خبرگزاری کار ایران

در دیدار بروجردی با وزیر خارجه لبنان مطرح شد؛

پیگیری مشترک پرونده امام موسی صدر از سوی ایران و لبنان

کد خبر : ۱۴۹۷۶۰

اکنون کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی به این حقیقت پی برده‌اند که بحران سوریه راه حلی جز راه حل سیاسی ندارد.

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی از نمایندگان مجلس به منطقه سفر کرده است در دومین روز اقامت خود در لبنان با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان ملاقات کرد

به گزارش ایلنا، در این ملاقات که غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشت درباره روابط دوجانبه از جمله پیگیری مشترک پرونده امام موسی صدر و همراهانش و پرونده چهار دیپلمات ربوده شده کشورمان و همچنین تحولات منطقه گفت‌وگو شد.

بروجردی در این ملاقات با محکوم کردن حمله هوایی رژیم غاصب صهیونیستی به خاک لبنان اظهار داشت: این اقدام رژیم صهیونیستی تلاشی است جهت تقویت روحیه از دست رفته گروه‌های تکفیری در سوریه و لبنان و عیادت نتانیاهو از مجروحین تروریست باعثشد تا افکار عمومی به نقش پنهان رژیم صهیونیستی در ناآرام ساختن سوریه و لبنان پی برده و ماهیت بحران سوریه را به خوبی درک کند.

وی با تأکید بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران سوریه اظهار داشت: اکنون کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی به این حقیقت پی برده‌اند که بحران سوریه راه حلی جز راه حل سیاسی ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در سوریه و لبنان اظهار داشت: ارسال تسلیحات توسط آمریکا برای تروریست‌ها در سوریه باعثتشدید بحران در این منطقه شده و تروریسم را در منطقه و جهان گسترش داده است. آمریکایی‌ها باید در برابر افکار عمومی جهان پاسخگوی سیاست اشتباه خود باشند. تروریست‌های خارجی موجود در سوریه بدون شک پس از خاتمه بحران آن کشور با مراجعت به کشور خود خطری بزرگ برای کشورهای منطقه و اروپا خواهند بود.

بروجردی با تشکر از پیگیری‌های دولت لبنان در رابطه با پرونده چهار دیپلمات ربوده شده کشورمان بر ضرورت جدیت بیشتر در این خصوص تأکید و اظهارکرد: در خصوص پرونده امام موسی صدر و دو همراهش نیز همکاری مشترکی میان دو کشور وجود دارد.

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز با تشکر از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از لبنان به ویژه در زمینه مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی افزود: ما هیچ‌گاه کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و ایستادگی شما در کنار دولت و ملت لبنان را فراموش نخواهیم کرد. در شرایط کنونی نیز شاهد تلاش جمهوری اسلامی ایران برای نزدیکی دیدگاه جریان‌های مختلف سیاسی لبنان به یکدگر در راستای حفظ و تقویت وحدت و انسجام با یکدیگر هستیم. جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاهی عظیم در منطقه بوده و همکاری با این کشور به نفع همه کشورهای منطقه است.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شکی نیست که ایران با اتکال به همین اصول مهم توانست به اهداف مهم خود در سیاست خارجی برسد و در برابر رژیم غاصب صهیونیستی بایستد.

جبران باسیل دستیابی به دانش صلح آمیز هسته‌ای را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: مشکل دیگران با جمهوری اسلامی ایران در اصل دستیابی به دانش و فناوری است و گرنه به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال بمب اتمی نیست. مشکل اصلی آن‌ها در لبنان نیز وجود مقاومت در لبنان است که علاوه بر حفظ خاک و سرزمین لبنان در برابر زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی، توانسته است از کرامت و عزت ملت لبنان دفاع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز