خبرگزاری کار ایران

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شدند

کد خبر : ۱۶۱۲۸۰

امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتقاء کیفی قابلیت‌های دفاع از حوزه رزم زمینی، کاهش چگالی نفرات در کیلومتر مربع، رزم با مهمات و جدا کردن انسان از سلاح و افزایش قدرت انعطاف و تحرک را از سیاست‌گذاری‌های نزاجا برای سا‌ل‌های آینده مطرح کرد.

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شدندجدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور فرمانده این نیرو رونمایی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ارتش، جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده این نیرو رونمایی شدند.

سلاح ۶لول نواخت بالا(گتلینگ گان) کالیبر ۵۰، زره مایع کامپوزیتی هوشمند، تانک بهینه سازی شده سبلان، توپ ۱۵۵ هویزه و خودروی تاکتیکی فوق‌سنگین ذوالجناح از جمله این دستاوردها است.

** ویژگی‌های سلاح ۶لول محرم

نواخت این سلاح ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ تیر در دقیقه بوده و قابلیت به‌کارگیری در زمین، هوا و دریا را دارد.

این تیربار می‌تواند روی ادوات زمینی، بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین، ناوها و ناوچه نصب شود. در حال حاضر نزاجا تنها دارنده دانش فنی سلاح‌های نواخت بالا در سطح منطقه است.

** ویژگی‌های زره مایع کامپوزیتی هوشمند

این دستاورد مبتنی بر فناوری نانو زره کامپوزیتی هوشمند، مقاوم در مقابل گلوله‌های کالیبر ۵۰ هسته فولاد ضدزره طراحی و ساخته و به‌صورت عملیاتی با موفقت کامل آزمایش شده است.

این زره ترکیبی، ضمن مقاومت در برابر نفوذ موشک‌ها، ۷۶ درصد وزن زره را کاهش داده است.

عملکرد این محصول به‌گونه‌ای است که اگر یک گلوله یا موشک به زره هوشمند اصابت کند، زره مایع هوشمند بلافاصله به آن نقطه تزریق و زره تبدیل به ماده سخت می‌شود و مقاومت آن به‌گونه‌ای افزایش می‌یابد که از نفوذ گلوله جلوگیری می‌کند. تمام این واکنش، در کمتر از یک‌هزارم ثانیه روی می‌دهد.

** تانک سبلان ایران

براساس تجارب و دانش به دست آمده ناشی از طراحی ساخت و تولید تانک ذوالفقار و تانک صمصام، تانک سبلان با طراحی و ساخت برجک جدید، نصب توپ ۱۰۵ میلی متری، نصب سامانه کنترل آتش پیشرفته و نصب سامانه‌های مخابراتی و بی‌سیم و ارتباط داخلی، می‌تواند نیاز حوزه زرهی نزاجا را در ۱۰ سال آینده تأمین کند.

این تانک به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده که کاملاً منطبق با زیرساخت‌های آمادی، آموزشی و تعمیراتی نزاجا بوده و هیچ نیازی به سرمایه‌گذاری مجدد ندارد. تمام مراحل ساخت این تانک کاملاً بومی است.

** توپ ۱۵۵ میلی‌متری هویزه

انجام این پروژه نزاجا را قادر می‌سازد که در صورت نیاز، رأسا نسبت به تولید این سلاح اقدام کند.

** خودروی تاکتیکی فوق‌سنگین ۱۰ در ۱۰ ذوالجناح

این خودرو دارای ۵ محور(۱۰ چرخ) فعال است که دو محور اول و دوم و محور پنجم فرمان‌پذیر هستند. طراحی این خودرو براساس تطابق کامل با کلیه شرایط سرزمینی و اقلیمی ایران انجام شده است.

این خودروی چندمنظوره، قابلیت عبور از رودخانه تا عمق ۱.۵ متر، حداکثر ظرفیت بار ۳۰ تن، حمل محموله با طول ۱۰.۵ متر، حداکثر شیب روی ۲۵ درصد، وزن خالص ۲۱ تن و سامانه تعلیق مستقل است.

این خودرو قابلیت هرگونه تغییر دیگری برای کاربردهای مدنظر و انجام تغییر در طراحی را داراست.

امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی طی سخنانی در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید ارتش، گفت: موضوع تحقیقات و خودکفایی بسیار مهم و قابل توجه است.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش خود را ملزم به حمایت از تحقیقات خودکفایی می‌داند.

وی ارتقاء کیفی قابلیت‌های دفاع از حوزه رزم زمینی، کاهش چگالی نفرات در کیلومتر مربع، رزم با مهمات و جدا کردن انسان از سلاح و افزایش قدرت انعطاف و تحرک را از سیاست‌گذاری‌های نزاجا برای سا‌ل‌های آینده مطرح کرد و گفت: تلاش می‌کنیم ارتباط خوبی با صنعت دانشگاه داشته باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: دقت، سرعت و قدرت باید سه مولفه ما در صحنه نبرد باشد و پروژه‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

وی در پایان به مولفه‌ها و ویژگی‌های دستاوردهای رونمایی شده امروز اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم به دستاوردهای ارزشمندی در جهت افزایش توان بازدارندگی کشور دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز