خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام قوامی در گفت‌و‌گو با ایلنا: / تکرار /

امام(ره) اعتقادی عمیق به رای و دیدگاه مردم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۰۶۵

به جز منافقین که در زمان امام دست به اقدامات مسلحانه زدند و امام به شدت با آن‌ها برخورد کرد و باید هم برخورد می‌کرد، امام همه جناح‌هایی که به صورت مسالمت آمیز و در قالب احزاب فعالیت می‌کردند را زیر چتر خود قرار می‌داد و این نیز دلیلی دیگر بر اعتقاد راسخ امام به جمهوریت است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت امام در اکثر قریب به اتفاق سخنرانی‌های خود نظر مردم را محترم می‌شمردند و «میزان رای ملت است» اصلی بود که ایشان ارائه کردند و این مهم‌ترین دلیل بر اعتقاد عمیق و کامل ایشان به رای و دیدگاه مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر قوامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص نقش و جایگاه جمهوریت در اندیشه امام خمینی «ره» گفت: حضرت امام در اکثر قریب به اتفاق سخنرانی‌های خود نظر مردم را محترم می‌شمردند و «میزان رای ملت است» اصلی بود که ایشان ارائه کردند و این مهم‌ترین دلیل بر اعتقاد عمیق و کامل ایشان به رای و دیدگاه مردم است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امام همه جناح‌های سیاسی را تایید می‌کردند، خاطر نشان کرد: به جز منافقین که در زمان امام دست به اقدامات مسلحانه زدند و امام به شدت با آن‌ها برخورد کرد و باید هم برخورد می‌کرد، امام همه جناح‌هایی که به صورت مسالمت آمیز و در قالب احزاب فعالیت می‌کردند را زیر چ‌تر خود قرار می‌داد و این نیز دلیلی دیگر بر اعتقاد راسخ امام به جمهوریت است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برخی ادعا‌ها مبنی بر اینکه امام خمینی اندیشه دیگری جدای از جمهوری اسلامی در سر داشته است، اظهار داشت: کسانی که چنین ادعایی را مطرح می‌کنند بزرگ‌ترین تهمت و توهین را به کسی که همواره و بدون استثنا از رای و نظر و همراهی با مردم دم می‌زد روا می‌دارند.

این نماینده مجلس ششم با بیان اینکه دستورات اسلام دستورات نظری است که در تمام اعصار قابل انعطاف است در خصوص جایگاه اسلام در نظام جمهوری اسلامی نیز بیان کرد: ما وقتی می‌گوییم جمهوری اسلامی یعنی اینکه وجود فق‌ها و کار‌شناسان دینی برای تشخیص احکامی که وضع می‌شود لازم است اما اینکه چه قرائتی از اسلام قرائت می‌شود قابل بحثاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز