خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام آمادگی شمس‌الواعظین برای مناظره با حسین شریعتمداری

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۸۰

این مخالفت‌ها و هجمه‌هایی که به دولت می‌شود باید براساس آمار و مستندات باشد، مثلا بگویند آقای روحانی، براساس مستندات و آمار در دوره هشت ساله قبلی میزان تیراژ روزنامه‌ها به این میزان افزایش یافت، میزان وابستگی مردم به رسانه‌های خارجی کاهش یافت یا فلان درصد اشتغال برای روزنامه‌نگاران ایجاد کردیم.

ماشاالله شمس‌الوعظین ضمن اعلام آمادگی برای مناظره با حسین شریعتمداری تاکید کرد: من در این مناظره‌ می‌خواهم بفهمم که آقای شریعتمداری و روزنامه کیهان و رسانه‌های همسو در چه جایگاه و مقامی حضور دارند که برای رسانه‌های مستقل خط و نشان می‌کشند.

شمس‌الوعظین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حملات و هجمه‌هایی که از سوی رسانه‌های اصولگرا به رئیس جمهور پس از سخنرانی‌اش در اختتامیه جشنواره مطبوعات شد، گفت: من قبل از ورود به بحث، هم به اصلاح‌طلبان و هم به اصولگرایان توصیه می‌کنم که کمی به آمارها و شاخص‌های توسعه انسانی که توسط سازمان‌های بین‌المللی مانند یونسکو، سازمان ملل متحد و… تهیه شده است، نگاه کنیم و آن وقت براساس کارنامه‌مان حرف بزنیم.

این روزنامه‌نگار ادامه داد: این مخالفت‌ها و هجمه‌هایی که به دولت می‌شود باید براساس آمار و مستندات باشد، مثلا بگویند آقای روحانی، براساس مستندات و آمار در دوره هشت ساله قبلی میزان تیراژ روزنامه‌ها به این میزان افزایش یافت، میزان وابستگی مردم به رسانه‌های خارجی کاهش یافت یا فلان درصد اشتغال برای روزنامه‌نگاران ایجاد کردیم.

شمس‌الواعظین تصریح کرد: وقتی به آمارها و شاخص‌های دم‌دستی نگاهی بکنیم، می‌بینیم که آنها هیچ دستاورد و موفقیتی جز تعطیلی و توقیف روزنامه‌ها نداشتند. تیراژ روزنامه‌ها در زمان اصلاحات به ۴ میلیون و هفتصد هزار نسخه در روز رسیده بود اما در زمان دولت احمدی‌نژاد به حداکثر پانصد هزار نسخه در روز رسیدیم و این نشان نرخ نزولی شاخصه‌ای چون تیراژ مطبوعات دارد و به جای پیشرفت، پسرفت داشته‌ایم.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی اظهار داشت: اگر روحانی آمار غلط داده، بیائید و بگوئید براساس اطلاعات‌تان چه چیز را غلط گفته و اگر اینها فقط بهانه است، دست از بهانه‌گیری برداریم و دست‌به‌دست هم اوضاع رسانه‌ای کشور را اصلاح کنیم وگرنه وارد یک سیاه‌چال رسانه‌ای خواهیم شد.

وی با اشاره به انتقادات و خط و نشان کشیدن‌های رسانه‌هایی چون کیهان خاطرنشان کرد: من از آقای شریعتمداری سوالی دارم و آن، این است که بیایند و رسما بگویند چرا برای دیگر رسانه‌ها خط و نشان می‌کشند؟ به این منظور ایشان را به مناظره‌ای دعوت می‌کنم تا بفهمم که آقای شریعتمداری و روزنامه کیهان و رسانه‌های همسو در چه جایگاه و مقامی حضور دارند که برای رسانه‌های مستقل خط و نشان می‌کشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز