خبرگزاری کار ایران

سرلشکر جعفری:

سیستم‌های اداره کشور نیاز به تحول دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۰۹

امروز حکومت اسلامی در چارچوب مبانی دینی و اصول فقه سیاسی شیعه به پیش می‌رود و ولی فقیه هم مسئول هدایت و پیش برد اهدف انقلاب است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بسیجیان نسل اثر گذار آینده هستند گفت: وقتی سطح مدیریت ملی می‌شود این مدیریت باید شکلی راهبردی و تحولی به خود بگیرد و خود مدیر هم باید تفکر راهبردی و انقلابی داشته باشد. سیستم‌ها و روش‌های اداره کشور و همچنین محتوای علوم نیاز به تحول دارد و شما باید نقشی اثر گذار و تحولی در آینده انقلاب ایفا کنید.

به گزارش ایلنا به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در نشست مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور که در سالن بصیرت لانه جاسوسی سابق برگزار شد گفت: سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب را پشت سر گذاشتیم و انقلاب اسلامی به لطف الهی با وجود فرازو نشیب‌هایی که طی سالیان گذشته داشته امروز از وضعیت خوبی برخوردار است و حتی در خارج کشور وضعیتی بهتر از داخل دارد و همچنان در حال گسترش در جهان است.

وی افزود: وجه مشترک سپاه و بسیج انقلاب اسلامی است و هرکجا نام سپاه و بسیج به میان می‌آید نام انقلاب اسلامی نیز وجود دارد و این راه و هدف ما را به هم نزدیک می‌کند و باید به دنبال رسالت خطیری که بر دوشمان است باشیم.

سردار جعفری ادامه داد: بسیجیان باید همواره این سوال را داشته باشند که چگونه باید امروز به ایفای نقش پرداخت، چرا که اگر این دغدغه در میان بسیجیان نباشد نمی‌توانند مدعی بسیجی بودن باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شما بسیجیان نسل اثر گذار آینده هستید و آینده کشور و انقلاب توسط شما رقم می‌خورد، گفت: در ابتدا باید انقلاب اسلامی را معنی کرد، انقلاب اسلامی حرکتی جمعی در جامعه تحت رهبری ولی فقیه است که جامعه را به سمت محقق شدن اهداف اسلامی و آموزه‌های دینی پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه تا زمان دستیابی به هدف نهایی راهی طولانی در پیش داریم افزود: امروز حکومت اسلامی در چارچوب مبانی دینی و اصول فقه سیاسی شیعه به پیش می‌رود و ولی فقیه هم مسئول هدایت و پیش برد اهدف انقلاب است.

سردار جعفری دلایل زنده و پویا بودن انقلاب را اهداف و آرمان‌های والای آن عنوان کرد و ادامه داد: در دوم خرداد شعار توقف انقلاب مطرح شد، با این طرز تفکر و افرادی که به غربی‌ها و اروپای‌ها نگاه دارند مشکل داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به دنبال پیاده کردن و حاکم کردن مبانی دینی در تار و پود جامعه در تمامی سطوح است که این مبانی مغایر با رشد و پیشرفت نیست.

سردار جعفری اظهار داشت: مشکل ما این است که برخی افراد باور و عملی متفاوت دارند و این مشکلی جدی و اساسی است به این دلیل که آن‌ها با دشمن خارجی هماهنگ می‌شوند.

فرمانده کل سپاه در تشریح آرمان‌های انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: انقلاب اسلامی تاکنون در نفی نظام سلطه و ایستادگی در برابر مستکبرین و تحمل سختی‌ها و فشار‌ها موفق عمل کرده است و در این فرایند آرمانهایی مثل توسعه، عدالت اجتماعی و اسلامی شدن دستگاه‌های نظام باقی مانده که باید به آن‌ها نیز دست یافت.

وی افزود: امروز نحوه یاری دین خدا با ۵۰ سال گذشته تفاوت یافته، امروز حکومت اسلامی تشکیل شده و مجاهدت و یاری دین خدا معنای جدیدی یافته است و نسل امروز انقلاب اسلامی و بسیجیان باید بدانند چه رسالتی بر عهده دارند.

سردار جعفری ادامه داد: در حوزه علوم انسانی توجه به علوم انسانی غربی که بر مبنای مادیات بنا نهاده شده صرف شناخت نسبت به فلسفه غرب امری مطلوب است اما این به کار توانمندسازی جوانان ما برای ایفای نقش در آینده نمی‌آید پس در رشته‌های علوم انسانی آشنایی با مبانی دینی از ملزومات کار است.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: تاکنون در تحولات علوم انسانی که مورد نظر حضرت آقا هستند اتفاق خاصی نیافتاده و باید برای نیل به دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تلاش ویژه‌ای کنیم.

وی تصریح کرد: آرمان‌های ایجابی انقلاب از جمله عمل به تعالیم اسلام، تحقق عدالت اجتماعی و اقتصاد مستقل رسالتی است که بر عهده جوانان دانشجوی انقلابی و بسیجی است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده جوانان انقلابی است، گفت: شما در ایفای نقش موثر درآینده انقلاب و محقق کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش مهمی دارید و از هم اکنون باید به فکر آینده انقلاب با تکیه بر توان خودی باشید.

سردار جعفری تصریح کرد: نقش‌های انقلاب و مطالبه‌گری که امروز بسیجیان ایفا می‌کنند مطلوب است اما باید خود را به نحوی بسازید که تا ۴۰ یا ۵۰ سالگی نیز انقلابی بمانید و مبنای اصلی انقلابی بودن ما گوش به فرمان ولی فقیه دادن است چرا که نظام اسلامی ظرف پیشبرد انقلاب اسلامی است و اگر قرار باشد که انقلاب اسلامی استمرار پیدا نکند جمهوری اسلامی نیز معنایی ندارد و این دو حقیقت به هم گره خورده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: یک دانشجوی بسیجی در عرصه توانمند سازی علمی و تخصصی باید جهادی عمل کند و بداند که بی‌توجه به مبانی دینی و بدون تزکیه و معنویت، علم آموزی تاثیری ندارد. اگر معنویت و خودسازی با فرایند علم آموزی عجین باشد انقلابی بودن به دنبال می‌آید و دریچه‌های علم از جنس حکمت الهی به روی انسان گشوده می‌شود.

سردار جعفری افزود: افرادی که استعداد مدیریتی در آن‌ها نهادینه شده است وظیفه دارند آن را درون خود بپرورند و مسئولیت پذیر باشند.

وی با بیان اینکه ما متاسفانه از برنامه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری عقب‌تر هستیم گفت: علاقه‌مندی به اسلام، انقلاب و شهدا به تنهایی کافی نیست و ما باید به دنبال این باشیم که راه و هدف شهدا چه بوده است؛ حمایت از ولی فقیه، اسلام و انقلاب اسلامی نکاتی هستند که در وصیت نامه تمام شهدا دیده می‌شود.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: حمایت شما بسیجیان اینگونه باید باشد که بدانیم نسل اثر گذار آینده هستیم و تلاش کنیم این نقش را به بهترین نحو ایفا کنیم.

سردار جعفری تصریح کرد: آموزش‌های دانشگاهی ما که باید آینده انقلاب اسلامی را رقم بزند متاسفانه متناسب با اهداف ما نیست از این رو درعلوم انسانی با مشکل مواجهیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تحول باید در تمام دستگاه‌ها صورت بگیرد، گفت: وقتی سطح مدیریت ملی می‌شود این مدیریت باید شکلی راهبردی و تحولی به خود بگیرد و خود مدیر هم باید تفکر راهبردی و انقلابی داشته باشد. سیستم‌ها و روش‌های اداره کشور و همچنین محتوای علوم نیاز به تحول دارد و شما باید نقشی اثر گذار و تحولی در آینده انقلاب ایفا کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز