خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا:

همه اصولگرایان مخالف بازگشایی خانه احزاب نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۹۱

خانه احزاب متعلق به همه جریان‌ها و احزاب کشور است که می‌تواند مدافع و پیگیر حقوق صنفی و مدنی همه احزاب قانونی از هر جریان سیاسی باشد.

دبیرکل خانه احزاب با بیان اینکه خانه احزاب می‌تواند در جهت توسعه فرهنگ تحزب در کشور موثر باشد، تاکید کرد: همه اصولگرایان مخالف با بازگشایی خانه احزاب نیستند.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مخالفت برخی افراد و احزاب اصولگرا با بازگشایی مجدد خانه احزاب گفت: متاسفانه جریانی در کشور حضور دارد که تنها خود را ملاک و معیار قرار می‌دهد و قانون را تا زمانی که منافع آنها را تامین کند، می‌پسندند و وقتی در تقابل با منافع آنها باشد، آن زمان دیگر قانون برای آنها معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از اصولگرایان واقفند که رای اصلاح‌طلبان از آنها بیشتر است پس نمی‌خواهند که پیشاپیش بازنده انتخابات باشند، شروع به اتهام‌زنی می‌کنند، اظهار داشت: فکر می‌کنم که این مخالفت‌ها برخواسته از عدم توسعه‌یافتگی و نشات گرفته از عدم پایبندی به قانون و اخلاق صورت می‌گیرد، چون همه باید قبول کنیم که باید براساس قانون عمل کنیم و اینکه بگوئیم چون آنها هستند، پس نباید بازگشایی شود، این برتری‌طلبی نسبت به قانون است.

دبیرکل خانه احزاب با بیان اینکه خانه احزاب می‌تواند در جهت توسعه فرهنگ تحزب در کشور موثر باشد، اذعان داشت: خانه احزاب متعلق به همه جریان‌ها و احزاب کشور است که می‌تواند مدافع و پیگیر حقوق صنفی و مدنی همه احزاب قانونی از هر جریان سیاسی باشد.

کاشفی با اشاره به رویکرد حزب ستیزانه دولت قبل خاطرنشان کرد: دولت قبل متاسفانه به تحزب اعتقادی نداشت و آنها را به عنوان یک تهدید می‌دانست و برای همین خانه احزاب را به شکلی غیرقانونی بست و اسناد و مدارکش را توقیف کرد که این عمل در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه همه اصولگرایان مخالف با بازگشایی خانه احزاب نیستند، یادآور شد: در گذشته وقتی جریان مغلوب به این نهاد مدنی اتهام‌زنی می‌کرد که کار سیاسی می‌کنید، برخی از افراد اصولگرا به شبهات آنها جواب می‌دادند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که اقدامات دولت یازدهم برای بازگشایی خانه احزاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد: اولین کاری که دولت تدبیر و امید باید برای این کار انجام دهد، عدم بدعت‌گذاری دخالت در یک نهاد مدنی و عدم ادامه دادن راه دولت قبلی است. این خانه، هیچگاه منحل نشده و دارای شورای مرکزی است و باید امور این نهاد را به شورای مرکزی‌اش برای برگزاری مجمع عمومی واگذار کند.

دبیرکل خانه احزاب با اشاره به نامه اعضای شورای مرکزی این تشکل به مسئولان وزارت کشور ابراز داشت: ما چند ماه قبل نامه‌‌ای به مسئولان وزارت کشور تحویل دادیم که در نامه درخواست کرده بودیم که اسناد خانه احزاب عودت داده شود و شرایط را برای برگزاری ششمین مجمع عمومی خانه احزاب توسط همین تشکل و نه نهاد و فرد دیگری فراهم کند، که متاسفانه تاکنون به این نامه پاسخی داده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز