خبرگزاری کار ایران

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

قطعنامه پارلمان اروپا بازی چندسطحی جبهه غرب علیه ایران است

کد خبر : ۱۵۷۶۲۲

چنین قطعنامه ای با مبنای منفی نمی تواند گام مثبت اتحادیه اروپا برای ایجاد روابط سازنده با ایران باشد.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی قطعنامه اخیر پارلمان اروپا را بازی چند لایه جبهه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: چنین قطعنامه ای با مبنای منفی نمی تواند گام مثبت اتحادیه اروپا برای ایجاد روابط سازنده با ایران باشد.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است: همانطور که پیش بینی می شد در حین مذاکرات هسته ای با ایران در راستای نیل به توافق جامع، طرف مقابل هجمه گسترده ای را با تمرکز بر مداخله در امور داخلی ایران، وضعیت حقوق بشر و توان دفاعی ایران به راه انداخت.

این تشکل سیاسی، این قطعنامه را بازی چند سطحی و دیپلماسی چندلایه جبهه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: چنین قطعنامه ای با این مبنای منفی نمی تواند گام مثبت اتحادیه اروپا در ایجاد رابطه سازنده با ایران باشد.

این بیانیه می افزاید: این قطعنامه نشان می دهد آنان به دنبال فضاسازی و بسترسازی پیرامون این موضوع هستند که ایران را مستعمره خود به ملل آزادیخواه دنیا نشان دهند و مداخله مستقیم، رسمی خود در امور داخلی ایران را عملیاتی کنند.

نویسندگان این بیانیه با یادآوری سیاست های ابلاغ اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی آورده اند: این اقدام اجماع وسیعی را در میان نخبگان، جریان های مختلف سیاسی و اقتصادی و مسوولین قوای سه گانه بوجود آورد و عملا آرایش کاذب سیاسی گذشته را به هم ریخت.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی و تاکید بر منافع ملی تنها راه نجات کشور در شرایط کنونی است، می افزاید: نظام سلطه درصدد است با صدور چنین قطعنامه هایی کشورمان را در حوزه های سیاسی دچار چالش کند و از پیگیری مسایل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بازدارد.

به عقیده این تشکل سیاسی، این قطعنامه و مواضع اخیر اتحادیه اروپا حاکی از آن است که نظام سلطه به دنبال توانمندسازی و ایجاد آزادی عمل برای جریان لیبرالی و واداده است تا از این رهگذر نگاه دولتمردان و نخبگان از مسایل اصلی کشور را باز دارد.

جمعیت ایثارگران انقلاس اسلامی با یادآوری این که شعار «استقلال خواهی» را از شعارهای اصلی انقلاب مردم ایران است، تاکید کرد: لازم است دانشگاهیان، نخبگان و سیاسیون با تاکید بر عنصر استقلال و منافع ملی و گفتمان رهبری، مانع از حاکمیت سایر گفتمان ها و چالش های بیهوده سیاسی شوند.

نویسندگان این بیانیه از تصمیم گیران و تصمیم سازان دیپلماسی کشور در دولت و مجلس با هوشیاری تمام و اهتمام به عزت ملت ایران و استقلال ایران اسلامی، فعالانه به مواجهه با استکبار و دنباله آن در اروپا بپردازند و با درایت هر چه بیشتر، حقوق مسلم ملت ایران را پیگیری کنند که در این راه، مجلس و دولت، افرادی که در اتحادیه اروپا در تصویب این قطعنامه موثر بودند را از ورود به کشورمان منع کنند زیرا که رویه نمایندگان اتحادیه اروپا نشان می دهد کاملا بر اساس راهبردهای رژیم صهیونیستی حرکت کرده اند.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با یادآوری فهرست بلند بالایی از نقض حقوق بشر در غرب و اروپا از جمله کمک به رژیم بعثی عراق در تسلیحات شیمیایی و کشتار جمعی، کمک به برخی رژیم های مرتجع منطقه برای کشتار مردم بی دفاع، زندان های مخوف اروپا، لگدکوب شدن حقوق زنان و اقلیت های دینی در کشورهای غربی تاکید کرد: اگر این افراد نمایندگان اروپا هستند برای این مشکلات خود چاره اندیشی کنند.

این جامعه در بیانیه خود یادآور شد: نظام سلطه و غرب بر این باورند عده ای که البته بسیار پرمدعا نیز هستند، مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم می دانند. نظام سلطه این گونه محاسبه کرده که کسانی در ایران عقیده دارند با حل موضوع هسته ای مساله تحریم ها حل خواهد شد، و متاسفانه برخی سیاسیون هم همین را در رسانه های داخلی فریاد زده اند.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با یادآوری این که اروپا و آمریکایی ها بر این خیال هستند که تهدید به فشار بیشتر، دولت ایران را به سمت امتیازدهی بیشتر سوق خواهد داد، گفت: البته در این میان برخی می گفتند نباید همچون ادبیات گذشته با غرب سخن گفت و در معامله با نظام سلطه باید اروپا را از آمریکا جدا کرد و اکنون به روشنی مشاهده می کنند که ادبیات خاکسارانه در مقابل غرب، موجب خواهد شد وحشیانه تر مورد هجمه قرار بگیریم.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد که مشکلات نظام اسلامی با نظام سلطه، هیچگاه به طور ریشه ای حل نخواهد شد چرا که مشکل آنان، اعتقادات، ایدئولوژی و راه پر عزت ملت ایران است.

نویسندگان این بیانیه ابراز امیدواری کردند حرکت استکبار جهانی عامل وحدت و انسجام ملی شود و مسوولان و مردم با عزم ملی و مدیریت جهادی عرصه فرهنگ و اقتصاد را شکوفا کرده و شاهد پیشرفت و تعالی ملت و ایران اسلامی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز