خبرگزاری کار ایران

سرلشکر جعفری:

الگوسازی فرهنگی برای اقشار مختلف، دشمن را آزار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۱۵

مقابله با تهدیدات فرهنگی وقتی صورت می‌گیرد که مردم به صورت خودجوش و گسترده وارد شوند همانطور که مردم در عرصه‌های مختلف برای دفاع مقدس علیه جنگ تحمیلی حضور یافتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقدیر و تشکر از بسیج به خاطر فعالیت‌های آن درباره اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه دولت از پیشنهادات، اقدامات و توان موفق بسیج و سپاه برای اقتصاد مقاومتی استقبال نکرده و امیدواریم از این ظرفیت عظیم استفاده کند.

به گزارش ایلنا، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در دوره آموزشی شهید بسیجی مولوی مصطفی جنگی زهی افزود: این جمع بخشی از مسئولان نظام هستند که با عشق به ولایت و درک رسالت پاسداری از انقلاب، برای اجرای فرامین ولایت تلاش می‌کنند.

وی اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع ماموریت سپاه و بسیج در مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و افزود: اقتدار ملی محور اصلی بیانات رهبری در ابتدای سال بود که با تاکید بر سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و علم و دانش دست یافتنی است.

فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به سخن امام خامنه‌ای که فرمودند ملت ایران باید خود را قوی کند، تصریح کرد: ضرورت اقتدار ملی در این شرایط و مذاکرات هسته‌ای وظایف سپاه را بیشتر می‌کند و تجربیات زیاد سپاه در زمینه‌های مختلف از گذشته تا کنون موجب عملکردی موفق شده است.

**خطرات و تهدیدات فرهنگی دشمن توسط جامعه و مسوولان اجرایی کشور حس نمی‌شود

سردار جعفری در ادامه اهمیت مقابله با جنگ نرم در عرصه فرهنگی را مانند ابتدای انقلاب مهم دانست و افزود: فعالیت سپاه و بسیج در عرصه فرهنگ نیاز به الزاماتی چون رویکرد جدید تحولی و تحول ساختاری و مدیریتی دارد که تاکنون بخشی از آن‌ها انجام شده است.

وی هشدار مقام معظم رهبری پس از جنگ مبنی بر تهدیدات فرهنگی دشمن با تعابیر گوناگون را یادآور شد و ادامه داد: جنگ نرم فرهنگی جدید‌ترین تعبیر ولایت است و امروز خطرات و تهدیدات فرهنگی دشمن توسط جامعه و مسئولان اجرایی کشور حس نمی‌شود که یکی از وظایف سپاه و بسیج درک و انتقال این حس به دیگران در کشور می‌باشد.

**تشکیل جبهه فرهنگی گسترده و مردمی با تقدم ابتکارات و جوشش‌های مردمی

فرمانده کل سپاه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان در سراسر کشور، تصریح کرد: مقابله با تهدیدات فرهنگی وقتی صورت می‌گیرد که مردم به صورت خودجوش و گسترده وارد شوند همانطور که مردم در عرصه‌های مختلف برای دفاع مقدس علیه جنگ تحمیلی حضور یافتند.

سردار جعفری در ادامه سخنان خود در ارتباط با الزامات فعالیت‌های فرهنگی از منظر ولایت خاطرنشان کرد: تشکیل جبهه فرهنگی گسترده و مردمی با تقدم ابتکارات و جوشش‌های مردمی صورت می‌گیرد.

**الگوسازی فرهنگی برای اقشار مختلف، دشمن را آزار می‌دهد

وی گفتمان سازی فرهنگی و الگوسازی را از دیگر الزامات فعالیت‌های فرهنگی دانسته و تاکید کرد: امام خامنه‌ای در همین خصوص می‌فرمایند مختصات فرهنگی که انقلاب برای الگو شدن طلب می‌کند، کار بسیج است چرا که الگوسازی برای اقشار مختلف، دشمن را آزار می‌دهد و دست و پای او را می‌بندد.

در ادامه این مراسم فرزند شهید مولوی جنگی زهی در سخنانی خون پاک شهیدان بزرگی همچون شوشتری، محمدزاده و جنگی زهی را برای وحدت در کشور در سایه ولایت دانسته و بر ادامه راه شهدا در پیروی از ولایت تاکید کرد.

این مراسم با حضور فرماندهان سپاه‌های استانی و فرماندهای نواحی مقاومت سراسر کشور در دانشکده شهید مطهری بسیج برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز