خبرگزاری کار ایران

توضیحات مسئول اطلاع رسانی وزارت کشور درباره تحصن یک نماینده

کد خبر : ۱۵۴۸۱۳

ماجرای تحصن نماینده مردم آزاد شهر رامیان به دلیل تحمیل فردی خاص برای فرمانداری رامیان بوده است.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: ماجرای تحصن نماینده مردم آزاد شهر رامیان به دلیل تحمیل فردی خاص برای فرمانداری رامیان بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مهدی اللهیاری مسئول پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور با تاکید بر اینکه سیاست وزارت کشور در تعامل سازنده و منطقی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است، اظهارداشت: آقای صابری نماینده مردم شریف آزاد شهر و رامیان بارها از طرق مختلف از جمله مقامات محلی و وزارت کشور اصرار بر انتصاب فردی خاص برای فرمانداری رامیان بود.

وی با بیان اینکه انتصاب استانداران، فرمانداران و تمامی مقامات و مسئولان وزارت کشور فرایندی کاملاً مشخص و قانونمند دارد، تصریح‌کرد: بر همین اساس فردی دیگری واجد شرایط قانونی شناخته شده بود اما ایشان بدون هیچ دلیلی و صرفاً جهت اصرار برای انتصاب فرد آشنای مورد نظر خود خواستار تحمیل نظر خود بر تمامی فرایندهای قانونی و معمول شد.

اللهیاری افزود: به همین دلیل روز گذشته وی به وزارت کشور مراجعه کرده و با وجود برنامه‌های از پیش تعیین شده آقای امیری قائم مقام وزیر کشور بعدازظهر روز سه‌شنبه بیش از یک ساعت و نیم با ایشان به گفت‌وگو پرداخت ولی متاسفانه علی رغم تلاش قائم‌مقام وزیر کشور برای متقاعد کردن و توجیه نماینده محترم نسبت به حدود اختیارات و وظایف قانونی نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی همچنین فرآیند قانونی انتصاب فرمانداران ایشان حاضر به پذیرش موضوع نشد و حتی از گفت‌وگو با استاندار و معاون سیاسی استانداری گلستان خودداری کرد.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به اینکه نماینده مذکور پس از دیدار با قائم مقام وزیر کشور با حالتی خاص با وجود عدم حضور وزیر محترم کشور در وزارتخانه بعلت شرکت در جلسه‌های دیگر دولت، ضمن مراجعه به دفتر وزیر خواستار ملاقات با وی می‌شود، گفت: به‌دلیل فوق‌الشاره این ملاقات مقدور نبود و ایشان با حضور در دفتر مشاور وزیر کشور و مدیرکل هماهنگی حوزه وزارتی مجددا خواسته خود را مطرح می‌نمایند و بر آن پافشاری می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود تلاش زیاد مدیرکل هماهنگی حوزه وزارتی وی نه تنها قانع نمی شوند بلکه بازهم حاضر به گفت‌وگو با استاندار و معاون سیاسی وی نمی شود و حدود ساعت ۱۰ شب آقای امیری قائم مقام وزیر کشور مجددا از ایشان می خواهد که درخواست خود را از مجاری قانونی و طبق ضوابط پیگیری نماید.

اللهیاری با بیان اینکه قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس به ایشان توصیه می‌کند چنین اقداماتی با هدف اعمال نظر به مقامات اجرایی در شان و منزلت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی نیست، بیان داشت: اما متاسفانه نماینده مذکور با عصبانیت و به بکار بردن الفاظ ناشایست نسبت به مقامات استانی برخواسته خود پافشاری می‌کند و نهایتا بعد از ساعاتی بنا به میل و خواست خود وزارت کشور را ترک میکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز