خبرگزاری کار ایران

جیش العدل با رد تحویل مرزبانان ایرانی مدعی شد؛

تاریخ و مکان دقیقی برای تحویل سربازان ایرانی تعیین نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۷۸۷

حکم آزادی اسرا به درخواست و پادرمیانی علمای اهل سنت و در راس آنان به درخواست مولانا عبدالحمید(حفظه الله) امام جمعه اهل سنت زاهدان توسط شورای مرکزی سازمان و شخص رهبری سازمان اعلام گشته است.

جیش العدل مدعی شد که تاکنون زمان و مکانی برای تحویل مرزبانان ایرانی تعیین نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جیش العدل در اطلاعیه ای که در وبلاگ منتسب به خود منتشر کرده است، آزادی مرزبانان را به خواست علمای اهل سنت و در راس آنان شیخ مولوی عبدالحمید عنوان کرده و مدعی شده است که تاریخ دقیق و مکان مشخصی برای تحویل تعیین نشده است.

در این اطلاعیه آمده است؛

«سازمان جیش العدل اعلام میدارد که زمان و مکان دقیقی برای تحویل پاسداران به علمای اهل سنت منطقه تعیین ننموده است.

حکم آزادی اسرا به درخواست و پادرمیانی علمای اهل سنت و در راس آنان به درخواست مولانا عبدالحمید(حفظه الله) امام جمعه اهل سنت زاهدان توسط شورای مرکزی سازمان و شخص رهبری سازمان اعلام گشته است. اما تاریخ دقیق و مکان مشخصی برای تحویل و تحول تعیین نگشته است. درصورت تعیین تاریخ دقیق و محل تحویل پاسداران به وفد علما در بیانیه آینده اشاره خواهیم نمود».

گفتنی است؛ مقامات وزارت کشور و استانداری نیز در گفت وگوهای جداگانه با خبرنگاران ایلنا، آزادی مرزبانان ایرانی را تائید نکرده و اعلام داشته بودند تنها با ورود آنها به خاک ایران خبر آزادی این مرزبانان را تائید خواهند کرد.

چندی پیش شیخ مولوی عبدالحمید در گفت وگو با ایلنا از جیش العدل خواسته بود که ضمن پایان دادن به این گروگان گیری، زمینه آزادی این مرزبانان را فراهم کنند.

این گروه همچنین در اطلاعیه دیگری که لحظاتی پیش در وبلاگ منتسب به خود منتشر کرده است، اعلام کرده که ادعای رسانه ها مبنی بر تحویل دادن جسد یک ایرانی به ایران و نسبت دادن مسئولیت کشتن این فرد به سازمان جیش العدل را به شدت تکذیب می نماید و چنین چیزی از پایه و اساس کذب می باشد، زیرا رزمندگان جیش العدل در خاک پاکستان نیستند تا مسئول این حادثه باشند.

به نظر می رسد این اطلاعیه جیش العدل مربوط به خبر بی بی سی است که در آن به نقل از نیروهای انتظامی بلوچستان پاکستان گفته شده بود که جسد یک ایرانی که در این منطقه پیدا شده، که در کاغذی که در جیب این فرد گذاشته شده، جیش العدل مسئولیت کشتن این فرد را بر عهده گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز