خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفتگو با ایلنا:

افراطیون از نجابت دولت سوء استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۸۷

همه جامعه باید مراقب باشند که کشور به روزهای پر تنش گذشته برنگردد / نباید دچار رفتارهای انتقام جویانه و مقابله به مثل شویم / شیوه تندروها کتمان وقایع ۸ سال گذشته است.

میرلوحی با بیان اینکه افراطیون از نجابت دولت سوء استفاده می‌کنند، گفت: افراطیون نه تنها به خاطر اشتباهات گذشته خود شرمنده جامعه نیستند بلکه طوری رفتار می‌کنند و سخن می‌گویند که انگار تمام کارهایشان درست بوده و این تورم و رکود محصول اشتباهات اقتصادی آنها نیست و انگار اینها نبودند که به ارزش‌های دینی و اعتقادات مردم لطمه زدند.

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص نقش حامیان دولت در میان تندروهایی که در کار دولت سنگ‌اندازی می‌کنند، اظهار داشت: حمایت از دولت در واقع شامل تعداد زیادی از افراد جامعه می‌شود چرا که انتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ را خیل عظیمی از مردم با هوشیاری و مشارکت خود در رای دادن رقم زدند.

میرلوحی با بیان اینکه انتخاب آقای روحانی انتخاب یک فرد نبود، خاطر نشان کرد: ما شاهد هستیم که در این شش ماهی که از انتخابات گذشته است وقتی کلمه تدبیر و امید مطرح می‌شود همه احساس می کنند که این دو کلمه چقدر نمای واقعی دارد و برخلاف گذشته وقتی حرفی از تدبیر به میان می آید این تدبیر به معنای واقعی کلمه به معنی کار کارشناسی و و حمایت از ساختارها است و نه یک کار هیئتی و احساساتی و اظهارات غیر عملی.

وی در ادامه افزود: وقتی از امید صحبت می شود یعنی جامعه نسبت به آینده خود و اینکه بتواند با مسائلی نظیر تورم و فساد فراگیری که ایجاد شد و تمام منابع و فرصت های کشور را تلف کرد با امید و مسئولیت روبه رو شوند و اگر امروز آرامش به کشور بازگشته است و آن همه تنشی که برای کشور در منطقه و جهان ایجاد شده بود تبدیل به صلح و دوستی و در نهایت توافق ژنو شد کم دستاوردی نیست.

میرلوحی حمایت از دولت را فراتر از ابعاد سیاسی کار دانست و تاکید کرد: در حال حاضر همه جامعه باید مراقب باشند که کشور به روزهای پر تنش گذشته برنگردد.

وی با بیان اینکه افراطیون از نجابت دولت سوء استفاده می‌کنند، گفت: افراطیون نه تنها به خاطر اشتباهات گذشته خود شرمنده جامعه نیستند بلکه طوری رفتار می کنند و سخن می گویند که انگار تمام کارهایشان درست بوده و این تورم و رکود محصول اشتباهات اقتصادی آنها نیست و انگار اینها نبودند که به ارزشهای دینی و اعتقادات مردم لطمه زدند.

میرلوحی همچنین تصریح کرد: البته باید توجه داشته باشیم که ما نباید وقتی رفتار افراطی و غیرمنطقی و انحصارطلبانه این جماعت را دیدیم دچار رفتارهای انتقام جویانه و مقابله به مثل شویم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعتدالیون و اصلاح‌طلبان معتقدند مخالفانشان باید از حقوق اساسی و شهروندی برخوردار باشند، گفت: اساسا اصلاح‌طلبان و اعتدالیون با تکیه به شعار " زنده باد مخالف من " رقبای اصلیشان را از حقوق اساسیشان محروم نمی کنند و این در واقع تفاوت دو فضا و دو رفتار است.

میرلوحی با تاکید مجدد بر اینکه ما نباید دچار رفتارهای غیرمنطقی افراطییون شویم، گفت: ما وقتی می گوییم که باید از دولت حمایت کرد به این معنی است که نباید در برابر افراطیون موضع سکوت در پیش بگیریم و از آنجایی که شیوه تندروها کتمان وقایع ۸ سال گذشته است باید با استفاده از آمار و مستندات مرتب واقعیت‌ها را یادآوری کنیم تا آنها نتوانند طلبکار شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز