خبرگزاری کار ایران

رونمایی از ۲۱ پروژه دفاعی / ارتقاء توان مراقبت هوایی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۸۶۳

این دستاورد‌ها که از سطح بالای فناوری روز جهان برخوردار هستند، در شرایط تحریم‌های سخت بین‌المللی و با بهره‌گیری از توان تخصصی صنایع دفاعی کشور و مشارکت دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور داخلی بدست آمده است.

۲۱ پروژه راداری و الکترونیک دفاعی با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع الکترونیک وزارت دفاع در شیراز افتتاح و رونمایی شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، وزیر دفاع در حاشیه این مراسم رونمایی، در تشریح این دستاوردهای مهم دفاعی گفت: امروز بار دیگر شاهد درخشش صنایع دفاعی کشورمان در حوزه ساخت و تولید سامانه‌های پیشرفته در زمینه الکترونیک دفاعی هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه صنایع الکترونیک ایران و همچنین صنایع الکترونیک شیراز بعنوان بخشی از صنایع مهم دفاعی کشور در سه دهه اخیر در زمینه تحقیقات و تولید محصولات و سامانه‌های دفاعی کشور درخشش خوبی داشته‌اند و این مهم محقق نشده مگر با تکیه بر الطاف خداوندی، توجهات حضرت ولی عصر(عج) و هدایت‌های حکیمانه و راهبردی فرماندهی معظم کل قوا.

وزیر دفاع همچنین گفت: صنایع الکترونیک شیراز بزرگ‌ترین زیرمجموعه صنایع الکترونیک ایران بحمدالله همچون سال‌های گذشته در زمینه پروژه‌های تحقیقاتی و تحویل سامانه‌های دفاعی و پروژه‌های صادراتی نتایج خوبی بدست آورده است که امروز شاهد افتتاح پنج خط تولید و رونمایی از ۱۶ پروژه دفاعی در این شرکت هستیم.

سردار دهقان در تشریح این پروژه‌های دفاعی نیز اظهار کرد: در حوزه رادار، دو سامانه مراقبت پدافندی آماده تحویل به نیروهاست که جزو رادارهای پیشرفته جستجوگر مراقبت هوایی بردبلند محسوب می‌شود. با تولید این سامانه‌ها بعنوان رادارهای هشدار اولیه در شبکه پدافند هوایی کشور، توان مراقبت هوایی پدافندی کشورمان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وزیر دفاع در ادامه اظهار کرد: در زیرسامانه‌های راداری کشور، امروز دو لامپ مهم نظامی و یک نوع لامپ اشعه ایکس و همچنین کانورتور اکسیژن پنج لیتری جهت تأمین اکسیژن مورد نیاز در کابین خلبان هواپیما به بهره‌برداری رسید.

دهقان در ادامه گفت: همچنین در حوزه‌های الکترونیک هوایی و دریایی نیز شش محصول مهم و راهبردی شامل «سونار»، «مخابرات زیرسطحی»، «سامانه‌های تکن زمینی»، «آنتن تکن» و «رایانه‌های هوایی منصوب بر پرنده» و «رادارهای شناسایی هواپیماهای دوست از دشمن» به بهره‌برداری رسید و سامانه اخلالگر هوشمند راداری با قابلیت اختلال در انواع رادار‌ها و برخی زیرسامانه‌های هدایت در موشک افتتاح شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سامانه بومی تکن زمینی برای نصب در فرودگاه‌های کشور با استانداردهای ایکائو برای ناوبری هواپیماهای نظامی و سامانه‌های DME برای ناوبری هواپیماهای تجاری از دیگر پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری رسید.

وزیر دفاع اضافه کرد: در حوزه هوشمندسازی سلاح نیز چهار محصول جدید شامل «دوربین حرارتی»، «موقعیت‌یاب لیزری ایمن چشم»، «فیوز لیزری»، «سیستم هدایت لیزری موشک‌های ضدزره» با کارایی بیشتر و وزن پایین‌تر نسبت به محصولات مشابه خارجی و قابلیت استفاده در جنگ‌های منظم و نامنظم، سامانه جهت‌یابی و استخراج مشخصات شناورهای دریایی بصورت لحظه‌ای، رونمایی شد.

وی در پایان تصریح کرد: این دستاورد‌ها که از سطح بالای فناوری روز جهان برخوردار هستند، در شرایط تحریم‌های سخت بین‌المللی و با بهره‌گیری از توان تخصصی صنایع دفاعی کشور و مشارکت دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور داخلی بدست آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز