خبرگزاری کار ایران

محمد علی ایازی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اگر احمدآقا زنده بود شاید خیلی از حذف‌ها انجام نمی‌شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۶۲۰

حاج سید احمد خمینی آگاهی عمیقی از مسائل دینی و اجتماعی داشت / چنین شخصیتی که سال‌ها در مبارزه بوده و در کنار حضرت امام(ره) کوران مبارزه را پشت سر گذاشته بود می‌توانست در تداوم انقلاب و پیشگیری از آفت‌ها و آسیب‌های تهدیدکننده انقلاب موثر باشد.

همدرس حاج سید احمد خمینی در حوزه علمیه قم ایشان را شخصیتی هوشمند خواند که اگر زنده بود شاید بسیاری از حذف‌ها امروز انجام نمی‌گرفت.

محمدعلی ایازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سالگرد رحلت حاج سید احمد خمینی اظهار داشت: بدون شک یادگار امام شخصیت بسیارموثری بود که در دوران پرفراز و نشیب انقلاب در کنار حضرت امام(ره) حضور داشت و آگاهی و بینش عمیقی نسبت به نظرات ایشان داشت.

وی با اشاره به درک عمیق حاج سید احمد خمینی از مسائل اجتماعی و سیاسی نقش وی در نظام را کارساز و مهم دانست و خاطرنشان کرد: از این جهت ایشان نقش ویژه تاریخی در آن مقاطع ایفا کردند. نکته مهم این است که امام(ره) شخصیتی را در کنار خود داشتند که بسیار به ایشان اعتماد می‌ورزیدند و این اعتماد در اجرای منویات ایشان بسیار موثر بود.

وی افزود: چنین شخصیتی که سال‌ها در مبارزه بوده و در کنار حضرت امام(ره) کوران مبارزه را پشت سر گذاشته بود می‌توانست در تداوم انقلاب و پیشگیری از آفت‌ها و آسیب‌های تهدیدکننده انقلاب موثر باشد.

ایازی تصریح کرد: با این ویژگی‌ها و این سابقه اگر ایشان زنده بود شاید بسیاری از این حذف‌ها صورت نمی‌گرفت. ایشان شخصیت بسیار هوشمندی بود که فهم عمیقی از مسائل دینی و اجتماعی داشت. من در دوران تحصیل می‌دیدم که نظرات ایشان در حوزه‌های اجتماعی و دینی بسیار قابل توجه بود.

وی در پایان گفت: من با ایشان در حوزه در درس آیت الله سلطانی که پدرخانم ایشان بودند و همچنین در جلسات درس آیت الله فاضل لنکرانی حضور داشتم. از این رو می‌دیدم که به طور کلان ایشان آگاهی عمیقی از مسائل دینی و اجتماعی داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز