خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در جمع مدیران وزرات دفاع: / ۴ /

ایران هیچگاه به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۷۲۳

استفاده از دانش‌های نو بنیان باید در وزارت دفاع گسترش یابد و این جزو وظایف شماست و درهمه این مسائل و در زمینه فن آوری‌های مختلف باید آمادگی خودرا نگه داریم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ایران هیچگاه به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست، ابراز داشت: اینکه ما سلاح کشتار جمعی نمی‌سازیم نه به خاطر این است که فلان کنوانسیون و تعهد نامه را امضا کرده‌ایم وحتی اگر هیچ کدام از این معاهد نامه‌ها هم نبود فقه واصول ما می‌گوید نباید به دنبال سلاح کشتار جمعی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه سخنرانی خود در جمع مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه خط قرمزهای ما استقلال، آزادی، ‌منافع ملی و حفظ ارزشهاست، اظهار کرد: حاضریم با همه حرف بزنیم و با موضع برابر صحبت کنیم. این خط مشی ماست و خودش بازدارنده است.

وی افزود: وقتی که نسبت به کشورهای دیگر نوعی اعمال سیاست می‌کنیم که فکر می‌کند هر لحظه می‌خواهیم به او ضربه بزنیم؛ در این میان با شلیک یک گلوله همه‌چیز بهم می‌ریزد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما با همه کشورهای جهان به فکر منافع مشترک هستیم و آنقدر هم این منافع زیاد است که اگر مشکلی هم باشد باید صحبت و دوستی حل شود و این اساس سیاست خارجی ماست.

روحانی خطاب به مدیران وزارت دفاع گفت: ما در نیروهای مسلح و درمیدان رزم چند خط قرمز داریم؛ اول اینکه به دنبال تهاجم به هیچ کشوری نیستیم. در این سی وپنج سال روزهای سختی با همسایه‌ها داشته‌ایم اما هیچگاه به آن‌ها تهاجم نکرده‌ایم. ما چشم طمع به سرزمین و ثروت دیگران نداریم، ما یک کشور مسلمان، انقلابی، عاشق پیامبر(ص) و تابع قرآن هستیم.

وی با بیان اینکه ایران هیچگاه به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست، ابراز داشت: اینکه ما سلاح کشتار جمعی نمی‌سازیم نه به خاطر این است که فلان کنوانسیون و تعهد نامه را امضا کرده‌ایم وحتی اگر هیچ کدام از این معاهد نامه‌ها هم نبود فقه واصول ما می‌گوید نباید به دنبال سلاح کشتار جمعی باشیم.

رئیس‌جمهور در ادامه عنوان کرد: اگر به دنبال سلاح کشتار جمعی بودیم می‌رفتیم و سلاحهای هسته‌ای و میکروبی می‌ساختیم، زیرا ساخت آن‌ها هم بسیار راحت‌تر است و همه دیدند که در جنگ تحمیلی زمانی که به ما حمله شیمیایی شد ما آن زمان هم به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبودیم.

روحانی اصول اخلاقی را نیز یکی از خط قرمز‌ها دانست و اظهار کرد: برخورد ما با اسرا احترام آمیز است و در مقابل متجاوز شرافتمندانه برخورد کردیم. زمانی که عراق چندین بار شهرهای ما را بمباران کرد امام نگذاشتند که برخورد تلافی جویانه انجام شود تا با اصرار برخی از فرماندهان پذیرفتند که این اقدام انجام شود اما ۴۸ ساعت پیش از حمله باید به آن شهری که به آن حمله می‌شد باید خبر می‌دادند.

رئیس جمهور در ادامه دیدار خود با مدیران وزارت دفاع بازسازی تجهیزات را ضروری دانست و گفت: باید تسلیحات خودرا به خوبی نگه داریم تجهیزاتی داریم که مربوط به ۵۰ یا ۶۰ سال پیش است و از آن‌ها به خوبی محافظت کرده‌ایم و این کار جزء وظایف نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع است.

وی افزود: استفاده از دانش‌های نو بنیان باید در وزارت دفاع گسترش یابد و این جزو وظایف شماست و درهمه این مسائل و در زمینه فن آوری‌های مختلف باید آمادگی خودرا نگه داریم.

روحانی ایجاد اولویت برای وزارت دفاع را بحثی اساسی خواند و گفت: مشخص کردن اولویت بسیار مهم است و باید در نیروهای مسلح و وزارت دفاع این اولویت‌ها مشخص شود.

رئیس جمهور ادامه داد: مسئله خدمت نیروهای مسلح اگر باروندی که تاکنون بوده است در‌‌ همان مقطع چشم انداز بیست ساله به نقطه‌ای می‌رسد که هرچقد هم درآمدشان باشد باید صرف حقوق کارکنانش باشد.

وی افزود: اگر پادگانهایی که نیروهای مسلح در درون شهر دارند به خارج از شهر بروند با چنین کاری هم می‌توانند تاسیسات جدیدی بسازند و هم در آمد جدیدی از محل فروش آن‌ها حاصل شود، این کار هم به نفع شماست و هم به نفع مردم.

روحانی با بیان اینکه در زمان صلح وزارت دفاع باید به کشور کمک کند، گفت: یکی از مشکلاتی که می‌توان با کمک شما حل شود آلودگی هوا ست. می‌توان موتور سیکلت‌ها و حتی خودور‌ها را برقی کرد و وزارت دفاع می‌تواند این کار را انجام دهد.

رئیس جمهو‌ر در پایان با بیان اینکه دیپلماسی دفاعی مسئله بسیار مهمی است؛ اظهار کرد: زمانی که وزیر دفاع و یا هیات نظامی به کشور دیگری سفر می‌کند این نشان از روابط خوب و استراتژیک بین آن دوکشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز