خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

امیدوارم طرح تامین بیمه اجتماعی جامع به سرانجام برسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۷۷۲

یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم تامین بیمه اجتماعی جامع برای همه افراد از بدو تولد تا پایان عمر است که امیدوارم در دولت جدید این طرح مهم پیگیری و به سرانجام برسد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم تامین بیمه اجتماعی جامع برای همه افراد از بدو تولد تا پایان عمر است که امیدوارم در دولت جدید این طرح مهم پیگیری و به سرانجام برسد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار مدیرعامل، اعضاء هیأت مدیره، معاونین و مدیران سازمان تأمین اجتماعی، با تأکید بر اینکه دولت یازدهم نه تنها مخالف ادامه روند کارهای اجرایی به روال سالهای قبل است بلکه با پایبندی به اصول و قوانین، بدنبال حل بحرانهای ایجاد شده برای این سازمان است.

وی باتوجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی باید تضمین کننده امید نسبت به امروز و فردای آحاد مردم بویژه نیازمندان باشد اظهار امیدواری کرد: مسئولان آن با صداقت و پشتکاری که دارند بتوانند کارها را سروسامان بخشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأمین اجتماعی را ازجمله ارکان تحقق، عدالت در جامعه دانست و رسیدگی به موقع به امور بیمه‌شدگان و برخورداری آنان از پوشش‌های تأمین اجتماعی ازجمله درمان، بازنشستگی، تضمین معیشت، سلامت نیروی کار، ایجاد آرامش‌خاطر و امید به آینده آنان را مورد تأکید قرار دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با توجه به پیش بینی طرح تامین اجتماعی جامع در اواخر دولت سازندگی و عدم پیگیری آن در دولت اصلاحات بعلت عدم تامین مالی گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم تامین بیمه اجتماعی جامع برای همه افراد از بدو تولد تا پایان عمر است که امیدوارم در دولت جدید این طرح مهم پیگیری و به سرانجام برسد.

وی افزود: در این صورت افتخار بزرگی برای دولت و نظام اسلامی در جهت تحقق عدالت و تامین آینده همه اقشار مردم خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جذب مدیران در چارچوب اصول حرفه‌ای با تحصیلات مرتبط و ایجاد ثروت با شرکت در پروژه‌های بزرگ ملی را مؤثر دانست و افزود: تقویت عوامل تولید و توانمندسازی نیروی کار و تشویق همکاری‌های جمعی در ارتقاء درآمد طبقات کم درآمد و متوسط و استفاده آسان آنان از خدمات تأمین اجتماعی را بیش از پیش تسهیل می‌کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی در شرایط جدیدی که سازمان بدلیل سوء استفاده ها و بی تدبیری های گذشته، با بحران های جدی روبرو است را ازجمله شرایطی دانست که می‌تواند امنیت و آرامش خاطر بیشتر افرادی را که به این مجموعه چشم امید دارند برگرداند.

در ابتدای این دیدار سیدتقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی ارائه گزارش مبسوطی از آخرین وضعیت سازمان گفت.

سیدتقی نوربخش با ارائه گزارش مبسوطی از آخرین وضعیت سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از ۳۸ میلیون نفر از جمعیت کشور، بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور و دومین تولیدکننده درمان است.

در نظامات بیمه‌ای با افزایش سن امید به زندگی، سن بازنشستگی هم افزایش پیدا می‌کند، امّا در کشور ما علی‌رغم افزایش سن امید به زندگی به ۷۴ سال، سن بازنشستگی از ۶۰ سال به ۵۲ سال کاهش پیدا کرده است.

در سال ۱۳۸۰ از بودجه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی حدود هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری، ذخیره شد، امّا در حال حاضر متأسفانه پیش‌بینی شده بود که در سال ۹۲، سازمان مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری‌های خود برداشت کند که خوشبختانه با تلاش جمعی مدیران وکارکنان سازمان، این برداشت انجام نخواهد شد.

بدهی‌های دولت در سال ۱۳۸۰ که معادل ۴۰۰ میلیارد تومان بود به دلیل آغاز سیاست‌های اشتباه در سال ۱۳۹۲ به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر مجموع بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی که در طول یک دهة اخیر ایجاد شده به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرده است.

براساس پیش‌بینی‌ها در سال ۹۳،۱۸ هزار میلیارد تومان دیگر به بدهی‌ها افزوده خواهد شد و با سود تعلق گرفته به این بدهی‌ها به بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان ارتقاء پیدا خواهد کرد.

فیاض بخش نیز در پایان این دیدار، گزارشی از وضعیت شستا ارائه داد که بر اساس آن رشد سهام در بورس، اشتباهات گذشته را در حفظ ذخایر جبران کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز