خبرگزاری کار ایران

حجه السلام والمسلمین رئیسی:

ناقضان حقوق بشر علیه ایران بیانیه صادر می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۷۵۰

اگرهمان طور که خداوند حضرت فاطمه را تعریف کرده اند مورد توجه قرار گیرند رمز وحدت مسلمین است و رمز جلوگیری از همه تشّتت ها و تفرقه ها است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به صدور قطعنامه اتحادیه اروپا در مورد حقوق بشر در ایران گفت: امروز مدعیان حقوق انسان که اولین ناقضان حقوق بشرند مدعی احقاق حقوق دیگران هستند و اتحادیه اروپا که خود محکوم به نقض حقوق بشر مردم خود و همچنین مردم افریقا است در امور داخلی ایران دخالت می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجه السلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: مقام وجود و ملکوتی حضرت صدیقه طاهره موجب شده است که ایشان نه فقط برای شیعیان بلکه برای همه بشریت یک الگو است و همواره باید فکر، عمل و اندیشه او را مورد تاثیر قرار داد.

وی افزود: اگر فاطمه اطهر را محدود معرفی کنیم مثل این است که دریایی را در حوضی قرار داده ایم. اگر تابع و پیروی نبی اسلام هستیم حتماً با توجه به جایگاه رفیع حضرت فاطمه و آنچنان که قرآن و خدا ایشان را تعریف کرده اندایشان را بشناسیم.

معاون قوه قضائیه با بیان این که حضرت فاطمه(س) رمز اعتلاف و وحدت مسلمین است ابراز داشت: اگرهمان طور که خداوند حضرت فاطمه را تعریف کرده اند مورد توجه قرار گیرند رمز وحدت مسلمین است و رمز جلوگیری از همه تشّتت ها و تفر قه ها است.

حجه السلام والمسلمین رئیسی در تشریح صفات و ویژ. گی های حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: عبادت ایشان زبانزد بودو حرکت او بر اساس خدامحوری و خدا خواهی بود. و از نظر دگرخواهی نیز برخلاف دگر خواهی های دیگر در عالم برای اخلاص بود.

وی با اشاره به صدور قطعنامه اتحادیه اروپا در مورد حقوق بشر در ایران گفت: امروز مدعیان حقوق انسان که اولین ناقضان حقوق بشرند مدعی احقاق حقوق دیگران هستند و اتحادیه اروپا که خود محکوم به نقض حقوق بشر مردم خود و همچنین مردم افریقا است در امور داخلی ایران دخالت می کند. همه شاهد اقدامات آنها بر روی مردم آفریقا هستند آنها انواع داروهای شیمیایی را بر روی مردم افریقا آزمایش می کنند.

حجه السلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: آنها از سربازان آمریکایی تعهد می گیرند که بر رویشان یک سری داروهای شیمیایی آزمایش کنند و آنها حق هیچ گونه اعتراضی به این مسئله ندارند.

وی افزود: از مسئولان دیپلماسی کشور می خواهیم که قاطعانه به این اقدام ناقضان حقوق بشر و اروپایی های پاسخ دهند.

معاون قوه قضائیه با بیان این که اگر می خواهیم از حقوق انسان بحثکنیم باید به خانه امام علی(ع) و حضرت فامطه نگاه کنیم اظهار داشت: پیامبر هر روز صبح به دیدن امام علی(ع) و حضرت فاطمه می رفت و این اقدام به ما آدرس می دهد که اگر می خواهیم به دنبال حقوق بشر باشیم توجه ما به زندگی این دو بشر باشد.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) حدوداً در ۶۰ جنگ حضور داشت و حضور مجدانه حضرت فاطمه در کنار پیامبر و امیرالمومنین در آن وضعیت سخت و همچنین پس از رحلت پیامبر(ص) همراه امام علی(ع) بود.

حجه السلام والمسلمین رئیسی با اشاره به سخنی از حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد ایشان می فرماید نسخه اصلاحی من سیره مادرم حضرت فاطمه است و با آن عالم را اصلاح می کنم که این فرمایش ایشان نشان از اهمیت سیره حضرت فاطمه دارد. که باید برای همه ما الگو باشد.

معاون قوه قضائیه شعار سال را نشان از اهمیت موضوع دانست و گفت: تحقق شعار اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهاد ملی در پرتو سیره حضرت فاطمه عملی خواهد شد و دست اندر کاران با توجه به شعار امسال و سیره این حضرت باید به آن جامعه عمل بپوشانند.

وی افزود: قبل از این که انقلاب ما انقلاب سیاسی باشد انقلاب فرهنگی است و همه دست آوردهای ما در پرتو فرهنگ دینی بوده است و مرزبانان فرهنگی کشور واجب است که از فر هنگ الهی و فرهنگ اسلامی ما سیانت کنند.

حجه السلام والمسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: نمی توان گفت که هر محصولی تولیدشود و مردم باید خودشان تشخیص دهند که آن را استفاده کنند یا خیر و این مثل این است که بگوییم مواد مخدر در جامعه پخش شود و مردم خودشان تفاوت بین نخود و کشمش و مواد مخدر را تشخیص دهد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این که باید امور فرهنگی را به محصولان فر هنگی سپرد ابراز کرد: نباید خدای نکرده به مرحله ای رسید که جرمی اتفاق بیفتد و اگر چنین شود دستگاه قضائیه موظف است با مفسدان اقتصادی و فرهنگی مجدانه برخورد کند.

وی با اشاره به تحریم های غرب علیه ایران گفت: آنها از هر وسیله ای که بتوانند به عنوان فشار علیه ملت ایران استفاده می کنند و به آن به نگاه یک ظرفیت می نگرند و این وظیفه ماست که با توجه به گام های دشمن برنامه ریزیهای خود را انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز