خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای مطرح کرد؛

اظهارات نابخردانه عوامل ضد ثبات منطقه مخل رسیدن به راه‌حل جامع در پرونده هسته ای

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۲۷۳

دیمیتری مزینساف، دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای عصر چهارشنبه با دبیرشورای عالی امنیت کشورمان دیدار کرد.

دیمیتری مزینساف، دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای عصر چهارشنبه با دبیرشورای عالی امنیت کشورمان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت همکاری‌های منطقه‌یی در مسیر توسعه امنیت، شکوفایی اقتصادی و افزایش پیوندهای راهبردی اظهار کرد: سازمان همکاری شانگهای با در اختیار داشتن قابلیت‌های ارزشنده می‌تواند علاوه بر نقش موثر در حل مشکلات منطقه‌ای گام‌های موثری در حل مسائل و چالش‌های فرامنطقه‌یی و جهانی بردارد.

او با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش دامنه همکاری‌های صمیمانه با سازمان همکاری منطقه‌یی شانگهای گفت: کشورهای عضو این سازمان علاوه بر موضوعات اقتصادی، حمل و نقل، ترانزیت و انرژی لازم است در موضوعاتی چون مبارزه با تروریسم، تولید و قاچاق مواد مخدر و حضور نیروهای فرامنطقه‌یی در منطقه و تامین امنیت کشورهای عضو دارای ارتباطات و تعاملات عمیق و راهبردی باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به پایان جنگ سرد و فروپاشی نظام دو قطبی افزود: امروز عصر بازگشت ملت‌ها به توانمندی‌های بومی است و بر این اساس سازمان‌های منطقه‌ای می‌توانند در آزادسازی و هدایت توان کشورهای عضو و تقویت اقتدار ملی آنها نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.

شمخانی با تاکید بر اراده سیاسی جمهوری اسلامی درخصوص پیگیری راهبرد گفت‌وگو در پرونده هسته‌ای، برخی اظهارات و اقدامات نابخردانه از سوی عوامل ضد ثبات در منطقه را مخل دستیابی به راه‌حل جامع عنوان و اظهار کرد: ایستادگی، استقلال و اتکا به قدرت و ظرفیت‌های ملی، الگوی راهبردی جمهوری اسلامی در مواجهه با تهدیدات و چالش‌های امنیتی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد ایران آماده است در تدوین راهبرد ۲۰۲۵ سازمان و مقابل با چالش‌های پیش رو حضوری فعال داشته باشد و در کنار سایر اعضا به تقویت بیش از پیش سازمان کمک کند.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار با اشاره به تعامل سازنده ایران در پرونده هسته‌ای، موفقیت‌های کسب شده در این حوزه را حاصل درایت هوشمندی و استقلال مسوولان جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: بی‌شک اتخاذ این راهبرد از سوی ایران تاثیر قابل توجهی در افزایش ثبات و امنیت در منطقه و در سطح بین‌المللی خواهد شد.

او با دعوت از ایران برای افزایش مشارکت در فرآیندهای کارشناسی و اجرایی سازمان همکاری شانگهای اظهار کرد: تحولات سیاسی و امنیتی در سطح منطقه طی سال‌های گذشته نشان داده است که امنیت پایدار تنها در سایه همکاری‌های منطقه‌یی ایجاد خواهد شد و حضور نیروهای فرامنطقه‌یی به بهانه تامین امنیت تنها به توسعه ناامنی منجر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز