خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

مطالبات دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان از روحانی

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۴۵۰

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان یادآور می‌شود در پیمودن مسیری که برای اصلاح و توسعه‌ی کشور آغاز نموده‌اید، تحت تأثیر القائات آنان که هنوز پیام رسای ملت را در انتخابات ۲۴ خرداد نشنیده‌اند قرار نگیرید؛ چرا که پشتوانه‌ی شما پس از خداوند متعال همین رأی میلیونی مردم حق طلب ایران می‌باشد.

همزمان با سفر دکتر روحانی به استان سیستان و بلوچستان، انجمن اسلامی دانشجویان(پیرو خط امام) دانشگاه سیستان و بلوچستان طی نامه‌ای سرگشاده به رییس‌جمهور مطالبات‌شان را مطرح نمودند

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن این نامه به شرح زیر است:

وَلاَ یَحْزُنکَ قَوْلُهُمْ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلّهِ جَمِیعًا هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ نباید گفته‌ی آنان تو را اندوهگین کند، بی‌تردید همه عزّت از آن خداست اوست شنوای دانا(سوره یونس - آیه ۶۵)

جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور

پس از انتخاب جنابعالی از سوی ملت شریف ایران به عنوان سکان‌دار دستگاه اجرایی کشور، شاهد آنیم که موجی از اتحاد و امید کشور را فرا گرفته است؛ اتحاد برای ساختن ایرانی آباد و آزاد و امید برای بازگشت به کرامت و هویت. امروز نوبت سیستان و بلوچستان است که با حضور شما بیش از پیش شاهد این توفیقات و توجهات باشد. مقدم شما و هیئت همراه را به دیار آب، آفتاب و آئینه، سیستان و بلوچستان بزرگ گرامی می‌داریم. سرزمینی که مردمان متعهد و صبورش با بیش‌ترین رأی، ندای دولت تدبیر و امید را پاسخ گفتند. سرزمینی مستعد ولی خسته از بی‌مهری‌ها که امروز چشم امید به شما دوخته تا به جایگاه واقعی و درخور نام مردمانش نایل آید.

انجمن اسلامی در راستای رسالت دانشجویی خود که همانا دیده بانی و نقد سازنده‌ی تحولات می‌باشد و نیز در پاسخ به دعوت جنابعالی مبنی بر داشتن روحیه‌ی سقراط‌وار و بیان صریح دیدگاه‌ها بر خود لازم می‌داند به تحلیل کوتاهی از عملکرد دولت شما بپردازد.

جناب آقای رئیس جمهور نیک می‌دانیم که امروزه سیاست خارجی دولت‌ها ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد و امنیت ملی، سیاست داخلی و دیگر شئون حاکم بر زندگی ملت‌ها دارد. به گواه صاحب‌نظران، عملکرد دولت جنابعالی در حوزه‌ سیاست خارجی، نقطه‌ی قوت دولت تا بدین مقطع بوده است. سیاستی که مبتنی بر حفظ منافع ملی در سایه‌ تنش‌زدایی و تعامل با جهانیان و به ویژه کشورهای منطقه بوده که تاکنون ثمره‌ این اقدامات، رفع تدریجی تحریم‌ها، خروج از انزوای جهانی و نیز بازپیرایی چهره‌ جهانی مخدوش کشورمان بوده که همگان شاهد آثار مثبت این رویکرد بر زندگی مردم ایران بوده‌ایم. امید است ضمن پذیرش نقدهای منصفانه‌ کارشناسان امر، این روند ادامه یافته و مانع‌تراشی و غرض‌ورزی گروه‌های منفعت‌طلب، خللی در اراده‌ دولت در حل و فصل مسائل دیپلماتیک وارد نکند. چرا که خواست اکثریت مردم بر نفی سیاست‌های غلط دولت گذشته در این زمینه بوده است.

جناب آقای دکتر روحانی!

همان‌طور که جنابعالی بهتر می‌دانید حضور در صحنه‌ جهانی و توفیق در منازعات و معاملات بین‌المللی در جهت تأمین منافع ملی، پیش از هر چیز مستلزم ایجاد یک اجماع و عزم ملی در داخل است. این مهم نقش سیاست داخلی را بیش از پیش نمایان می‌سازد. عرصه‌ای که شاید بتوان آن را نقطه‌‌ی ضعف عملکرد دولت در ماه‌های اخیر دانست. اوضاع داخلیِ حاصل از انحصارطلبی‌ها، تنگ‌نظری‌ها و بی‌تدبیری‌های گذشته، کشور را با چالش‌ها و فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو ساخته است که رفع و حل آن‌ها نیازمند اراده‌ ملی و رویکردی همه‌جانبه است. رویکردی که هرچند به خوبی می‌توان در شعارها و گفتمان دولت دید اما در عملکرد دولت چندان نمایان نیست.

انجمن اسلامی ضمن وقوف کامل به موانع و چالش‌های سر راه دولت محترم خواستار اهتمام جدی‌تر دولت در تحقق حقوق مصرح در قانون اساسی نظیر آزادی مطبوعات و سایر رسانه‌ها، حفظ حرمت و کرامت انسانی، فعالیت آزادانه‌ احزاب و تشکل‌های مردمی و نیز برچیده شدن فضای امنیتی از عرصه‌ اجتماع بوده و نیل به اتحاد و وفاق ملی را در گرو برطرف ساختن کدورت‌ها می‌داند.

در مسائل اقتصادی نیز با توجه به اقتصاد نیمه ورشکسته‌ی به جای مانده از دولت گذشته به مدد تصمیمات کارشناسی شده و به گواه شاخص‌های اقتصادی نشانه‌هایی از بهبود نسبی اوضاع دیده می‎شود. بحمدالله رشد تورم، کنترل شده و طبق پیش‌بینی صاحب‌نظران رکود جای خود را به رونق اقتصادی خواهد داد. هرچند حل معضلات بی‌شمار اقتصادی پروسه‌ای زمان‌بر بوده و نیازمند تدابیر ویژه‌ مسئولان و شکیبایی مردم عزیزمان است. جناب آقای رئیس جمهور حتما به خاطر دارید که دانشگاهیان نقش به‌سزایی را در حماسه‌ی ۲۴ خرداد ایفا نموده و طبعا مطالباتی را نیز مطرح می‌کردند.

خوشبختانه جنابعالی نیز با انتصاب آقایان توفیقی و فرجی دانا پاسخی شایسته به این خواسته‌های به‌جا دادید. بی‌تردید در این مدت اقدامات مثبتی توسط دست‌اندرکاران وزارت علوم انجام گرفته که موجی از امید و نشاط را در میان دانشگاهیان ایجاد کرده است. امید به عدم تکرار قصه‌ تلخ سالیان گذشته، سالیانی که محرومیت از تحصیل، انحلال تشکل‌ها و نشریات دانشجویی مستقل، تفکیک و یا اعمال سهمیه‌های ناعادلانه‌ی جنسیتی، جذب اعضای هیئت علمی از بین چهره‌های غیر علمی، صدور احکام انضباطی علیه دانشجویان، بازنشستگی اجباری اساتید و… بر دانشگاه سایه افکنده بود. بسیار خرسندیم که روند اصلاح ساختاری مجموعه‌ی آموزش عالی کشور آغاز شده و تاکنون اقدامات مبارکی از جمله تغییر در کادر مدیریتی برخی از دانشگاه‌ها، بازگرداندن تعدادی از دانشجویان ستاره‌دار و اساتید ممنوع‌التدریس به دانشگاه صورت گرفته که خشم افراطیونی که پویایی دانشگاه را برنمی‌تابند برانگیخته است.

امیدواریم این حرکت سازنده با همان جدیت که در سطح کشور انجام شده، در سطح استان سیستان و بلوچستان نیز تداوم یافته و دولت مرعوب فشارهای محفلی افراطیون نگردد.

و اما در مورد استان سیستان و بلوچستان، نخستین اقدام سازنده‌ی دولت انتصاب آقای علی اوسط هاشمی - که از مدیران کارآمد و کارآزموده‌ی کشور به شمار می‌روند - به سمت استانداری بوده است. اصلاحات جدی ایشان در ساختار مدیریتی استان، انتصاب مدیران بومی در سمت‌های اجرایی و توجه ویژه به مسائل و مطالبات قومیت‌ها و حل بحران‌های منطقه‌ای همچون موضوع گروگان‌گیری مرزبانان ربوده شده با اعتماد به علما و سران طوایف محلی علاوه بر جلب رضایت مردمی، سبب ایجاد فضای هم‌دلی و وحدت نیز گردیده است. هرچند که این تحولات نیز به مذاق برخی گروه‌های افراطی استان خوش نیامده است.

در پایان، انجمن اسلامی ضمن تشکر مجدد از حضور جنابعالی در این استان، آرامش و ثباتی را که پس از سال‌ها بر کشور حکم‌فرما شده است مرهون تلاش‌های دولت و دلسوزان انقلاب می‌داند. ضمنا رضایت و حمایت اقشار مختلف مردم سرمایه‌ای عظیم برای شما به شمار می‌آید. بنابراین یادآور می‌شود در پیمودن مسیری که برای اصلاح و توسعه‌ کشور آغاز نموده‌اید، تحت تأثیر القائات آنان که هنوز پیام رسای ملت را در انتخابات ۲۴ خرداد نشنیده‌اند قرار نگیرید؛ چرا که پشتوانه‌ی شما پس از خداوند متعال همین رأی میلیونی مردم حق طلب ایران می‌باشد.

و من‌الله توفیق انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز