خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

مدیریت دانش تحکیم بخش قدرت بازدارندگی مؤثر در حوزه سخت و نرم است

کد خبر : ۱۴۶۸۷۹

ارتقاء فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساخت‌های مرتبط با آن می‌تواند در تمایز ما با دیگران نقش اساسی ایفا کند و باید ‌‌نهایت تلاشمان را انجام دهیم که مدیران توانمندی را در سطح مدیریت دانش تربیت کرده تا فرآیند مدیریت دانش را به خوبی مدیریت کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «دنیا در دو - سه دهه اخیر در معرض تحولاتی شگرف و در یک پیچ راهبردی قرار گرفته است»، گفت: سازمان‌های کسب و کار بیش از پنچ - شش دهه است که عرصه رقابت را حس کرده و با نگاه به سطوح بالای سازمانی عرصه جهانی را بیشتر احساس می‌کنند.

به گزارش ایلنا‏، سردار حسین دهقان در همایش مدیریت دانش نیروهای مسلح که امروز - سه‌شنبه - در محل دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: نیاز، عامل حرکت است و هنگامی که جامعه نیازی را حس می‌کند فعالیت‌هایی مثبت برای نیل به آن هدف انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان‌های کسب و کار با کاربرد مدیریت راهبردی درصدد اثبات بقای خود هستند و اگر قرار است در یک فضای رقابتی به پیشرفت و ترقی برسند باید قابلیت‌های پیش‌بینی و اجرای تاکتیک‌های صحیح را داشته باشند.

دهقان یکی از مهم‌ترین تحولات در جامعه را تحول در مدیریت دانش دانست و افزود: ذهن ما باید در طول زمان متوجه سازمان‌هایی باشد که دستاوردهای عظیمی را بدست آورده و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند تا دیگران نیز از آن استفاده کنند. به میزانی که سازمانی قادر است یافته‌های خود را تبدیل به دانش کرده و فرهنگ خاص را در جامعه رواج دهد و با مفهوم نوآوری همراه شود، آن سازمان‌ به سمت دانش‌بنیان شدن پیش می‌رود.

وزیر دفاع با تأکید بر اینکه «برخی افراد مدیریت را به سطح تاکتیکی تقلیل می‌دهند»، تاکید کرد: باید مسائل تاکتیکی و راهبردهای سازمانی با مدیریت دانش همراه شود. بحثسازمان‌های یادگیرنده بسیار گسترش یافته و سازمان‌ها می‌توانند بواسطه این مهم به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس شایسته‌محوری می‌توان به تحولاتی راهبردی دست یافت و سازمان‌ها باید فرایندهای ارزش‌ساز و شایستگی‌های کلیدی را شناسایی و با تمرکز بر آن‌ها، به اهداف از قبل تعیین شده خود برسند.

وزیر دفاع از سرمایه انسانی و دانش به ترتیب به عنوان دارایی راهبردی و دارایی نامشهود یک سازمان یاد کرد و گفت: سرمایه انسانی یک موضوع سیال بوده و سرمایه ساختاری می‌تواند سرمایه انسانی را توسعه و گسترش دهد.

دهقان، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را عنصر قدرت و اقتدار آفرین دانست و تصریح کرد: کشور ما دارای قدرت بازدارندگی در حوزه سخت و نرم است.

وی با بیان اینکه «نیروهای مسلح زمانی موفق هستند که نگاه‌شان نسبت به مدیریت دانش باز باشد و از همه نیرو‌ها و توان خود در جهت تحقق آن بهره ببرند»، خاطرنشان کرد: تجارب بشری ثابت کرده است که زمانی مجموعه‌ها می‌توانند از سرمایه انسانی و ساختاری برخوردار باشند که خود را در حوزه فرماندهی قرار دهند.

دهقان همچنین گفت: توجه به مدیریت دانش به عنوان یک عنصر اساسی است و فرماندهان در حوزه نیروهای مسلح باید در مدیریت دانش و شبکه‌سازی به سوی سیستم‌های یکپارچه حرکت کنند.

وزیر دفاع، آشنایی مدیران تمامی سطوح به اهمیت مدیریت دانش را فرآیند تحقق این امر بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: نمی‌توان مدیریت دانش را پیش برد، مگر اینکه راهبرد آن را با استناد به نیروهای مسلح تطبیق و عمومی‌سازی کرد.

دهقان در پایان اظهار کرد: ارتقاء فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساخت‌های مرتبط با آن می‌تواند در تمایز ما با دیگران نقش اساسی ایفا کند و باید ‌‌نهایت تلاشمان را انجام دهیم که مدیران توانمندی را در سطح مدیریت دانش تربیت کرده تا فرآیند مدیریت دانش را به خوبی مدیریت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز