خبرگزاری کار ایران

خباز در گفت‌و‌گو با ایلنا:

چوب لای چرخ دولت گذاشتن گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۳۴

لاریجانی تذکرات لازم را به برخی از نمایندگان مجلس داده است. به هر حال عده‌ای از این امر ناخرسند شده‌اند و در نماز همان روز مجلس نیز این ناخرسندی خود را انعکاس دادند و رئیس مجلس با سعه‌صدر و با حوصله فراوانی که دارد از کنار این قضیه گذشت چرا که تذکرات لازم را برای روشن شدن در افکار عمومی داده است.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه چوب لای چرخ دولت گذاشتن گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌کند، گفت: این مسئله روز به روز به مشکلات کشور اضافه می‌کند و دود آن به چشم مردمی می‌رود که هر دو جناح مدعی حمایت از آنها هستند.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تحرکات افراطیون مجلس در مقابل دولت، گفت: دولت و مجلس همچون دو بال پرنده هستند و این پرنده زمانی می‌تواند پرواز کند که دو بال سالم و هماهنگ داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم اتفاقاتی که رخ می‌دهد را به پای همه مجلس می‌نویسند، گفت: مردم پس از رای به رئیس جمهور انتظار دارند که نمایندگان آنها نیز برای رفع مشکلات کشور با دولت منتخب مردم هماهنگ باشد. متاسفانه مردم رفتارهای تند عده‌ای را به پای مجلس نهم می‌نویسند.

خباز افزود: مهمترین وظیفه هیات رئیسه این است که از جایگاه مجلس دفاع کند و نگذارد که اختلاف‌نظرها به اختلافات عمیق تبدیل شود که البته آقای لاریجانی نیز دقیق و حساب شده همین کار را انجام داد و در جلسه‌ای غیرعلنی این مسئله را کاملاً بازکرد و عنوان کرد که با حفظ مواضع سیاسی مختلف می‌شود برای کشور قدم‌های موثر برداشت.

وی با اشاره به اینکه مجلس پنجم و دولت آقای خاتمی نمونه بارز این تعامل و همکاری بودند، گفت: علیرغم اینکه این دو نهاد دارای جریانات سیاسی متفاوت بودند، اما در روابط آنها عقلانیت حکومت می‌کرد و مهمترین کارها در همین دوران اتفاق افتاد.

خبّاز با اشاره به اینکه لاریجانی تذکرات لازم را به برخی از نمایندگان مجلس داده است، گفت: به هر حال عده‌ای از این امر ناخرسند شده‌اند و در نماز همان روز مجلس نیز این ناخرسندی خود را انعکاس دادند و رئیس مجلس با سعه‌صدر و با حوصله فراوانی که دارد از کنار این قضیه گذشت چرا که تذکرات لازم را برای روشن شدن در افکار عمومی داده است.

وی با تاکید بر اینکه چوب لای چرخ دولت گذاشتن گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌کند، گفت: این مسئله روز به روز به مشکلات کشور اضافه می‌کند و دود آن به چشم مردمی می‌رود که هر دو جناح مدعی حمایت از آنها هستند. ما امیدواریم با دخالت رئیس مجلس که هیات رئیسه با آن هماهنگ خواهد شد، این فشارها از دوش دولت برداشته شود. در غیر اینصورت اتفاق موثری در کشور رخ نخواهد داد.

خباز خطاب به افراطیون خاطرنشان کرد: دوستانی که امروز تندرو هستند، در انتقاد از دولت و پیش وجدان خود باید بگویند چه تفاوتی بین دولت قبل و دولت فعلی وجود دارد. آیا جز این است که دولت فعلی به قانون‌گرایی افتخار می‌کند و اعلام می‌کند که اجرای قانون اصل است در حالیکه دولت قبل رسمآً اعلام می‌کرد که قانون را اجرا نمی‌کند. انتظار می‌رود حال که دولتی مقید به اجرای قانون روی کار آمده متولیان قانون‌گذاری همکاری بیشتری را با آن داشته باشند و به شکرانه یک دولت قانونمند تعاملات بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ افراط و تفریط همواره بوده اما مهم این است که حنای آن ر ژنگی پیدا نکند، گفت: به هر حال افراطیون روش‌های خود را دارند اما نباید گذاشت این تحرکات به پای جامعه مترقی و نهاد پیشتازی همچون مجلس و نظام جمهوری اسلامی نوشته شود.

خباز ادامه داد: رئیس‌جمهور با درایت و برنامه‌ریزی برای اینکه اصل به وحدت مجلس و دولت لطمه نخورد، کار را آغاز کرده است و نسبت به این تحرکات واکنشی نشان نمی‌دهد.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: هیات رئیسه مجلس نیز از هفته پیش کار را برای هماهنگی بیشتر با دولت آغاز کرده است با این حال نمی‌توان صدای افراطیون را خاموش کرد مردم خودشان افراطیون را از میانه‌روها جدا خواهند کرد. همین که هیات رئیسه مجلس همچون دولت پیشتاز شده و می‌خواهد حساب تندروها را از مجلس جدا کند، گام موثر و مبارکی است.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی تربیون‌ها باز است و مردم در جریان آنچه در مجلس مصوب می‌شود، قرار می‌گیرند، گفت: حال که مردم مخاطب مجلس هستند، خودشان تشخیص می‌دهند که چه کسی درصدد رفع مشکلات است و چه کسی از فرصت‌ها به خوبی استفاده نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز