خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان:

پرونده دیگر متهمان عوامل ترور دادستان زابل همچنان مفتوح است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۵۰

به جز سه نفری که حکم اعدام آن‌ها از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است، پرونده مابقی متهمان مفتوح است و به تناسب جرم به مجازات خود خواهند رسید.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: به جز سه نفری که حکم اعدام آن‌ها از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است، پرونده مابقی متهمان مفتوح است و به تناسب جرم به مجازات خود خواهند رسید.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حمیدی در نخستین نشست قضایی استان با اشاره به قطعی شدن حکم اعدام سه تن از عوامل ترور داستان زابل، گفت: بزودی و با آماده شدن تمهیدات لازم حکم اعدام این افراد به مرحله اجرا درخواهد آمد تا درس عبرتی برای کسانی که در سر سودای تعرض به دستگاه قضایی و ایجاد اخلال در امنیت کشور را دارند باشد.

وی ادامه داد: پرونده افراد دیگر در ترور دادستان زابل مفتوح است و به تناسب جرم به مجازات خود خواهند رسید.

وی در ادامه خبر آزادسازی ۴ نفر از گروگان‌ها در آغاز سال جدید را خبر خوشی برای مردم استان دانست و از تلاش‌های نیروهای مردمی و علمای شیعه و سنی و ریش سفیدان تقدیر کرد.

حمیدی استفاده از ظرفیت مردمی را در حل برخی از مشکلات مهم توصیف کرد و افزود: گره‌های بزرگی از مشکلات جامعه با استفاده از این ظرفیت باز می‌شود.

وی شوراهای حل اختلاف را نمونه بارز استفاده از ظرفیت مردمی و ساماندهی آن در دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: دستگاه قضایی باید بیش از گذشته از ظرفیت شوراها برای برقراری صلح و سازش استفاده کند و قضات به اعضاء شوراها به عنوان مددکار و رفیق خود اعتماد کنند و بر آنها نظارت داشته باشند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بر ارتقاء جایگاه شوراهای حل اختلاف تاکید کرد و بیان کرد: باید شوراها را باور کنیم و بیش از گذشته به آن بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز