خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه:

راهبرد دشمن، تقدس‌زدایی از نظام الهی است

کد خبر : ۱۵۲۱۸۲

ظاهراً برخی کشورهای عربی در اطراف خلیج فارس حمایت از تروریسم و برادرکشی در کشورهای اسلامی را که توسط عربستان عملیاتی می‌شود را قبول ندارند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، گفت: راهبرد دشمن، تقدس‌زدایی از نظام الهی است و امیدواریم که دولت برنامه‌ای دقیق و فراگیر برای گسترش فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی تهیه و اجرا کند.

به گزارش ایلنا‏، محمدعلی امانی که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، افزود: برخی از کسانی که در جریان موسوم به اصلاح‌طلب هستند، این راهبرد دشمن را در داخل عملیاتی می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان یکی از فعالان سیاسی در همدان گفت: متأسفانه فضایی ایجاد شده که ساختارشکنان فکر می‌کنند می‌توانند راهبرد دشمن در مورد تقدس‌زدایی از نظام را دوباره عملیاتی کنند. هنوز عده‌ای در داخل امید دارند فتنه ۸۸ را باز تولید کنند و بازیگران داخلی و خارجی را به صحنه معارضه با نظام برگردانند.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان این اعتقاد که " آمریکا به این عده امیدوار است "، افزود: نظام و مردم امید آنها را با تدبیر درست به یأس تبدیل خواهند کرد؛ ان‌شاءالله. امیدواریم اصلاح‌طلبان و مجمع روحانیون مبارز هم علیه حرف‌ها و اقدامات ساختارشکنانه تفاله‌های آمریکایی در داخل کشور موضع صریح و سریع اعلام کنند.

وی با اشاره به نگرانی خبرگان مردم از اوضاع فرهنگی کشور و نیز نگرانی رهبر انقلاب اسلامی از آشفته‌بازار فرهنگ کشور، گفت: بازگشت فتنه نیاز به بسترسازی فرهنگی دارد. اکنون در برخی رسانه‌ها و احزاب وابسته به اصلاح‌طلبان این تحرک دیده می‌شود. آنها حمله به مقدسات مردم و نظام را شروع کرده‌اند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضع‌گیری جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار کرد: این لبیک به رهنمود مقام معظم رهبری، کار شایسته‌ای است اما انتظار مردم این است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن روز که حکم الهی قصاص را زیر سوال بردند و به احکام الهی اهانت کردند، آن روز که فلسفه غدیرخم را مخدوش اعلام کردند، به این تحرکات پاسخ قاطع و هشدار می‌داد.

وی همچنین گفت: مملکت قانون دارد و قانون در برابر اهانت به مقدسات و نشر اکاذیب حکم دارد. وزرا و مسئولان موظف و مستلزم به قانون اساسی و مجری قوانین باید باشد، وزیر ارشاد و سایر اعضای محترم قوه مجریه باید خود پیشقدم باشند و حمایت از احکام صادره کنند. اینجاست که مرزبندی با دشمن و دشمنی‌ها و در کنار مردم و نظام بودن معنی پیدا می‌کند.

امانی در پاسداشت فرهنگ انقلابی مردم نیز اظهار کرد: توجه به فرهنگ دینی و انقلابی باید وجهه همت مسئولان کشور باشد. حفظ و تقویت حرکت جهادی مردم و الهام گرفتن از جوانان فداکار، متدین و انقلابی باید در دستور کار باشد. این رویکرد راهبرد دشمن در خصوص تقدس‌زدایی را سد می‌کند.

وی در ادامه در مورد برخی اظهارات درباره اسدالله لاجوردی گفت: جفا به شهید لاجوردی و نسبت دادن مسایلی به ایشان که واقعیت ندارد، با انصاف و عدالت نمی‌خواند. منافقین هزاران نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند. بزرگانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی و شهدای هفتم تیر، شهید لاجوردی از سوی منافقین به تیغ ترور سپرده شده‌اند. باید نظر مبارک امام راجع به شهید لاجوردی بیان شود نه اینکه مطلبی بگوید که منافقان و استکبار می‌گویند. خواست ما از حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدحسن خمینی این است که نسبت به مطالب پایگاه‌های خبری منتسب به آن مجموعه توجه کافی کنند.

امانی ادامه داد: متأسفانه مطالبی به امام(ره) نسبت داده شده که فقط خود افراد گوینده شاهد آن است. در حالی که شواهد دیگر وجود دارد که این مطلب صحت ندارد. خون پاک شهید لاجوردی گواهی می‌دهد دلسوزی برای منافقین برای کسانی که این راه را می‌پیمایند عاقبت بخیری ندارد. امام(ره) در مورد مرحوم حاج سیداحمد خمینی می‌فرمایند، کسی که بیش از همه از آقای لاجوردی حمایت می‌کرد، احمد بود.

وی افزود: منافقین در همگرایی با ارتش بعثعراق حتی از قتل عام نمازگزاران جمعه تهران پرهیز نکردند و امروز ما یاد و خاطره آنان را در سالگرد شهادتشان در اسفند ماه گرامی می‌داریم.

این فعال سیاسی در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در جلسه فوق‌العاده دولت نیز گفت: دولت باید فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را طوری اجرا کند که نواقص گذشته را نداشته باشد. اطلاعات دقیق افراد نیازمند در کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی وجود دارد. باید به گونه‌ای که عزت و کرامت آنها حفظ شود و مورد حمایت دولت قرار گیرند.

امانی اضافه کرد: کمیته امداد تجربه سه سال ارائه سبد کالا و کمک کالایی به این دهک درآمدی دارد و زیرساخت‌های آن را پدید آورده است. دولت بهتر است از آن استفاده کند که هم کرامت این عزیزان حفظ شود و هم باری از دوش دولت برداشته شود.

وی در مورد آخرین تحولات در شورای همکاری‌های خلیج فارس نیز اظهار کرد: ظاهراً برخی کشورهای عربی در اطراف خلیج فارس حمایت از تروریسم و برادرکشی در کشورهای اسلامی را که توسط عربستان عملیاتی می‌شود را قبول ندارند. زیاده‌خواهی‌های عربستان باعثشده آنها در بقای این پیمان تردید کنند. مگر اینکه عربستان دست از حمایت تروریسم و تکفیری‌ها و ایجاد تفرقه در جهان اسلام بردارد.

این عضو موتلفه در مورد آخرین تحولات اوکراین تاکید کرد: آمریکا و اروپا با دموکراسی در اوکراین اعلام جنگ کرده‌اند. آنها در اوکراین، می‌خواهند دست‌نشانده‌ای برای خود روی کار بیاورند و دروغ بودن این همه ادعاهای غرب در دموکراسی را خودشان به اثبات رسانده‌اند. آمریکا و اروپا روسیه را به تحریم اقتصادی تهدید کرده‌اند در حالی که دست آنها در روسیه زیر ساطور تحریم متقابل روس‌هاست ۶۰ درصد گاز اروپا را روسیه می‌دهد.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: راه حل بحران، احترام دو طرف به خواست مردم اوکراین و عدم دخالت در امور آن کشور است. اگر در سوریه هم غرب به این قواعد احترام می‌گذاشت نیاز به این همه لشکرکشی تروریستی و قتل‌عام‌ها نبود.

وی در پایان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ گفت: در سال ۱۳۹۲ حزب موتلفه اسلامی با ضایعه ارتحال مرحوم استاد عسگراولادی، مرحوم استاد پرورش و مرحوم حاج حیدری و برخی دیگر از شخصیت‌های حزب در تهران و استان‌ها مواجه بود که دعا می‌کنیم خداوند متعال آنها را با حضرات معصومین(ع) محشور بفرماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز