خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی در پاسخ به ایلنا:

جمعیت کودکان بی‌شناسنامه زیاد نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۰۰

پورمحمدی در موارد مسائل پیش آمده در بند ۳۵۰گفت: در بازرسی صورت گرفته، ‌ در دو اتاق مقاومت‌هایی صورت گرفت و مشکلی هم که ایجاد شد از طریق یکی از همین افراد بود که مختصری کوفتگی و جراحت پیش آمد و براساس گزارش‌های اولیه یکی یا دو نفر بیشتر نبودند و با درمان سرپایی نیز مسئله حل شد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه برآوردهای اولیه ما نشان از این دارد که جمعیت کودکان بی‌شناسنامه زیاد نیست، گفت: این بی‌توجهی ماست که سبب می‌شود ظهور و بروز آنها زیاد شود و ان شاء الله با تلاش دستگاه‌های دولتی و NGOها از این کودکان مراقبت بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و تجلیل از مقام زن که ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مسائلی که چند روز پیش در بند ۳۵۰ زندان اوین صورت گرفته بود گفت: براساس تحقیقات اولیه ما آنچه که گزارش شده، درست نیست.

وی با بیان اینکه بازرسی‌های صورت گرفته در زندان اوین براساس یک روال عادی و معمول از همه بندها صورت گرفته است، اظهار داشت: این بازرسی‌ها صورت می‌گیرد تا اشیاء‌ ممنوعه، ‌ اشیاء‌ برنده با برخی از وسایل ممنوع مانند موبایل و سیم کارت که خارج از قاعده وارد زندان شده‌اند و طبق ضوابط ممنوع است جمع‌آوری شود و در این بازرسی نیز چند وسیله ممنوع نیز پیدا شد.

وی ادامه داد: در این بازرسی صورت گرفته، ‌ در دو اتاق مقاومت‌هایی صورت گرفت و مشکلی هم که پیش آمد از طریق یکی از همین افراد بود که مختصری کوفتگی و جراحت پیش آمد و براساس گزارش‌های اولیه یکی یا دو نفر بیشتر نبودند و با درمان سرپایی نیز مسئله حل شد.

وزیر دادگستری در واکنش به اینکه قرار است برخی از نمایندگان مجلس شما را برای پیگیری این مسئله فرابخوانند، تصریح کرد: خوب است تا خود مجلس هیاتی را روانه کند و تا دراین باره تحقیق کند تا دیگر نیاز به پاسخ من هم نباشد.

پور محمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه خانواده این زندانیان درخواست ملاقات و دیدار دارند، خاطرنشان کرد: اتفاقی نیافتده است که بخواهیم ملاقات سریعی بدهیم، البته اگر حقوق زندانیان رعایت نشود باید متخلفان تحت تعقیب قرار بگیرند و اگر بدانیم زندانبانان ما تخلف کرده‌اند با آنها برخورد خواهیم کرد و به دادگاه انتظامی معرفی می‌کنیم.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چندی پیش یکی از رسانه‌ها درباره خرید و فروش و اجاره کودکان کار گزارشی منتشر کرده بود و شما نسبت به این مسئله دستور رسیدگی را دادید، حال نتیجه این بررسی‌ها چیست؟ بیان کرد: آن ماجرا آنطور که گزارش شده بود، نبوده است.

وی افزود: آن تیمی را که این گزارش را تهیه کرده بود، آمد و از آن محلی که گزارش شده بود تحقیق کردیم و ماجرا به این شکل نبوده است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه کودکان کار، کودکان خیابانی، کودکان بدسرپرست و کودکان اتباع خارجی یک عارضه و چالش اجتماعی برای ما محسوب می‌شود، اذعان داشت: ما به عنوان مرجع ملی کودک در حال بررسی این موضوع هستیم و دستور داده‌ایم تا با همراهی سازمان بهزیستی بازرسی صورت بگیرد تا گزارش‌گیری جامعی تهیه شود.

وزیر دادگستری در ادامه در خصوص کودکان اتباع بیگانه و کودکان بی‌شناسنامه یاد‌آور شد: برای اتباع خارجی باید با اداره اتباع خارجی وزارت کشور هماهنگی‌هایی صورت بگیرد و درباره کودکان اتباع خودمان هم که بی‌شناسنامه هستند باید مراقبت‌های جدی انجام شود.

وی با بیان اینکه برآوردهای اولیه ما نشان از این دارد که جمعیت کودکان بی‌شناسنامه زیاد نیست، گفت: این بی‌توجهی ماست که سبب می‌شود ظهور و بروز آنها زیاد شود و ان شاء الله با تلاش دستگاه‌های دولتی و NGOها از این کودکان مراقبت بیشتری صورت بگیرد.

پورمحمدی افزود: البته ما مشکل دیگری نیز داریم و آن، این است که کودکانی هستند که خانواده دارند اما به خاطر مشکلات معیشتی و فرهنگی ادامه تحصیل نمی‌دهند و در شرایط نامناسبی کار می‌کنند و بی‌مراقبت به مجاری فساد گرفتار و کشانده می‌شوند.

وزیر دادگستری درباره برنامه وزارت دادگستری در خصوص سازمان تعزیرات برای برخورد با افراد سودجو در زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: بحثکنترل قیمت یک بحثاساسی است و دولت نیز در کنترل تورم نیز اهتمام جدی دارد.

وی با بیان اینکه بحثکنترل قیمت‌ها تنها بر عهده سازمان تعزیرات نیست، یادآور شد: بازرسی وزارت صنعت و بازرسی سازمان اصناف نیز باید در این مسئله کمک کند.

پورمحمدی درباره تحولات سازمان تعزیرات اذعان داشت: ما در حال تقویت سازمان تعزیرات هستیم، جمعیت شعب‌هایمان را گسترش می‌دهیم و بازرسی‌ها را تقویت می‌کنیم و در حال گسترش بازرسی‌های افتخاری و ساماندهی بازرسی‌های اجتماعی هستیم تا باعثکنترل بازار شود و امیدواریم تلاشهایمان منجر به نتیجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز