خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور: / ۲ /

باید به پیشانی مفسدان اقتصادی مهر خیانت زد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۲۵۴

افرادی که دارای فساد اقتصادی هستند باید در دادگاههای علنی مورد محاکمه قرار گیرند چرا که بازدارندگی دادگاههای علنی بسیار بیشتر از مجازاتی است که برای فرد در نظر گرفته می‌شود.

دادستان کل کشور اظهار داشت: من معتقدم یکی ا‌زمواردی که با‌ید مورد پیگیری قرار گیرد و با همکاری مجلس حل شود این است که افرادی که دارای فساد اقتصادی به خصوص در دستگاههای حکومتی هستند شناسایی شوند و مهر خیانت به پیشانیشان زده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ‌ای امروز در همایش اقتصاد مقاومتی در سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی با بیان اینکه دشمنان به زعم خود یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه مردم کشورمان به کار گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: در طول این سال‌ها انواع تحریم‌ها را علیه کشور ما و نیز شخصیتهای سیاسی موثر اعمال کردند و در کنار تحریم‌های اقتصادی همه جانبه، مسائلی که حداقل مربوط به قشرخاصی از جامعه می‌شود نظیر تحریم دارو را اجرا کردند.

دادستان کل کشور در ادامه افزود: حتی به صورت کم سابقه‌ای امریکا کمیته‌ای برای پیگیری این تحریم‌ها تشکیل داد وتک تک این کشور‌ها را کنترل می‌کرد که ما نتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم، لذا امروز دشمنان کشور و نظام به زعم خودشان تلاش می‌کنند که از طریق یک جنگ تمام عیار اقتصادی این نظام را از پا دربیاورند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به هدایت بی‌نظیر مقام معظم رهبری و هوشیاری و توانایی مردم در مقابله با دشمنان گفت: دشمنان ما و گروههای مسلحی که علیه ما بسیج کرده‌اند، نظیر منافقین و سایر گروههای مسلح چپ الان کجا هستند؟ و ملت ما کجا است؟
وی در ادامه ضمن اشاره به پیشرفتهای علمی کشور گفت: ببینید امروز کشور ما در پیشرفتهای علمی در کجا ایستاده و کشورهای مجاور و کشورهایی که همه هستیشان در اختیار امریکا قرار داده‌اند کجا ایستاده‌اند.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با یک تیز بینی خاص نسبت به دشمن و نیز آینده کشور علیرغم اینکه دیدگاه شخصی حقیقتا بالایی دارند، اما در همه زمینه‌ها اهل مشورت هستند. به طوری که خیلی از مواقع ماه‌ها و حتی سال‌ها روی یک موضوعی که می‌خواهند مطرح کنند با کار‌شناسان مختلف مشورت می‌کنند و یکی از مواردی که در این یکی یا دوسال اخیر بر آن تکیه کرده‌اند یک و اقعیت خارجی است که دشمن چه برنامه ریزی‌هایی برای ما کرده و چگونه می‌توان نقشه دشمن را خنثی کرد.

دادستان کل کشور در ادامه افزود: لذا در زمینه سیاست خارجی لازم است که ما هم به‌‌ همان میزان که این امر نیاز به شناخت و اجرا و رفع موانع دارد، خود را آماده کنیم و اگر چنانچه به آن مقداری که می‌توانیم تلاش کنیم تلاش نکنیم دچار خسران می‌شویم.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تعریفهای مختلفی که برای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده، گفت: ضمن اینکه هیچکدام از این تعریف‌ها نابجا نیست، اما ما باید اجمالا متکی به اقتصادی باشیم که استقلال اقتصادی ما کاملا حفظ شود که دیگر نیازی به بیرون نداشته باشیم و آن اقتصادی باشد که بتواند در همه مراحل از ما صیانت کند.

وی گفت: این ساده اندیشی است که اگر ما فکر کنیم که بدون توجه به امکانات داخلی و بانگاه به بیرون می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی بر مشکلات فائق آییم، چرا که بیرون‌‌ همان بیرونی است که سی وپنج سال علیه ما جنگیده و با موجودیت ما و اسلام و نظام ما مخالف است در نتیجه اقتصاد مایقینا باید متکی به خودمان باشد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به توانایی بخش خصوصی و نیروی خلاق جوان کشور و موفقیت نسبی کشور درخصوص فن آوریهای جدید تاکید کرد: ما باید امیدوار باشیم و فکر نکنیم که فقط و فقط برای رفع تحریم‌ها باید به این کشور‌ها دست سازش بدهیم.

سخنگوی قوه‌قضاییه با اشاره به نقش قوه قضاییه در قبال ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی که یکی از مسائل اولویت دار کشور است، گفت: البته شاید مسئولیت قوه قضاییه به لحاظ کمی نسبت به سایر قوا بسیار کمتر است، اما از لحاظ اثرگذاری قوه قضاییه می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه افزود: در خود قوه قضاییه نیز یکی از بخشهایی که می‌تواند به صورت مستقیم تاثیر گذار باشد سازمان بازرسی کل کشور است.

دادستان کل کشور خاطر‌نشان کرد: امروز برای افزایش تولید موانع زیادی و جود دارد که بخشی از این موانع، موانع قانونی است، اما موانعی نیز در همین قوانین موجود وجود ندارد که می‌تواند بر سر راه افرادی که می‌خواهند فعالیت صحیح اقتصادی داشته باشند مانع ایجاد کند که این یکی از موانع بزرگ این قضیه در جهت توسعه اقتصادی است که باعثایجاد نارضایتی و فساد می‌شود.

محسنی اژه‌ای همچنین در سخنان دیگری اظهار داشت: من معتقدم یکی ا‌زمواردی که با‌ید مورد پیگیری قرار گیرد و با همکاری مجلس حل شود این است که افرادی که دارای فساد اقتصادی به خصوص در دستگاههای حکومتی هستند شناسایی شوند و مهر خیانت به پیشانیشان زده شود.

وی تاکید کرد: افرادی که دارای فساد اقتصادی هستند باید در دادگاههای علنی مورد محاکمه قرار گیرند چرا که بازدارندگی دادگاههای علنی بسیار بیشتر از مجازاتی است که برای فرد در نظر گرفته می‌شود.

محسنی اژه‌ای ضمن تاکید بر علنی بودن دادگاههای مته‌مان فساد اقتصادی گفت: این چه دادگاه علنی است که هیچ رسانه‌ای حق پخش و انتشار آن را نداشته باشد؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز