقت کنید این امر ساده‌ای نیست من به آقایانی که این جشن‌ها را برگزار می‌کنند تذکر می‌دهم که غذا‌ها رادر ظروف یکبار مصرف بگذارند و در تماسی با کمیته امداد غذاهای سالم و دست نخورده را به فقیران برسانند.

وی افزود: حالا بگذریم که این جشن‌ها چه مفاسدی دارد که من نمی‌خواهم در اینجا تصریح کنم اما به نیروی انتظامی می‌گویم که وظیفه دارید، باید برخورد کنید و جلوی اختلاط را بگیرید.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: اگر در تابستان مگسی در اتاق امام پیدا می‌شد، امام می‌گفتند مگس را نکشید آن را بیرون کنید، رأفت و محبت را باید از ایشان یاد گرفت البته ایشان در جای خود غلظت نیز دارد از این کلمه سوء استفاده نکنند. امام برخوردی سخت با امریکا، منافقین و توطئه گران داشت.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه اقایانی که با بانک سر و کار دارند و سود می‌گیرند مواظب باشند گرفتار ربا نشوند در خصوص احکام شرعی و فقهی حلال شدن پول در معاملات توضیح داد.

وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه عدالت در تنظیم حقوق رعایت نشده است، اضافه کرد: برخی از کارمندان حقوقشان بسیار بالا است و برخی از کارمندان حقوقشان بسیار پایین است باید برای حقوقهای بالای ده میلیون تومان فکری کنند اگر چنین کردیم برای آن نسخه‌ای که بیچاره‌ای نمی‌تواندبگیرد هم فکر می‌کنیم من به مجلس تذکر می‌دهم که در روزهای تصویب بودجه یکی از عزیزان پیشنهاد دهد که در حقوق انسان‌ها تعدیل صورت گیرد.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: در روز‌های جمعه تا می‌توانید در نماز جمعه شرکت کنید. در روایات آمده است که اگرکسی سه جمعه پشت سر هم در نماز جمعه شرکت نکند بر قلب او مهر نفاق زده می‌شود و جزو منافقین است. اگر مسافری وارد تهران یا شهری شد و امکان یا فرصت رفتن به نماز جمعه را نداشت باید درهای مساجد را باز کنند که چنانچه کسی از رفتن به نماز جمعه معذور است بتواند نمازش را در مسجد بخواند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه سخن اصلی خطاب به امریکاست، گفت: آقای کری و خانم شرمن خیلی بدی کردند کلمات زشتی گفتند که لایق خود آنهاست. خانم شرمن گفته‌اند ایران با پول ما به فقرا رسیدگی کرده است. این در حالی است که آن پول مال ایران بود و آنها قبضه کرده بودند. حالا به برکت مذاکرات اخیر، مقداری از این پول را برگرداندند. در واقع آنها دزدی کردند.

وی ادامه داد: می‌گویند ما به سمت موشک‌های بال‌استریک می‌رویم. در جای دیگر می‌گویند سران فتنه باید آزاد شوند و در جای دیگر نیز گفته‌اند ایران باید دست از حمایت تروریست‌ها بردارد. مقصودشان حزب الله است که در لبنان از دین وشرف و استقلال خود دفاع می‌کنند. صریح می‌گویند ایران عامل بی‌ثباتی در سوریه، لبنان، عراق، ‌غزه، ‌بحرین و افغانستان است. کمی فکر کنید با تفکر حرف بزنید. آنچه در این کشور‌ها می‌گذارد حاصل جنایات شماست. شما دشمنان سوریه را برای تصمیم گیری در باره سوریه جمع کرده اید در حالی که مردم سوریه باید برای این کشور تصمیم بگیرند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات جان کری که گفته بود ما به سوابق رفتار ایران چشم نبسته‌ایم، اضافه کرد: چشمتان را باز کنید و ببینید در این ۳۵ سال چقدر جنایت کرده‌اید می‌گویند لغو تحریم‌ها اندک و قابل برگشت است این حرف‌ها را در فضای مذاکره می‌گویند، می‌گویند در شش ماه آینده فشار‌ها را ادامه می‌دهیم و نمی‌گذاریم اقتصاد ایران بهبود یابد آیا حالا جا ندارد ایران با این همه تهمت‌ها فریادش به آسمان برسد و شعار دهد مرگ بر امریکا؟

وی تاکید کرد: مردم از وزارت خارجه ایران انتظار دارندبه این یاوه سرایی‌ها و دورغ‌ها و تهمت‌ها و بی‌حیایی‌ها پاسخ دندان شکن بدهد. آن‌ها ازنجابت و روح آرام و متواضعانه وزیر خارجه ما دکتر ظریف سوءاستفاده کرده‌اند. هر چه ایشان ادب بیشتر نشان داده آن‌ها بی‌ادب‌تر شده‌اند. باید در برابر این متکبرین تکبر نشان داد و همانطور که آن‌ها سخنان بی‌اساس گفته‌اند نظام ما نیز سخنان درست اما به دور از تواضع داشته باشد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به تهدیدات نظامی ایالات متحده تصریح کرد: ایران به این تهدیدات می‌خندد شما درحال مذاکره هستید این تهدید که با ادبیات مذاکره سازگاری ندارد. من به آقای ظریف تسلیت می‌گویم که گرفتار مذاکره با این عناصر شده خیلی باید صبر کند البته امریکایی‌ها شوخی می‌کنند و این تهدیدات نظامی مصرف داخلی دارد. خودشان هم باور نمی‌کنند چرا که دیده‌اند ایران ۸سال در برابر همه قدرتهای جهانی جنگید و سرافرازانه آن را به پایان برد.

آیت الله موحدی کرمانی خطاب به تهدید کنندگان گفت: بدبخت‌ها به خود آیید و بدانید ایران خدا را دارد ضمن اینکه دارای نیروهای مسلح پیشرفته وتوانمند نیز است.

امام جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود تاکید کرد: امروز باید به ارزشهای اسلامی و انقلابی به شدت پایبند باشیم تقوا بورزیم و با رشوه خواری و زیر میزی و غارت بیت المال مبارزه نماییم تا مبادا شکاف بین فقرا و اغنیاء‌ زیاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز