خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه:

بسیج نباید سلاح خشم مقدس را در هر جایی استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۳۶

مسائلی که در روزنامه ها اتفاق می‌افتد مثل حمله به لایحه قصاص مسائل نامطلوبی هستند و موجبات نگرانی متدینین، مراجع عظام و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه القای تندروی در مورد جوانان انقلابی در واقع القای حزب الله هراسی و بسیجی هراسی است، گفت: برخی جریانات حزب اللهی ها را تندرو می نامند که بهتر است پیش از هرچیز معنای آن را تندروی ترجمه کنند.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش دو روزه روحانیون سراسر کشور سپاه، گفت: روحانیت شیعه در طول بیش از هزار سال نقش بسیار مهم و حساسی را در معرفی گفتمان نبوی و علوی و پاسداری از این گفتمان بر عهده داشته و دارد.

وی افزود: از آغاز غیبت کبری تا پیروزی انقاب اسلامی روحانیت نقش مهمی را ایفا کرده است؛ از شیخ طوسی تا آیت الله العظمی بروجردی مبارزات بسیاری برای پاسداری از گفتمان دینی و ایجاد زمینه حکومت دینی انجام گرفته است.

سعیدی ادامه داد: نقش روحانیت در آن دوره با نقش روحانیت در مقطع انقلاب اسلامی تفاوت هایی دارد. دوره اول تلاش برای حاکمیت دین و ولی فقیه بود که البته در طول هزار سال این مهم میسر نشد.

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) با مجاهدت خود توانست ثمره مجاهدتهای هزار ساله روحانیت شیعه و جهادگران دینی را به منصه ظهور رساند و زمینه شکل گیری نظام دینی و نظام مبتنی بر ولایت فقیه را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه روحانیت در سپاه باید پیشتاز باشد، گفت: روحانیون باید مسائل را زودتر از دیگران بفهمند و در شناخت جریان های سیاسی و دشمن شناسی بهتر از دیگران عمل کنند.

سعیدی افزود: طبق ضوابط جهت گیری فکری سپاه بر عهده نمایندگی ولی فقیه است؛ این مرجعیت فکری الزاماتی دارد و اگر روحانیون پاسدار پیشگام نباشند نمی توانند از عهده این وظیفه برآیند.

وی در مورد الزامات مرجعیت فکری روحانیت در سپاه افزود: اولین وظیفه ما هم سویی با رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است؛ همواره باید فرمایشات رهبری را پیاده کرده و برای فهم آنها وقت بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: دومین الزام مرجعیت فکری ما رعایت سلسه مراتب به خصوص در مسائل فکری و سیاسی است به این معنا که طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تولید فکر کنیم.

وی با بیان اینکه روحانیت در سپاه با فرماندهی تعامل منطقی دارد، تصریح کرد: نمایندگی ولی فقیه رقیب و حتی هم عرض فرماندهی نیست چرا که ستون فقرات سپاه فرماندهی است و هنر فرمانده این است که کاملا از دستگاه تخصصی نمایندگی ولی فقیه استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی ولی فقیه در نهاد سپاه سه وظیفه عمده دارد، اظهار داشت: نخستین وظیفه ما الگوسازی است به این معنا که باید از لحاظ نظم و انضباط و نوع تعامل با ارباب رجوع الگو باشیم.

وی توضیح داد: وظیفه دوم ارائه خدمات روحانیت است و سومین وظیفه ما اداره سازمان تخصصی نمایندگی ولی فقیه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: تعامل عاطفی با کارکنان وسربازان از الزامات دیگر مرجعیت فکری روحانیت در سپاه است؛ امروز انبوهی جوان با ما در ارتباط هستند و زمان مطلوبی است تا آنها را به قرآن نماز و تعالیم و تکالیف دینی دعوت کنیم.

سعیدی افزود: نظارت و سرکشی برناحیه ها، حوزه ها و پایگاه های بسیج از دیگر الزامات روحانیت در سپاه است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع اعضای مجلس خبرگان گفت: یکی از نکات مهم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تکیه بر خدا و ایجاد زمینه برای تقویت مردم است چرا که اگر مردم ما درست توجیه شوند پای انقلاب می ایستند و مقاومت می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر ظرفیت های بیشمار داخلی تاکید ویژه ای دارند، اظهار داشت: باید از روحیه انقلابی جوانان حمایت کنیم چرا که دشمنان قصد دارند روحیه جوانان انقلابی را تخریب کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه القای تندروی در مورد جوانان انقلابی در واقع القای حزب الله هراسی و بسیجی هراسی است، تاکید کرد: برخی جریانات حزب اللهی ها را تندرو می نامند که بهتر است پیش از هر چیز آنها معنای تندروی را ترجمه کنند؛ بسیج نیز باید بداند که سلاحی به نام خشم مقدس دارد، ولی نباید در هر جایی ازآن استفاده کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نگران وضعیت فرهنگی کشور هستند، گفت: مسائلی که در روزنامه ها اتفاق می‌افتد مثل حمله به لایحه قصاص مسائل نامطلوبی هستند و موجبات نگرانی متدینین، مراجع عظام و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر ضرورت شناخت همه جانبه دشمن تاکید دارند و مسئولین ما باید بدانند که نبرد دیپلماتیک جزئی از جنگ نرم است و اقتضائات خاص خود را می طلبد و یکی از مقتضیات آن صراحت در بیان است.

وی در پایان توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی در لزوم صرفه جویی در بخش انرژی را ضروری دانست و تاکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی با تعامل و همکاری دولت، مجلس، مردم و رسانه ها صورت می گیرد و باید آثار و پیامدهای مفید و موثر آن برای جامعه تبیین گردد.

همایش دو روزه روحانیون سپاه سراسر کشور درستاد فرماندهی کل سپاه امروز در تهران آغاز به کار کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز