خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

در مورد شهادت گروهبان دانایی‌فر هنوز قانع نشده‌ایم / دولت پاکستان پیگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۵۴

اگر بار دیگر این چنین اتفاقی بیفتد، دولت پاکستان باید پاسخگو باشد چراکه خویشتنداری که از سوی ما انجام شد، دیگر تکرار نمی‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موجود ما قانع نشده‌ایم که گروهبان دانایی فر به شهادت رسیده باشد و سند و مدرکی هم در این رابطه وجود ندارد و حتی مرزبانان آزاد شده نیز از وضعیت وی بی‌اطلاع هستند اما ما پیگیر این مسئله هستیم و وظیفه دولت پاکستان هم این است که این مسئله را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه گردهمایی مشترک فرمانداران و استانداران دولت تدبیر وامید که از صبح امروز در وزارت کشور در حال برگزاری است، در خصوص این همایش گفت: انتظار ما این است که استانداران و فرمانداران محترم که وظیفه هماهنگی میان مردم و نهادهای مختلف را برعهده دارند، برای اهم موضوعات آماده باشند.

وی با بیان اینکه در این همایش دو موضوع مهم مورد بحثقرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و شعار امسال با نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و دیگری هدفمند کردن یارانه‌ها است تا امکانات و منابع آن را مهیا کنیم و با اجرای این دو سیاست باعثخروج از رکود و ایجاد اشتغال باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در این همایش شخصیت‌های مهم و موثری مانند معاون اول رئیس جمهور، معاون اجرایی، وزیر کار و وزیر بهداشت دعوت شده‌اند، اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این جلسات و تبادل نظر مقدمات را برای یک حرکت مهم و یک جهش قابل قبول داشته باشیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما برای سال ۹۳ چه وعده‌ای می‌دهید، تصریح کرد: قول می‌دهم به لطف خدا تلاش‌های خالصانه‌ای داشته باشیم تا سیاست‌های خوبی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده‌اند توسط دولت اجرا شود.

وی در خصوص ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: ثبت نام اینترنتی است و از بیستم فروردین آغاز می‌شود، همه شرایط برای ثبت نام اینترنتی فراهم است و کارشناسان وزارت ارتباطات اطمینان داده‌اند که مشکلی برای ثبت نام فراهم نشود و اگر مشکلی ایجاد شد، بخشداران و استانداری در این رابطه پاسخگو هستند.

وزیر کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص تمهیدات وزارت کشور برای عدم تکرار وقوع مسائلی همانند گروگانگیری مرزبانان ایرانی خاطر نشان کرد: استان سیستان و بلوچستان منطقه‌ای حساس و استراتژیک است و به خاطر ناامنی که در مرزهای شرقی ما وجود دارد و دولت‌های همسایه نیز به خاطر مسائل داخلی شان بر مرزها کنترل ندارند، در این منطقه با خلاء امنیتی روبرو هستیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا با ساخت استحکامات و امکانات و تجهیز منطقه سعی کنیم تا این اقدامات تکرار نشود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه سپاه و نیروی انتظامی قول داده‌اند تا پایان شهریور ماه خلا‌ءهای مرزی را مسدود کنند، اذعان داشت: دولت به همین منظور منابع مالی را تامین کرده و می‌خواهیم با ساخت برجک‌های مراقبتی این خلاءها را از بین ببریم و امیدواریم وقایع این چنینی رخ ندهد.

عضو کابینه دولت تدبیر وامید افزود: اگر این مسائل تکرار شود، از نظر من به عنوان وزیر کشور قابل قبول نیست و تمام نیروها باید پاسخگوی این مسئله باشند.

وی درخصوص واگذاری ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی به سپاه گفت: از سال‌های قبل تامین امنیت و مراقبت از مرزهای شرق و جنوب شرقی کشورمان بر عهده سپاه قدس بوده و واگذاری این مناطق به سپاه از سوی نیروی انتظامی بر اساس روال جاری صورت گرفته است.

رحمانی فضلی در خصوص نقش پاکستان در آزادی مرزبانان ایرانی و وقوع این مساله، یادآور شد: ما شرایط پاکستان را درک می‌کنیم چراکه آنها از شرایط ویژه‌ای برخودار هستند و شاید در تامین امنیت داراری مشکل باشند من در گفت‌وگوهای اولیه‌ام عنوان کردم که اگر دولت پاکستان در کنترل مرزها و حتی تامین امنیت در عمق کشورش دارای مشکل است ما حاضریم به شکل مشترک این امنیت را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: از من دعوت شده است تا براساس توافقنامه امنیتی مشترک میان ایران و پاکستان با یکدیگر بحثداشته باشیم و من در این جلسات شرکت خواهم کرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی در خصوص مذاکرات ایران با پاکستان برای آزاد سازی مرزبانان اظهار داشت: ما برای آزادسازی سه مذاکره داشتیم که معاون استانداری سیستان بلوچستان به کویت رفت و دیدارهایی هم با مقامات پاکستانی داشتیم و سفیر پاکستان نیز به وزارت کشور اظهار شد و رئیس جمهور نیز با رئیس جمهور پاکستان هم تماس گرفت و هم در افغانستان در این رابطه دیدار داشتند و مجموع این رفتارها در آزاد سازی مرزبان‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مسئولیت مرزهای شرقی بر عهده پاکستان است، اظهار داشت: اگر بار دیگر اتفاقی این چنینی بیفتد، دولت پاکستان باید پاسخگو باشد چراکه خویشتنداری که از سوی ما انجام شد، دیگر تکرار نمی‌شود.

وی در خصوص اینکه مسئولیت این پرونده برعهده چه نهادی بود، گفت: این پرونده زیر مجموعه شورای عالی امنیت ملی پیگیری می‌شد، اما مردم و ریش سفیدان منطقه مقدمه امنیت و آزادسازی مرزبانان را فراهم کردند.

رحمانی فضلی در خصوص چرایی رخ دادن این مسئله گفت: مهمترین علل این مسئله عدم توسعه است که به خاطر فقدان امنیت است و گرنه مردم این منطقه خواهان توسعه هستند و دولت تدبیر وامید نیز برنامه‌هایی برای توسعه این مناطق دارد که طلیعه‌هایی از آن را در سفر استانی به این منطقه خواهیم دید.

وی در خصوص گروهبان دانایی فر بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود ما قانع نشده‌ایم که وی به شهادت رسیده باشد و سند و مدرکی هم در این رابطه وجود ندارد و حتی مرزبانان آزاد شده نیز از وضعیت وی بی‌اطلاع هستند اما ما پیگیر این مسئله هستیم و وظیفه دولت پاکستان هم این است که این مسئله را پیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز